- Konu Yazar
- #1
Bir malın aynı üretici tarafından farklı alıcı gruplarına farklı fiyat ve kaliteden satılması nedir?
FİYAT FARKLILAŞTIRILMASI: Aynı malın farklı alıcılara farklı fiyatlardan satılmasına fiyat farklılaştırılması denir. 2 ana gruba ayırabiliriz: 1. Satın Alınan Miktara Göre Fiyat Farklılaştırılması: Örneğin, monopolcü firma satın alınan miktar arttıkça birim fiyatı düşürebilir.Ürünlerin fiyat neye göre belirlenir?
Ürünün maliyeti, tedariği, depo maliyeti, kargo maliyeti, pazarlama, reklam ve satış çalışmalarının maliyetleri, operasyonel maliyetler, vergiler ve borçlarınız gibi ürünle ilgili olabilecek tüm maliyetleri hesaba katarak ürün satış fiyatı belirlemeniz daha doğru bir yaklaşım olmaktadır.Kalanli fiyat nedir?
Kalanli fiyat nedir?Kalanlı fiyat politikası çekici fiyat politikasına benzer. Satış hacminin arttırılması amacını güden bu politika, kalanlı olarak biten her fiyatta istenilen sonucu vermeyecektir. Buna göre, tam sayılara eklenen belirli kalanları olan fiyatlar, tüketiciler bakımından daha çekicidir.
Her monopol firma fiyat farklılaştırması yapabilir mi neden?
Monopolcü firmanın fiyat farklılaştırması yapabilmesi için bazı koşullar gerekmektedir. Bunun için piyasaların bölünebilmesi, talep esneklikleri farklı olması, maliyetlerinde herhangi bir değişme olmaması gerekmektedir.Oligopson piyasası nedir?
Oligopol piyasası, genelde 2, 3 veya 4 oyuncunun (üretici, aracı veya satıcı) hakimiyetinde şekillenen piyasa. Doğal nedenlerin etkili olmadığı durumlarda çoğu piyasa oligopol piyasasına dönüşür. Zira tekel piyasasındaki büyük kâr imkânlarının çekiciliği yeni oyuncuların katılımına yol açar.Psikolojik fiyat nedir?
Psikolojik fiyat nedir?Psikolojik fiyatlandırma, satışa sunduğunuz ürünlerin fiyatlandırmasını yaparken uygulanan taktikler ile kullanıcılarda bir algı oluşturarak satın alımı etkilemektir. Ürün fiyatını belirtirken uygulayacağınız bu taktik müşterinizi olumlu yönde etkileyecektir.
➢ Fiyat, tüketicilerin bir malı almak için ödemek zorunda oldukları para miktarıdır. ➢ Bir mal veya hizmete sahip olma veya kullanmaktan kaynaklanan fayda karşılığında tüketicilerin ödediği değerler toplamıdır.