AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bireylerin uygun egitim ortamina yerlestirilmesinde dikkate alinacak hususlar nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
142.083
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Bireylerin uygun eğitim ortamına yerleştirilmesinde dikkate alınacak hususlar nelerdir?​

b) Yerleştirme, bireylerin yetersizlik türü ve derecesi, tüm gelişim ve akademik disiplin alanlarındaki performansı, eğitim ihtiyaçları ile ilgi ve istekleri doğrultusunda yapılır. c) Yerleştirmede, bireyin yerleştirileceği okulun veya kurumun personel durumu, öğrenci mevcudu ve eğitim ortamı göz önünde bulundurulur.

Özel eğitim Yönetmeliği nedir?​

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenlemektir.
Özel eğitim destek hizmetleri nelerdir?​
Destek özel eğitim hizmetleri, kaynak odada eğitim, sınıf-içi yardım ve özel eğitim danışmanlığı biçiminde kaynaştırma öğrencilerine ve/veya öğretmen- lerine sağlanan ek hizmetlerdir. Kaynak odada eğitim, belli derslerde kaynaştırma öğrencisi- nin normal sınıftan çıkarılmasıyla yürütülmektedir.

Özel eğitimde özel olan nedir?​

Özel eğitimde özel olan nedir?
Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile onların özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitime “özel eğitim” denir.

Ilçe özel eğitim hizmetleri kurulu kimlerden oluşur?​

Ilçe özel eğitim hizmetleri kurulu kimlerden oluşur?
Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu, ilgili İl ya da İlçe Milli Eğitim Müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube müdürünün başkanlığında bir özel eğitim ya da kaynaştırma kurumu müdürü, bir rehber öğretmen ve gezerek özel eğitim hizmeti veren bir öğretmenden oluşur.

Kaynaştırma eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler nelerdir?​

Etkili bir kaynaştırmada doğrudan öğretim, keşif yoluyla öğrenme ve işbirliğine dayalı öğrenme yöntemleri kullanılabilir.

2006 Yılı özel eğitim Hizmetleri Yönetmeliği tanımı nedir?​

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve mesleki eğitim görme haklarından yararlanabilmelerini sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenlemektir.
Özel eğitim kaç öğrenciye kaç öğretmen?​
d) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim yapılan özel eğitim okullarında sınıf mevcutları 5’i özel eğitim ihtiyacı olan birey olmak üzere okul öncesi eğitimde en fazla 14; diğer kademelerde 15 öğrenci olacak şekilde oluşturulur.

Destek eğitim hizmeti ne demek?​

Destek eğitim hizmeti ne demek?
Destek eğitim odasında eğitim alan öğrenciler için uygulamalı beceri eğitimi yapılması gereken derslerde BEP geliştirme biriminin görüş ve önerileri doğrultusunda, sınıf, atölye, laboratuvar vb. ortamlarda grup içinde birebir eğitim yapılacak şekilde destek eğitim hizmeti sunulabilir.

Destek eğitimde neler yapılır?​

Destek eğitimde neler yapılır?
Destek eğitim odasında; program farklılaştırma ve bireyselleştirmeye yönelik zenginleştirme ve genişletme uygulamaları yapılır. Öğretimin farklılaştırılmasına yönelik ölçme ve değerlendirme araçları kullanılarak bireyselleştirilmiş eğitim programı doğrultusunda değerlendirme yapılır.

Özel eğitimi kimler alır?​

Kimler Özel Eğitime İhtiyaç Duyar?
- Özel öğrenmede güçlük.
- Üstün ve özel yetenek.
- Dil ve konuşma güçlüğü
- Zihinsel yetersizlik.
- Görmede yetersizlik.
- İşitmede yetersizlik.
- Yaygın gelişimsel bozukluk.
- Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu.

Özel eğitimin özellikleri nelerdir?​

Özel eğitim çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst düzeye çıkmasını sağlayan, yetersizliği engele dönüştürmeyi önleyen, engelli bireyi kendine yeterli hale getirerek topluma kaynaşmasını ve bağımsız, üretici bireyler …
Özel eğitim Değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?​
Özel Eğitim Değerlendirme Kuruluna gerektiğinde; eğitim programcısı, odyolog, psikolog, psikometrist, sosyal çalışmacı, dil ve konuşma terapisti, fizyoterapist, uzman hekim gibi diğer meslek elemanlarından seçilecek birer kişi, çıraklık ve yaygın eğitime gidecekler için ilgili kurum temsilcisi, özel eğitim gerektiren …

Özel eğitim sınıflarında fiziki standartlar nelerdir?​

Özel eğitim sınıflarında fiziki standartlar nelerdir?
* Sınıflar öğrencilerin ihtiyaçlarını rahatça renklerde ve kolay temizlenebilir olmalıdır. * Bedensel yetersizliğe sahip öğrenciler olmalıdır. * Görme engelli öğrenciler için uyarı uygun şekilde kullanımını ve saklanmasını şeritleri zeminde (renkli kabartma şeritler) kolaylaştıracak dolaplar olmalıdır. bulunmalıdır.
 
Bireylerin uygun eğitim ortamına yerleştirilmesinde dikkate alınacak hususlar arasında yeterlilik türü ve derecesi, gelişim ve akademik disiplin alanlarındaki performansı, eğitim ihtiyaçları, ilgi ve istekleri gibi bireysel faktörler önem taşır. Ayrıca yerleştirmede, öğrencinin yerleştirileceği okulun personel durumu, öğrenci mevcudu ve eğitim ortamı gibi kurumsal faktörlerin de göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

Özel eğitim yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenler.

Özel eğitim destek hizmetleri, kaynak odada eğitim, sınıf-içi yardım ve özel eğitim danışmanlığı gibi hizmetleri içerir. Bu hizmetler kaynaştırma öğrencilerine ve/veya öğretmenlerine ek destek sağlar.

Özel eğitimde özel olan, ihtiyacı olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, özel eğitim programları ve yöntemleri ile bireylerin ihtiyaçlarına uygun ortamlarda sunulan eğitimi ifade eder.

İlçe özel eğitim hizmetleri kurulu, ilgili İl ya da İlçe Milli Eğitim Müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube müdürü, özel eğitim/kaynaştırma kurumu müdürü, rehber öğretmen ve özel eğitim hizmeti veren öğretmenden oluşur.

Kaynaştırma eğitiminde doğrudan öğretim, keşif yoluyla öğrenme ve işbirliğine dayalı öğrenme gibi yöntemler kullanılabilir.

Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin genel ve mesleki eğitim haklarından yararlanabilmelerini sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenler.

Özel eğitim okullarında kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim yapılırken sınıflarda öğrenci sayısı belirli kriterlere göre sınırlanır.

Destek eğitim hizmeti, destek eğitim odasında uygulamalı beceri eğitimi ve diğer destek hizmetlerinin grup içinde birebir eğitim yoluyla sunulması olarak tanımlanabilir.

Destek eğitimde, program farklılaştırma, bireyselleştirme, zenginleştirme ve genişletme uygulamaları yapılır. Bireyselleştirilmiş eğitim programı doğrultusunda ölçme ve değerlendirme yapılır.

Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler, özel öğrenme güçlüğü, üstün yetenek, dil ve konuşma güçlüğü, zihinsel yetersizlik, görme veya işitme yetersizliği, yaygın gelişimsel bozukluk, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu gibi durumlarla karşılaşan bireylerdir.

Özel eğitimin özellikleri, farklı ve özel gereksinimli bireylere sunulan, yeteneklerini en üst düzeye çıkarmayı amaçlayan, yetersizliği engellemeyi önleyen, bireyin kendine yeterliliğini sağlayarak topluma uyumunu ve bağımsızlığını destekleyen bir eğitim türüdür.

Özel eğitim değerlendirme kurulu, farklı alanlardan uzman kişilerden oluşur ve özel eğitim gerektiren bireylerin ihtiyaçlarını doğru değerlendirmeyi amaçlar.

Özel eğitim sınıflarında, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun fiziki standartların sağlanması önemlidir. Bu standartlar arasında sınıfın renkleri, temizliği, bedensel yetersizliklere uygun düzenlemeler ve görme engelli öğrenciler için uygun uyarılar yer alır.
 
Geri
Üst