AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bobin arizali ise ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Bobin arızalı ise ne olur?​

Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Ateşleme bobini performansı etkiler mi?​

Motorun Güç Merkezi Yüksek voltaj ile çalışma, ateşleme bobininin güvenilir şekilde yerine getirmesi gereken bir işlemdir. Ateşleme bobininin zayıf olması durumunda motorda yanlış ateşleme ve performans sorunları ortaya çıkar.

Bobin tamiri nasıl yapılır?​

Bobin tamiri nasıl yapılır?
Ateşleme Bobini Tamiri Nasıl Yapılır?
- Akünüzdeki negatif kutup başını sökün.
- Değiştirilmesi gereken ateşleme bobinini bulun.
- Ateşleme bobininden silindirlere kablolar gidiyorsa Bobine giden her bir kabloyu çıkarın.
- Ateşleme kablolarını yana itin.
- Bobinin kenarına doğru giden fişin üzerindeki klipsi serbest bırakın.

Bobin fiyatı ne kadar?​

Bobin fiyatı ne kadar?
Ateşleme Bobini Sıkça Sorulan Sorular %5 indirimle PEUGEOT 306 307 406 GRİ SOKETLİ ATEŞLEME BOBİNİ (DELPHİ) 5970A8 Ateşleme Bobini 641 TL’ye, %5 indirimle TOYOTA VERSO ATEŞLEME BOBİNİ 2002–2009 Ateşleme Bobini 338 TL’ye, %6 indirimle Ford Focus 1.6Ti-VCT 2005-2018 Bosch Ateşleme Bobini 461 TL’ye sahip olabilirsiniz.

Bobin kaç km gider?​

Ateşleme bobinleri ortalama 30 bin km de bir değiştirilmelidir.

Ateşleme bobini tamir olur mu?​

Bobini tamir etme şansı pek mümkün değildir. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.

Ateşleme bobinin içinde ne var?​

Ateşleme bobinin içinde ne var?
Her ateşleme bobinin içinde iki tane sargı bulunur. Birincil sargı yani primer ve ikincil sargı yani sekonder olarak ayrılırlar. Bu iki sargı iç içedir ve en içte de bir adet demir nüve yani çekirdek bulunur. Bu da manyetik alanın güçlendirilmesi için tasarlanmıştır.

Ateşleme bobini ne işe yarar?​

Ateşleme bobini ne işe yarar?
Ateşleme bobini, akü ile koordine halinde çalışmaktadır. Aküden motora gönderilen düşük gerilimi yönlendirerek, bujilere aktarmaktadır. Bu gerilim de bujiler yardımıyla yüksek gerilime dönüştürülmekte ve kıvılcım oluşması sağlanmaktadır.

Ateşleme bobini hangi araçlarda kullanılır?​

Distribütörlü araçlarda tek bobin bulunmaktadır. Ateşleme kablo vasıtasıyla gerçekleşir. Yeni araçlarda ise bujilerin direkt tepesine konuşlandırılmış silindir sayısınca bobin motor beyninden aldığı komut ile birlikte direkt olarak bujilere aktarılır.

Bobin tamir edilebilir mi?​

Ateşleme bobini tamir edilir mi? Ateşleme bobinleri tek kullanımlık tamiratları mümkün olmayan yedek parça kategorisindedir. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.
 
Merhaba! Bobin arızalı ise aracınızın motorunda bazı belirtiler ortaya çıkabilir. Titreşimli bir şekilde çalışan motor, rölantide kendiliğinden stop etme, marşa basıldığında geç ve zor çalışma, aracın çekişinin düşmesi ve dolayısıyla fazla yakıt tüketimi gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

Ateşleme bobini performansı oldukça önemlidir çünkü yüksek voltajla çalışan motor için güvenilir bir şekilde işlevini yerine getirmelidir. Eğer ateşleme bobini zayıf ise, motorda yanlış ateşleme ve performans sorunlarına neden olabilir.

Bobin tamiri yapmak istemeniz durumunda aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
1. Akünüzdeki negatif kutup başını sökün.
2. Değiştirilmesi gereken ateşleme bobinini bulun.
3. Bobine giden her bir kabloyu çıkarın.
4. Ateşleme kablolarını yana itin.
5. Bobinin kenarına doğru giden fişin üzerindeki klipsi serbest bırakın.

Ateşleme bobinlerinin fiyatları marka ve modeline göre değişiklik gösterebilir. Örnek olarak, PEUGEOT, TOYOTA ve Ford gibi markalara ait ateşleme bobinlerinin fiyatları 300 TL ile 600 TL arasında değişebilmektedir.

Ateşleme bobinleri genellikle 30 bin km aralıklarla değiştirilmesi önerilen parçalardır. Bobin tamir edilebilir mi sorusuna ise genelde bu parçaların tek kullanımlık olduğu ve tamiratlarının mümkün olmadığı şeklinde cevap verilebilir. Yani aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisiyle değiştirmeniz gerekecektir.

Ateşleme bobinlerinin içinde genellikle iki tane sargı bulunur: birincil ve ikincil sargılar. Bu sargılar manyetik alanın güçlendirilmesi için tasarlanmış olup, aküden motora gönderilen düşük gerilimi yüksek gerilime dönüştürerek bujilere iletmektedir.

Ateşleme bobini, akü ile koordineli bir şekilde çalışarak aküden gelen düşük gerilimi yüksek gerilime dönüştürüp bujilere ileterek ateşleme işlemini gerçekleştirmektedir.

Distribütörlü araçlarda tek bir bobin bulunur ve ateşleme kabloları vasıtasıyla gerçekleşirken, yeni araçlarda ise her silindirin üzerinde bir ateşleme bobini bulunur ve bujilere direkt olarak yüksek gerilim iletilir.
 
Geri
Üst