AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Bir sigorta acentesinin Levha kaydi hangi durumlarda silinir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Bir sigorta acentesinin Levha kaydı hangi durumlarda silinir?​

Gerçek kişi sigorta acentesinin vefatı halinde, ilgili Odanın bildirimi ya da konuya ilişkin belgelerin ilgililer tarafından ibraz edilmesi durumunda söz konusu sigorta acentesinin Levhadan kaydı İcra Komitesi gündemine alınmaksızın doğrudan silinir.

Sigorta acentelerinde geçirilen mesleki deneyime ilişkin sürelerin hesabında hangi kurum tarafından belirlenen belgeler esas alınır?​

Sigorta acentelerinde geçirilen mesleki deneyime ilişkin sürelerin hesabında Sigorta Acenteleri İcra Komitesi tarafından belirlenen belgeler esas alınır.
Bir sigorta acentesi nasıl açılır?
Sigorta acenteliği almak için gerekli şartları yerine getirenler Türkiye Odalar Borsalar Birliği’nin (TOBB) Sigortacılık birimine başvuru yaparak levha kaydı yaptırdıktan sonra levhaya kaydı olanlar sigorta şirketleri ile sözleşme yaparak acentelik faaliyetlere başlayabilir.
Sigorta acenteliği nasıl sona erer?
(4) Mahkeme kararıyla kesinleşmiş prim borcunun ödenmemesi nedeniyle şirketlerince acentelik yetkileri kaldırılanlar Müsteşarlığa bildirilir ve acentelik faaliyetleri bu borçları ödeninceye kadar Müsteşarlıkça geçici olarak durdurulur.

Segem belgesi iptal olur mu?​

(3) Acentelerin birinci fıkraya istinaden faaliyetlerinin geçici olarak durdurulması sonrasında faaliyete başlangıcı takip eden bir yıl içinde aynı fiili tekrar etmeleri halinde uygunluk belgeleri Müsteşarlıkça iptal edilir.

Acenteler teknik personel olabilmek için gerekli çalışma süresini dolduran yardımcı teknik personellerini nereye bildirmekle yükümlüdür?​

(3) Acenteler teknik personeline ilişkin bilgileri, kaydedilmek ve bu personelin kayıt numarası ve kimliklerini almak üzere elektronik ortamda TOBB’a veya uygunluk belgesi başvurusunda bulunduğu odaya bildirir.
Yardımcı teknik personel nedir?
Yardımcı teknik personel sigorta ürünlerine yönelik pazarlama, bilgilendirme ve satış işlemlerine ilişkin hazırlık işlemlerini yapabilir.
Sigorta acente müdürü maaşı ne kadar?
Sigorta Müdürü maaşı en düşük 4.580 TL, en yüksek 17.950 TL arasında değişkenlik göstermektedir. En düşük ve en yüksek Sigorta Müdürü ortalamasına göre Sigorta Müdürü maaşı yaklaşık 9.370 TL seviyelerindedir. Bu maaş bilgileri bağlayıcı değildir. Bazı firmalarda daha düşük veya daha da yüksek maaşlar teklif edilebilir.
Bugün için bir acentenin en düşük yıllık cirosu 300 bin lira civarında. Bu rakam ortalama 1 milyon liraya çıkıyor, kimi acentelerin yıllık cirosu 3-5 milyonu buluyor.
TTK’nın 116. maddesinde tarif edilen acentanın bu gibi sözleşmelerden çıkacak ihtilaflarından dolayı acente müvekkili namına dava açabileceği gibi, kendisine karşı da aynı sıfatla dava açılabilir.
Segem başvurusu nasıl iptal edilir?
Bunun için,[email protected]adresine, TCKN-ad soyad-IBAN-hesap adı-cep telefon numarası-başvuru yapılan sınav adı bilgilerinin iletilmesi gerekmektedir. İadeler e-posta ile talebinizin SEGEM’e ulaşmasını takiben en kısa sürede yapılacaktır.
Aktuerlik belgesini hangi kurum verir?
(3) Müsteşarlık, başvuru sahibinin durumunu inceledikten sonra gerekli nitelik ve şartları taşıyanları Listeye veya Sicile kaydederek, Sicile kaydedilenlere Aktüerlik Belgesi verir.
 
Geri
Üst