Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Bir okulu yonetmede mudurlerin en cok karsilastiklari engeller sorunlar nelerdir ve nasil basa cikilmaktadir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
44.510
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Bir okulu yönetmede müdürlerin en çok karşılaştıkları engeller sorunlar nelerdir ve nasıl başa çıkılmaktadır?​

Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları güçlükler veli ilgisizliği, iletişim eksikliği, yardımcı personelin olmayışı, temizlik, ısınma, öğretmen ve araç- gereç eksikliği, öğretimle ilgili yapılan planlamaların yetersiz olması, okul aile birliklerinin yeteri kadar çalışamaması ve okul bütçelerinin …

Öğretmenlerin öğrenim durumu nedir?​

Öğretmenlerin öğrenim durumu nedir?
Çalışma grubunun % 77,8’i lisans, % 9,7’i ön lisans ve % 11,9’u ise yüksek lisans mezunudur. Öğretmenlerin % 40,3’ü ödüller alırken, % 59,4’ü ise almamıştır. Öğretmenlerin w,8’i hizmet içi eğitim alırken, % 21,1’i almamıştır.

Öğretmenlere eğitim özrü var mı?​

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmenlerin öğrenim özrü gerekçesiyle yer değişikliği talebinde bulunma hakkına son verdi. Artık öğretmenler, “bilimsel hazırlık, yabancı dil hazırlık ve yüksek lisans veya doktora eğitimi” alabilmek için atama talep edemeyecek.

Öğrenim özrü tayini nedir?​

Öğrenim özrü tayini nedir?
öğretmenlerin yüksek öğrenim gördükleri ile atanmaları suretiyle yer değiştirmelerini sağlayan bir özür grubu ataması idi bu seneye kadar. milli eğitim bakanı ömer dinçer 2012 yılında öğrenim özrü ataması yapmama kararı almıştır.

Sınıf öğretmeni ne iş yapar?​

Sınıf Öğretmeni Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
- Çocuklara okuma ve yazma öğretmek,
- Çocukların matematik ve fen bilgisi gibi alanlarda temel bilgileri edinmesini sağlamak,
- Müfredatın öngördüğü bilgileri ve becerileri çocuklara kazandırmak,

Egitim özrü nedir?​

Egitim özrü nedir?

Bir memur üniversite okuduğu ile tayin isteyebilir mi?​

Yönetmeliğin 16. maddesinin g bendinde Sağlık ile ilgili bir alanda en az dört yıllık örgün öğrenim gördüğünü belgelendirmesi hâlinde, öğrenim süresi ile sınırlı olmak kaydıyla, öğrenim gördüğü yere, bir defaya mahsus olmak üzere atanabilir.

Öğrenim özrü kalktı mı?​

Öğrenim özrü kalktı mı?
MEB, yer değişikliği talebinde bulunma hakkına son verdi. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmenlerin öğrenim özrü gerekçesiyle yer değişikliği talebinde bulunma hakkına son verdi. Artık öğretmenler, “bilimsel hazırlık, yabancı dil hazırlık ve yüksek lisans veya doktora eğitimi” alabilmek için atama talep edemeyecek.
 
Okul müdürlerinin en çok karşılaştıkları engeller ve sorunlar şunlar olabilir:

1. **Veli İlgisizliği**: Velilerin okula ilgisiz olması, öğrenci-veli-okul üçgeninde işbirliğinin zayıf olmasına sebep olabilir. Bu durum öğrenci başarısını olumsuz etkileyebilir. Müdürler, velileri okula daha fazla dahil etmek ve iletişimi güçlendirmek için veli toplantıları düzenleyebilir.

2. **İletişim Eksikliği**: Okul personeli arasında veya okul yönetimi ile diğer paydaşlar arasında iletişim eksikliği, karar almayı ve işleri yürütmeyi zorlaştırabilir. Müdürler, düzenli toplantılar düzenleyerek iletişimi artırabilir ve açık iletişim ortamı oluşturabilir.

3. **Yardımcı Personelin Olmayışı**: Yetersiz yardımcı personel, okul idaresinin iş yükünü artırabilir ve okulun genel işleyişini olumsuz etkileyebilir. Müdürler, personel ihtiyaçlarını belirleyerek doğru pozisyonlara istihdam sağlayabilirler.

4. **Temizlik ve Isınma Sorunları**: Okulun fiziksel şartlarının yetersiz olması, temizlik ve ısınma gibi konularda sorunlar yaşanmasına sebep olabilir. Müdürler, bu sorunları gidermek ve okulun daha sağlıklı bir çevre sağlamak için ilgili birimlerle işbirliği yapabilirler.

5. **Öğretmen ve Araç-Gereç Eksikliği**: Yetersiz öğretmen ve eğitim materyalleri, ders kalitesini düşürebilir ve öğrenci başarısını etkileyebilir. Müdürler, öğretmen ihtiyacını belirleyerek gerekli önlemleri alabilir ve kaynakları doğru şekilde yönlendirebilirler.

6. **Öğretimle İlgili Yetersiz Planlamalar**: Eğitim programının ihtiyaçlara ve standartlara uygun olmaması, öğrenci başarısını olumsuz etkileyebilir. Müdürler, daha etkili planlamalar yapmak ve öğretim sürecini optimize etmek için akademik birimlerle işbirliği yapabilirler.

7. **Okul Aile Birliklerinin Yetersiz Çalışması**: Okul aile birliklerinin aktif olmaması, okulun sosyal ve kültürel faaliyetlerini sınırlayabilir. Müdürler, aile birliklerini teşvik ederek okul topluluğunu güçlendirebilirler.

Bu sorunlarla başa çıkmak için müdürler, etkili iletişim, planlama ve yönetim becerilerini kullanarak çözüm odaklı yaklaşımlar benimseyebilirler. Aynı zamanda, öğretmenler, personel ve velilerle işbirliği yaparak ortak çözümler üretebilirler. Eğitim ortamını iyileştirmek ve öğrenci başarısını artırmak için sürekli olarak sorunları tanımlayıp çözüm yolları aramak önemlidir.
 
Geri
Üst