Bir hastanin ajite olmasi ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
245.747
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Bir hastanın ajite olması ne demek?​

Ajitasyon, pek çok psikiyatrik ve tıbbi durumun seyri sırasında ortaya çıkabilen yaşamı tehdit edebilen bir durumdur. Ajitasyon, bir kişinin, kendisi ya da yakın çevresinin güvenliğini tehlikeye sokan her türlü sesli, sözlü ve/veya motor davranışlar kümesidir.

Hasta kısıtlaması neden yapılır?​

Fiziksel kısıtlama, hastanın yataktan düşmesini önleyerek hasta güvenliğini sağlamak, hastaya bağlı olan tıbbi araçların hasta tarafından çıkarılmasını önlemek (örneğin, intravenöz damar yolu, nazogastrik tüp, üriner katater, endotrakeal tüp), yatağa bağımlı hastalarda vücut postürünü korumak, hastanın rahatsız edici- …
hastanın hayati ve organ fonksiyonlarını engelleyecek şekilde yapılmaz. Kısıtlama işlemi hastanın hemşiresinin gözetiminde yapılır. Kısıtlanan hasta, yaşamsal fonksiyonları yönünden, hemşire tarafından sık sık gözlenir. Dolaşım sorunlarının olmaması için tespit bantları 2 saate bir açılarak kontrol edilir.
Siddetli ajitasyon nedir?
Psikomotor ajitasyon, genel olarak kişisel ruh bozukluğu nedenlerine, aynı zamanda çevrenin tutum ve davranışına da bağlı olarak davranışsal ve ruhsal heyecanlılık şeklinde beliren az ya da çok tutarsız aşırı davranış.
Yoğun bakımda kısıtlama nedir?
Fiziksel kısıtlama yoğun bakım ünitelerinde konfüze ve demanslı hastaların yataktan düşmesini önlemek; hasta hareketlerinin kontrol altında tutularak-kendi vücuduna bağlı tüp, dren ve tıbbi araç bağlantılarını çekip çıkararak kendine zarar vermesini önlemek; yatağa bağımlı hastalarda uygun postürü koruyarak, basınç …

Fiziksel tespiti kim yapar?​

Hastanın bakımından birinci derecede sorumlu olan hemşireler, hastaya fiziksel tespit uygulanmasına karar vermek durumunda kalmaktadırlar. Hemşire bu kararı verirken hasta hakları savunucusu rolünü yerine getirmeli, verilecek kararda yarar zarar arasındaki dengeyi gözetmelidir.

Hasta hasta yakını ile iletişim kurarken nelere dikkat edilmelidir?​

Sağlık personeli ile hasta iletişiminde ön plana çıkan bazı davranışlar bulunmaktadır. Bunlar; ilgili olma, sabırlı olma, güler yüzlü ve hoşgörülü olma, saygılı olma, herkese eşit davranma, hastanın güven duymasını sağlama, yardım edici iletişim kurma, stres yönetimi, ön yargı durumu ve sağlık personelinin imajıdır.
Bu hususlar aşağıda özetlenmiştir.
- Hastayla empati kurmaya çalışın !
- Sabırlı olun!
- Anlayışlı olun ve tartışmayın!
- Hastanızla zaman ve mekan kavramlarını gündeme getirmeden rahatlıkla konuşmaya çalışın!
- Hastanızı yapmaktan hoşlanmadığı şeyler konusunda zorlamayın!
 
Geri
Üst