AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bir okulun ozellikleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Bir okulun özellikleri nelerdir?​

Okulun temel özellikleri: -Okulun belli bir var oluş nedeni ve amacı vardır. -Okula devam zorunludur. -Toplumun gözü okulların üzerindedir. -Okulun kaynakları sınırlıdır. -Okuldaki roller ve statüler sınırlıdır. -Okullarda işler küçük gruplar tarafından yürütülür.

Bir okulda hangi birimler olmalıdır?​

Bir okulda hangi birimler olmalıdır?
c) Özel dershanelerde;
- Derslik (en az 3),
- Laboratuvar (isteğe bağlı),
- Kitaplık,
- Öğretmenler odası,
- Rehberlik, ölçme değerlendirme odası,
- Büro hizmetleri, arşiv ve dosya odası,
- Yeteri kadar lavabo ile tuvalet ve pisuvar,
- Yardımcı hizmetler odası,

Bir okulun en öncelikli amacı ne olmalıdır?​

“Okulun amacı sadece öğrenmek değil, daha iyi bir insan olmaktır. Elbette matematik ve tarihle ilgili bilgileri de öğrenmek zorundasınız. Ancak okuldaki ana hedef şefkat, kişisel farkındalık, organizasyon ve iyilik yapmak gibi becerileri kazanmaktır. Bu, bir öğretmenin esas hedefidir.”

Bir okulu iyi yapan nedir?​

Bir okulu iyi yapan nedir?
İyi bir okul, sürekli öğrenmeyi sağlayan okuldur. İyi bir okul, ölçme – değerlendirme ve analiz yapan okuldur. İyi bir okul, fiziksel ve ruhsal olarak iyi öğrenciler yetiştiren bir okuldur. İyi bir okul, veli – öğrenci – öğretmen ilişkisini doğru yöneten, ailelerle yakın iş birliği kuran okuldur.

Okul nasıl bir kurumdur?​

Okul formal eğitim veren bir kurumdur, kontrollü bir ortamdır. Okulda önceden planlanan programlar çerçevesinde, belirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda planlı ve programlı bir şekilde öğretmen nezaretinde eğitim ve öğretim faaliyeti yapılır.

Etkili okulun boyutları nelerdir?​

Etkili okulun boyutları nelerdir?
Araştırmada etkili okulun beş boyutu ele alınmıştır. Bunlar; okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci, okul kültürü ve aile katılımıdır. Araştırma sonuçlarına göre, en etkili boyut okul yöneticisi boyutudur. Okul yöneticisi boyutunu etkili olma açısından ikinci sırada, öğrenci boyutu izlemektedir.

Ideal bir okul ortamı nasıl olmalı?​

Sınıf ortamının büyüklüğü öğrencinin rahatça davranabileceği kadar geniş ve ferah olmalıdır. Öğrenci gerektiğinde eşyalarını dolabına rahatça koyabilmelidir. Öğrencilerin rahatlıkla öğretmeni takip edebildiği, tahtayı ve diğer öğretim materyallerini rahatlıkla görebildiği bir düzen oluşturulması gerekmektedir.

Iyi okul Nedir?​

Iyi okul Nedir?
İyi okul; öğrencilerin bilgi, beceri, yetenek ve gelişim alanlarını destekleyen okuldur. Bu okullarda demokratik ve hoşgörülü bir iletişim hakimdir, öğrencinin güven içerisinde olması, çok yönlü yetişmesi ve öğrenme stiline uygun eğitim alması önceliklidir.

Milli eğitimin uzak hedefleri nelerdir?​

6 Uzak Amaçlar 1973 tarihinde yürürlüğe giren 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 2. maddesinde, Türk Milli Eğitiminin uzak hedefleri şu şekilde belirtilmiştir: “Bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve …

Okul yönetimi boyutları nelerdir?​

Okul yönetimi boyutları nelerdir?
Marland (2001), okul yönetiminin anahtar boyutlarının; program, eğitici, ruhani liderin rolü, personel destekleme, değerlendirmenin kullanımı ve bilgi ve iletişim teknolojileri donanımı olduğunu belirtmiştir.
 
Okulun özellikleri arasında şunlar bulunmaktadır:
1. Okulun belli bir var oluş nedeni ve amacı vardır.
2. Okula devam zorunludur.
3. Toplumun gözü okulların üzerindedir.
4. Okulun kaynakları sınırlıdır.
5. Okuldaki roller ve statüler sınırlıdır.
6. Okullarda işler küçük gruplar tarafından yürütülür.

Bir okulda bulunması gereken birimler arasında ise şunlar yer almaktadır:
1. Derslik (en az 3 adet)
2. Laboratuvar (isteğe bağlı)
3. Kitaplık
4. Öğretmenler odası
5. Rehberlik ve ölçme-değerlendirme odası
6. Büro hizmetleri, arşiv ve dosya odası
7. Yeteri kadar lavabo ve tuvalet
8. Yardımcı hizmetler odası

Okulun en öncelikli amacı sadece öğrenmek değil, daha iyi bir insan olmaktır. Okuldaki ana hedefler arasında şefkat, kişisel farkındalık, organizasyon ve iyilik yapma becerilerini kazanmak bulunmaktadır.

Bir okulu iyi yapan unsurlar ise sürekli öğrenmeyi sağlamak, ölçme-değerlendirme ve analiz yapmak, fiziksel ve ruhsal olarak iyi öğrenciler yetiştirmek ve veli-öğrenci-öğretmen ilişkisini doğru yönetmek gibi faktörlerdir.

Okul, formal eğitim veren, kontrollü bir ortamda öğrencilere belirlenen program ve hedefler doğrultusunda eğitim ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren bir kurumdur.

Etkili bir okulun boyutları arasında okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci, okul kültürü ve aile katılımı bulunmaktadır. Araştırmalara göre, en etkili boyut okul yöneticisi boyutudur.

Ideal bir okul ortamında sınıfın geniş, ferah ve öğrencilerin rahat edebileceği bir ortam oluşturulmalıdır. Öğrencilerin öğretmeni rahatça takip edebilmesi ve öğretim materyallerine erişebilmesi önemlidir.

İyi bir okul, öğrencilerin bilgi, beceri, yetenek ve gelişim alanlarını destekleyen, demokratik ve hoşgörülü bir iletişime sahip, öğrencinin güvenli ve çok yönlü bir şekilde yetiştirildiği bir kurumdur.

Milli eğitimin uzak hedefleri Türk vatandaşlarının ve toplumun refah ve mutluluğunu artırmak, milli birlik ve bütünlüğü korumak gibi amaçları içermektedir.

Okul yönetimi boyutları arasında program, eğitici, ruhani liderin rolü, personel destekleme, değerlendirme kullanımı ve bilgi iletişim teknolojileri donanımı önemli bir yer tutmaktadır.
 
Geri
Üst