AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Bir rapor nasil olmali?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Bir rapor nasıl olmalı?​

Bir rapor şu şekilde olmalı: Sadece gerekli olanları içermeli; Basit; düzgün bir dille yazılmalı; Tekrar olmamalı, gereğinden fazla olmamalı; İlgi çekici ve konuya uygun bilgi olmalı; İyi biçimlendirilmiş ve düzenlenmiş olmalı; Muntazam ve derli toplu olmalı (baskılı ya da elle yazılmış)
Peki, rapor yazmak ne işe yarar?
Bazı püf noktalarını ve vasıfları öğrendiğinizde, rapor yazmak daha ilgi çekici olacaktır. Rapor yazmayı işinizdeki profesyonelliğin asıl öğesi olarak ve ne yaptığınızı gözlemlemek için bir araç olarak ele alabilirsiniz.
Bu yüzden raporlarınızı kısaltmak önemlidir.?
Raporlarınızı kısaltmanın önemli bir yolu vardır; gereksiz cümleleri (örneğin, “Raporlama sırasında…”) ve her raporda tekrarlanan şeyleri çıkarabilirsiniz. Bir rapor doğru, sade, düzgün bir dilbilgisi ve kolay tanınan kelimelerle akıcı bir dil kullanılarak yazıldığında, daha kolay okunur hale gelir.

Ülkemizde e-rapor sistemi geliştirilmektedir.?​

Ülke genelinde verilen tüm ‘Durum Bildirir Tek Hekim’ raporlarını kapsar. e-Rapor Sistemi, Bakanlığımız tarafından yayımlanan Sağlık Raporlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönergede belirlenen niteliklere göre geliştirilmektedir.

Raporlama tekniklerinde raporlama teknikleri öğretilir.?
Raporlama eğitimlerinde raporlama örnekleri, Raporlama teknikleri, ödev rapor örnekleri, rapor türleri, rapor yazma örneği ve Rapor yazım kuralları gösterilir. Raporlama teknikleri eğitiminde genellikle etkili sunuş teknikleri de öğretilir.

Bir ödevde/araştırma raporu nedir?
Bir ödevde/araştırma raporunda şu bölümler bulunur: Kapak: Başlık ve ödevi hazırlayanla ilgili bilgiler içerir. İçindekiler: Ödevin içindeki ana ve alt başlıkların listesidir. Giriş: Bir iki paragrafla konunun tanıtıldığı bölümdür Gelişme: Konunun, açıklandığı, örneklendiği, kanıtlandığı, konuların tartışılıp çözümlendiği bölümdür.
 
Geri
Üst