AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bir dersin amaclarina ulasmasini saglayan oldukca genel bir cerceve nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.746
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Bir dersin amaçlarına ulaşmasını sağlayan oldukça genel bir çerçeve nedir?​

Strateji genel olarak bir şeyi elde emek için izlenen yol yada amaca ulaşmak için geliştirilen bir planın uygulamasıdır (Açıkgöz, 1996). Clark ve Starr’a göre strateji, dersin hedefine ulaşmasını sağlayan oldukça genel bir yaklaşımdır.

Öğretmenin anlattıklarını kendi sözcükleri ile düşünce ve görüşlerini katarak not eden bir öğrenci hangi öğrenme stratejisini kullanmaktadır?​

Öğretmenin anlattıklarını kendi sözcükleri ile düşünce ve görüşlerini katarak not eden bir öğrenci hangi öğrenme stratejisini kullanmaktadır?
4.Rol Yapma tekniği Öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe girerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme tekniğidir.

Yapılandırmacı öğretim stratejisi nedir?​

Yapılandırmacı öğretim stratejisi nedir?
Yapılandırmacı öğrenme, öğrenenin kendi yetenekleri, güdüleri, inançları, tutumu ve tecrübelerinden edindikleri ile oluşan bir karar verme sürecidir. Birey öğrenme sürecinde seçici, yapıcı ve etkindir. Öğrenmenin kontrolü bireydedir. Öğrenmeye öğretmeniyle birlikte yön verir.

Eğitimde öğretim stratejileri nelerdir?​

Öğretim stratejisi, bir öğretmenin, dersin veya bir konunun öğretilmesinde hedefe ulaşmak için seçeceği öğretim metodu, çeşitli teknikler ve hattâ değerlendirme biçimidir. Öğretim stratejisi nedir? Strateji öğretiminde yöntemsel etkinlik, öğretmen eğitimi ve okul organizasyonunun bir doğrultuda geliştirilmesidir.

Sunuş yoluyla öğretim stratejisi kim icat et?​

Sunuş yoluyla öğretim stratejisi kim icat et?
David Ausubel’in ‘anlamlı öğrenme’ teorisinden hareketle geliştirilmiş olan sunuş yoluyla öğretim stratejisi, alanyazında aynı anlam ve içerikle ‘sunuş yoluyla öğrenme’, ‘alış yoluyla öğrenme’ ve ‘anlamlı öğrenme’ adları altında da kullanılmaktadır.

Sunuş yoluyla öğretim stratejisi nedir?​

Sunuş yoluyla öğretim stratejisi nedir?
Sunuş yoluyla öğretim stratejisinde; konu alanının kavramları, ilkeleri, fikirleri, süreçleri öğretmen tarafından organize edilip sunularak anlamlı öğrenme gerçekleştirilir. Sunuş yoluyla öğretimde; Öğretim adım adım ilerler. Grafik, şema ve resim gibi görsel uyarıcılar bol kullanılır.
 
Bir dersin amaçlarına ulaşmasını sağlayan oldukça genel bir çerçeve genellikle strateji kavramıyla tanımlanır. Strateji, bir planın uygulanmasıyla belirli bir amaca ulaşmayı sağlayan yoldur. Özellikle derslerin hedeflerine ulaşmasını sağlamak amacıyla geliştirilen genel bir yaklaşım olarak da tanımlanabilir. Dolayısıyla, derslerde belirlenen hedeflere ulaşabilmek için izlenen yol veya geliştirilen planın uygulanması olarak strateji oldukça önemlidir.

Öğrencilerin öğrenme süreçlerinde farklı stratejileri kullanmaları da önemli bir konudur. Örneğin, öğrencinin anlatılanları kendi sözcükleriyle düşünce ve görüşlerini katarak not aldığı durum, özetleme veya öğrenilenleri yeniden ifade etme stratejisini kullanması anlamına gelebilir. Bu strateji, öğrencinin kendi anlayışını ve düşüncelerini notlarına yansıtarak aktif bir öğrenme süreci yaşamasını sağlar.

Yapılandırmacı öğretim stratejisi ise öğrenenin kendi yetenekleri, güdüleri, inançları, tutumu ve tecrübelerinden yola çıkarak öğrenme sürecini şekillendirdiği bir yaklaşımı ifade eder. Bu stratejide öğrenen, öğrenme sürecinde etkin bir rol oynar ve kontrolü elinde tutar. Öğrenmeye aktif katılım sağlayarak öğrenmeyi daha anlamlı kılar.

Eğitimde öğretim stratejileri ise öğretmenin hedeflere ulaşmak için seçtiği öğretim metodu, teknikler ve değerlendirme biçimlerini içerir. Bu stratejiler, öğrenme ortamını etkileyerek öğrenmenin daha etkili ve verimli olmasını sağlar.

Son olarak, sunuş yoluyla öğretim stratejisi, David Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisinden yola çıkılarak geliştirilmiş bir stratejidir. Bu stratejide, konu alanının kavramları, ilkeleri, fikirleri ve süreçleri öğrencilere sunularak anlamlı öğrenme hedeflenir. Öğretim adım adım ilerler ve görsel uyarıcılar sıkça kullanılır. Bu strateji öğrencilerin derse daha fazla katılımını teşvik edebilir ve öğrenmeyi daha etkili hale getirebilir.
 
Geri
Üst