- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.120
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Bir dizel motorunda krank milinin işlevi nedir?
“Krank mili” ya da “krank kolu”, (İng. crank) içten yanmalı motorlarda pistonun gidip gelme hareketi ile elde ettiği enerjiyi motor miline ileterek dönme hareketine çevirmeye yarayan parça.Piston mili nedir?
Piston, motor bloğunun içindeki bir silindirin içine yerleştirilen, ileri-geri hareket eden disk şeklindeki parçadır. Bir kola (biyel kolu) bağlı olan piston, motordaki gerekli yerlerde kullanılmak üzere krank milini döndürür. Krank mili bu sayede döner. Piston da silindire gelen hava ve yakıt karışımını sıkıştırır.Krank mili açısı neye bağlıdır?
Krank mili yere yatay uzanır. Üstten ve dikey olarak, üzerine pistonlar bağlanmıştır. Yani, her bir piston 90 derecelik açı ile krank miline bağlıdır. Mil üzerindeki U şeklindeki çıkıntıları aşağı yukarı doğru hareket ettirdikçe krank mili de kendi etrafında dairesel olarak hareket edecek kuvveti alır.
Krank milini ne döndürür?
Pistonlar, bağlandıkları “U” şeklindeki çıkıntıları döndürdükçe krank mili de kendi etrafında dairesel olarak döner. Yani krank milini, pistonlardan alınan doğrusal hareketi, dairesel harekete çevirir. Bu yüzden krank mili, motor parçaları arasında son derece önemli bir işleve sahiptir.Piston ne terimidir?
Piston, motorun devinim gücüne etki eden bir silindirdir. İşte krank milini döndürmek için harekete geçen aparat pistondur. Çünkü genişleyen gazla pistonu iter ve bundan sonra da piston koluna bağlı olan krank mili dönmeye başlar. Piston, motorlu araçlarda krank sistemine bağlı bir aparattır.Piston düştü ne demek halk arasında?
Piston, motorlu araçların tam da motor kısmında yer alan ve benzin ile petrol gibi yakıtları mekanik enerjiye dönüştüren bir mekanizmadır. Ki bu bazen arıza yaptığında piston aşağı indi deyimi kullanılır. Sanayi dilinde ise bu kol kırıldı anlamına gelir.
Pistonlar, bağlandıkları “U” şeklindeki çıkıntıları döndürdükçe krank mili de kendi etrafında dairesel olarak döner. Yani krank milini, pistonlardan alınan doğrusal hareketi, dairesel harekete çevirir. Bu da onu, arabadaki tüm tekerleklere iletilen gücün merkezi yapar.