- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 198.141
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Bir yöneticinin sahip olması gereken özellikler nelerdir?
İyi bir yönetici, davranışlarıyla tutarlı ve örnek bir duruş sergilemeli; kısacası bir temsil yeteneğine sahip olmalıdır. Ayrıca planlama, organizasyon, yönlendirme, rehberlik gibi konulara da yeterli derecede ilgi göstermelidir. Hiçbir çalışan söylediklerini kendi hayatına uygulamayan bir yöneticiyi, ciddiye almaz.Yöneticinin bilgi sağlama rolü nedir?
2-Bilgi Sağlama Rolleri: a-Monitörlük: Yönetici, sürekli yararlanılacak bilgilerin kaynaklarını araştırır. Astlara sorarak veya başkalarıyla iletişim kurarak bilgi toplar. Bu rol, yöneticileri grubunda en iyi bilgi sağlayıcı yapar.Kaynak dağıtıcı rolü nedir?
Kaynak dağıtıcısı olarak, yönetici, örgütsel kaynakların nasıl ve kimlere dağıtılacağını kararlaştırmakla sorumludur. Buna ilaveten, yönetici uygulamaya aktarılmadan önce biriminde veya örgütünde başkaları tarafından alınmış olan bütün önemli kararları süzgeçten geçirir.
Yöneticinin görevi nedir?
Yöneticinin Görevleri
Liderlik becerileri nelerdir?
Liderlik BecerileriYönetim becerileri nelerdir?
becerisi, geri bildirim becerisi, destek olma ve enerji verme becerisi, sorun çözme becerisi, karar verme becerisi, kendine güven, ikna ve politik becerisi, müzakere becerisi, toplantı yönetimi becerisi ve protokol becerisi olarak sıralanabilir.Bilgi sağlama rolü nedir?
2- Bilgi Sağlama Rolleri – Gözlemci olarak yönetici, sürekli biçimde yararlanılabilecek olan bilgilerin nereden sağlanabileceğini araştırır. Bu amaçla, astlara sorular sorarak ya da başkalarıyla ilişki kurularak bilgi toplanmaya çalışılır.