AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Blok merkezinde ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Blok merkezinde ne olur?​

Fiziksel Ortam. Öğrenme Merkezleri. Eğitsel Materyaller.

Öğrenme merkezlerinde neler bulunur?​

Materyaller: Çocukların ulaşabileceği yükseklikte kitaplık-raflar, resimli kitaplar, sandalye-koltuk, minderler, masa, broşürler, dergiler, ansiklopediler, atlaslar, kataloglar, çalışma defteri, farklı boyutlarda resimli kartlar, yazılı materyaller, gazete, farklı temalara uygun olarak hazırlanmış afişler, ABC …

Kitap merkezi ne demek?​

Kitap merkezi ne demek?
Bu merkez çocukların basılı materyalleri inceleyebileceği, bazen masada bazen bir mindere uzanarak kitap/dergi vb. bakabileceği bir alandır (MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, 2012).

Birim bloklar nedir?​

Bir birim blok , çocuklar için standartlaştırılmış bir ahşap oyuncak blok türüdür . Olarak da bilinen birim bloklar standart veya anaokulu blokları , bu yapı taşları yaygındır anaokulları ve bazı anaokulu ABD’de derslik.

Öğrenme merkezleri neden önemlidir?​

Öğrenme merkezlerinde oyun, çocuğun yaratıcılığını geliştirme, kendisini ifade etmesini sağlama, yardımlaşma, paylaşma, işbirliği, başladığı işi sonuçlandırma konusunda kararlı olma, sorumluluk alma ve aldığı sorumluluğu yerine getirme, problem çözme, olaylar arasında neden sonuç bağlantıları kurma, toplumsal cinsiyet …

Öğrenme merkezleri kaça ayrılır?​

Öğrenme merkezleri kaça ayrılır?
Bu merkezler:
- Blok Merkezi: Blok merkezindeki etkinlikler çeşitli hareketler içerdiğinden küçük-büyük kas gelişimini, el-göz koordinasyonunu destekler.
- Sanat Merkezi: Bu köşede çocuklar çevreleri ve kendileriyle ilgili algıları, duyguları ve düşüncelerini yansıtacakları ürünler yaratırlar.
Öğrenme merkezi neresidir?​
Beynin üçüncü kısmı olan korteks, beynin düşünen, konuşan, yazan, yeni buluşlar yapan, merak eden, plan yapan, öğrenmenin, zekanın ve hafızanın oluştuğu bölüm olup, sınırsız bir kapasiteye sahip görünmektedir. Üzerindeki görme, duyma ve diğer algılama merkezleriyle ve dış dünyayla sürekli iletişim halindedir.
Ana sınıfı mevcudu kaç olmalı?​
Böylelikle çocukların okul öncesi eğitime erişimini kolaylaştıracak önemli bir adım atıldı. Milli Eğitim Bakanlığı, köy ve benzeri yerleşim yerlerinde ana sınıfı açılabilmesi için gerekli öğrenci sayısını güncelledi. Yapılan son düzenlemeye göre; ana sınıfı açabilmek için artık 5 öğrenci yeterli olacak.

Okul öncesi sınıf ortamı nasıl olmalı?​

Okul öncesi sınıf ortamı nasıl olmalı?
Okul öncesi eğitim kurumu bahçe içinde müstakil bir binada olmalıdır. 3-6 yaş düzeyinde sınıf ortamı yeterli olmayacağından mümkün olduğu kadar geniş mekanlar, mevsimine göre açık havada eğitim imkanı sağlamalıdır. Bina iyi ısınmalı, aydınlık ve ferah olmalıdır.

Öğrenme Merkezlerinin çocuğa olan etkileri nelerdir?​

Öğrenme merkezleri ile çocukların farklı deneyimleri etkin bir şekilde yaşamalarına, daha küçük gruplarda birbirleriyle doğal ilişkiler kurmalarına, oyun esnasında karşılaştıkları problemleri çözmelerine, karar ve sorumluluk almalarına, kendilerini ifade etmelerine ve birbirlerinden öğrenmelerine fırsat tanınmış olur.

Okul öncesi öğrenme merkezleri nelerdir?​

Araştırma sonucunda, öğrenme merkezlerinin ve bu merkezlerdeki materyallerin/oyuncakların yeterli sayıda ve çeşitte olmadığı; çocukların en çok blok merkezi ve dramatik oyun merkezini kullandıkları; fen ve doğa, müzik ve kitap merkezinin en az kullanılan merkezler olduğu; kız çocuklarının en çok dramatik oyun merkezi …

Öğrenme Merkezleri nasıl olmalı?​

Öğrenme Merkezleri nasıl olmalı?
Okul öncesi eğitimi kurumlarında bulunması önerilen merkezler; blok, kitap, müzik, sanat, fen ve dramatik oyun merkezleridir. Sınıfta bulunan merkezlerin adlarının ve sembollerinin bulunduğu farklı renklerde kartlar hazırlanarak ait olduğu merkezde çocukların görebileceği bir yere asılmalı veya yapıştırılmalıdır.

Öğrenme Merkezleri hangi işlevleri yerine getirmektedir?​

 
Öğrenme merkezleri, çocukların gelişimini desteklemek ve öğrenmeyi daha etkili hale getirmek için çeşitli işlevleri yerine getirir. Bu işlevler şunlardır:

1. **Oyun ve Yaratıcılık Geliştirme:** Çocuklar öğrenme merkezlerinde oyun oynayarak yaratıcılıklarını geliştirirler. Oyun sırasında yeni fikirler üretir, hayal güçlerini kullanırlar.

2. **İfade ve İletişim Becerilerini Geliştirme:** Öğrenme merkezlerinde bulunan materyaller aracılığıyla çocuklar duygularını ifade etmeyi öğrenir, diğer çocuklarla iletişim kurar ve işbirliği yapmayı geliştirir.

3. **Karar Vermeyi ve Sorumluluk Almayı Öğrenme:** Çocuklar öğrenme merkezlerinde kendi kararlarını vermeyi, sorumluluk almayı ve aldıkları sorumlulukları yerine getirmeyi deneyimler.

4. **Problem Çözme Becerilerini Geliştirme:** Eğitsel materyaller aracılığıyla çocuklar farklı sorunlarla karşılaşarak problem çözme becerilerini geliştirir ve yaratıcı çözümler bulma yeteneklerini güçlendirir.

5. **Neden-Sonuç İlişkisi Kurma:** Öğrenme merkezlerinde yapılan etkinlikler sayesinde çocuklar olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurmayı öğrenir ve düşünme becerilerini geliştirir.

6. **Toplumsal ve Duygusal Gelişimi Destekleme:** Merkezlerdeki etkinlikler, çocukların duygularını anlamalarına, duygusal zekalarını geliştirmelerine ve sosyal becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.

Öğrenme merkezlerinin bu işlevleri, çocukların güçlü bir temel oluşturarak daha ileri eğitim süreçlerine hazırlanmalarına katkı sağlar. Bu merkezler, çocukların kendilerini tanımalarına, özgüvenlerini geliştirmelerine, meraklarını keşfetmelerine ve öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olur.
 
Geri
Üst