AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bir ogretmen ogrencilerine nasil davranmali?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.589
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Bir öğretmen öğrencilerine nasıl davranmalı?​

2- Öğretmen-öğrenci ilişkisi için etkili bir model
- İyi öğretmen sakindir, telaşlanmaz, sinirlenmez, soğuk kanlıdır.
- İyi öğretmen ön yargılı ve yanlı değildir, öğrencilere eşit davranır.
- İyi öğretmen her şeyden önce tutarlıdır. Değişmez, unutmaz, hata yapmaz.
- İyi öğretmen her sorunun cevabını bilir.

Bir öğretmenin sizden hoşlandığını nasıl anlarsınız?​

Bir bakmışsınız yüzleri asılı, bir bakmışsınız gülümsüyorlar, bir bakmışsınız şaşkın… Eğer onların size bakarken yaptıkları halve hareketleri dikkatli inceleyecek olursanız kesinlikle bu size ipuçları verecektir. Öğretmenler genelde öğrenciye şefkat ve sevgi duygularıyla yaklaşırlar. Bazen kızar, bağırır, çağırırlar.

Bir hocanın gözüne nasıl girilir?​

Bir hocanın gözüne nasıl girilir?
3- Dersle ilgili ol: Öğretmenin ders anlatıyor ve sen sıra arkadaşınla kaynatıyorsun. En sabırlı öğretmen bile bu duruma fazla dayanamaz. Eğer öğretmenin gözdesi olmak istiyorsan, dersi dinlemek ve hatta dersle ilgili sorular sormalısın. Arka sıralarda ilgini yoğunlaştıramıyorsan, ön sıralara geçmeyi deneyebilirsin.

1 öğretmen öğrenci iletişimi nasıl olmalıdır ve öğretmen öğrencilerle olan ilişki ve iletişiminde nelere dikkat etmelidir?​

1 öğretmen öğrenci iletişimi nasıl olmalıdır ve öğretmen öğrencilerle olan ilişki ve iletişiminde nelere dikkat etmelidir?
Olumlu bir öğretmen öğrenci iletişimi için öğretmenler ”sen dili” yerine ”ben dili” kullanmalıdır. Çünkü ”sen dili” öğrenciyi yargılar ve onda düşük bir özsaygı uyandırır. Ben dili ise öğrenciyi yargılamaz, öğretmenin duygu ve düşüncelerini net bir şekilde öğrenciye aktarır.

Iletişimi engelleyen öğretmen tutumları nedir?​

Hedef iyice bilmediği bir takım yeni kavramlarla karşılaşacağından gelen mesajları anlayamaz.
- Sözcüklere boğulma( Verbalizm )
- Anlatılanların karıştırılması
- Mesajı algılayamama.
- İlgi duymama.
- Fiziksel çevrenin verdiği rahatsızlıklar.
- Fizyolojik ve psikolojik rahatsızlıklar.

Öğretmen konuyu nasıl anlatmalı?​

Ders sınıfın tamamının gözlerinin içine bakarak anlatılmalı. Hareket: Tüm ders bir noktada durarak verilmemeli. Sürekli hareket halinde olduğunuzda da hareket iletişimin önüne geçecektir. Hareket dengede tutulmalı ve belirli bir vücut dili kullanılmalı.
 
Öğretmenlerin öğrencilere nasıl davranması gerektiği konusunda hakkında yazılanlar oldukça önemli ve doğrudur. İyi bir öğretmenin sakin, telaşsız, sinirli olmayan ve soğukkanlı bir tutum sergilemesi elbette işini daha etkili bir şekilde yapmasını sağlar. Ayrıca önyargısız olmalı, öğrencilere eşit davranmalı ve tutarlı olmalıdır. Öğrencilere karşı şefkatli ve sevgi dolu bir yaklaşımı olan öğretmenler genellikle öğrencilerinin yüz ifadelerine bakarak hoşlandıklarını anlatabilirler. Ancak bu, öğrencilerin davranışlarından tam olarak anlaşılabilir ve genellikle öğretmenlerin dersle ilgili olmaları ve öğrencilerle iletişimlerinde dikkatli olmaları da önemli bir etkendir.

Bir öğrencinin bir öğretmenin gözüne girmek istemesi durumunda, dersle ilgili olması ve dersi dinlemesi önemlidir. Öğrencilerin dersle ilgili sorular sorması, dikkatlice dinlemesi ve gerekirse ön sıralara geçmesi öğretmenin dikkatini çekebilir. Öğretmen-öğrenci iletişimi ise öğretmenin "ben dili" kullanmasıyla olumludur. "Sen dili" yerine "ben dili" kullanmak, öğrencinin özsaygısını korur ve iletişimi daha etkili hale getirir.

İletişimi engelleyen öğretmen tutumları da belirli başlıklar altında toplanabilir. Öğretmenin yeni kavramları hedefine uygun anlatamaması, sözcüklere boğulması, anlatılanları karıştırması, mesajı algılayamaması, ilgi duymaması, fiziksel çevrenin rahatsız edici olması, fizyolojik ve psikolojik rahatsızlıkları, iletişimi zorlaştıran etkenlerdir.

Son olarak, bir öğretmenin konuyu nasıl anlatması gerektiği de önemlidir. Ders sırasında öğrencilerin gözlerinin içine bakarak anlatılması, ders anlatırken sürekli olarak hareket etmemesi ve belirli bir vücut dilini kullanması iletişimi güçlendirecek unsurlardır. Hareketin dengede tutulması ve doğru vücut dili kullanımı, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamasına yardımcı olabilir.
 

Similar threads

Geri
Üst