AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bir davranisin ogrenilmis olmasinin olcutleri nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Bir davranışın öğrenilmiş olmasının ölçütleri nedir?​

Davranıştaki değişmenin kalıcı olması, Bu değişmenin gözlenebilir olması, Davranışın yaşantı sonucu gerçekleşmesi, Davranıştaki değişmenin sadece büyüme ve olgunlaşma ile olmaması

Neler öğrenme değildir?​

Neler öğrenme değildir?
– Öğrenme kalıcı ya da izlidir. yani geçici bir davranış değildir. – Öğrenme muhakkak bir davranış değişikliği getirir. olumlu ya da olumsuz olması fark etmez. Refleks, içgüdü gibi doğuştan gelen davranışlar ya da sadece büyüme ile oluşan davranışlara öğrenme diyemeyiz.

Gözlem yoluyla koşullanma nedir?​

Gözlem yoluyla öğrenme, kişinin, belirli bir ortamda davranışları pekiştirilen (ya da cezalandıran) bir başka kişiyi gözlediğinde, aynı ortamda o davranışları tekrarlama (ya da tekrarlamama) olasılığının artmasıdır.

Öğrenme nedir ve örnekleri?​

Öğrenme nedir ve örnekleri?
Öğrenmenin olabilmesi için bireyin davranışında değişiklik olması, yaşantı sonucunda meydana gelmesi ve belli bir süre kalıcı olması gerekir. Var olan davranış gelişebilir. Örnek vermek gerekirse; Yazı yazabilen bir çocuğun bir hikâye yazabilecek hale gelmesi. Daha önce öğrenilen yanlış davranış düzeltilebilir.

Klasik koşullanma ilkeleri nelerdir?​

Klasik koşullanma ilkeleri kpss öğrenme psikolojisi içinde işlenmektedir. Bu bölümde klasik koşullanma ilkeleri içinde olan bitişiklik, habercilik, olumlu habercilik, olumsuz habercilik, pekiştirme, alışma, alfa tepkisi, sönme ve kendiliğinden geri gelme kavramlarını işleyeceğiz.

Klasik koşullanma nedir örnekler?​

Klasik koşullanma nedir örnekler?
Anne bebeğini dışarı çıkaracağı zaman onu çocuk arabasına bindirmektedir. Bir süre sonra bebek çocuk arabasına her oturduğunda dışarı çıkacakmış gibi sevinir. Her defasında sakalları bebeğin yüzünü acıttığı için bebek ağlamaktadır. …

Gözlem yoluyla öğrenme nedir?​

Bandura’ya göre gözlem yoluyla öğrenme, sadece bir kişinin diğer kişilerin davranışlarını basit olarak taklit etmesi değil, çevredeki olayları bilişsel olarak işlemesiyle kazanılan bilgidir.
 
Davranışın öğrenilmiş olmasının ölçütleri şunlardır:
1. Değişmenin Kalıcılığı: Öğrenme sonucunda davranışta meydana gelen değişikliklerin kalıcı olması önemlidir. Yani öğrenilen davranışın uzun bir süre devam etmesi beklenir.
2. Gözlenebilirlik: Davranıştaki değişikliklerin açık ve gözlemlenebilir olması gerekmektedir. Öğrenme süreci sonucunda davranışlarda ortaya çıkan değişikliklerin belirgin olması önemlidir.
3. Yaşantı Sonucu Gerçekleşme: Öğrenilmiş davranışlar, bireyin çevresiyle etkileşimleri sonucunda gerçekleşmelidir. Yani bireyin deneyimleriyle kazandığı davranışlar öğrenilmiş davranışlardır.
4. Sadece Büyüme ve Olgunlaşma Değil: Davranıştaki değişmenin sadece biyolojik faktörlerden, büyüme ve olgunlaşmadan kaynaklanmaması gerekir. Öğrenme süreci deneyimler, eğitim ve çevresel faktörlerle ilişkilidir.

Nelerin öğrenme olmadığını anlatan kısımda belirtilenler şunlardır:
- Öğrenme geçici bir davranış değildir, kalıcıdır.
- Öğrenme mutlaka davranış değişikliğiyle sonuçlanır, olumlu ya da olumsuz olabilir.
- Doğuştan gelen davranışlar (refleks, içgüdü vb.) veya sadece büyüme ile gelişen davranışlar öğrenme olarak kabul edilmez.

Gözlem yoluyla koşullanma, bir bireyin başka bir kişinin davranışlarını gözlemleyerek o davranışları tekrarlama veya tekrarlamama olasılığının artması durumudur. Yani gözlem yoluyla öğrenme, başka birinin davranışını izleyerek öğrenme sürecinde etkili olabilir ve bu davranışları kendi davranışlarında uygulama veya uygulamama yönünde karar verebilirsiniz.

Öğrenmenin tanımı ve örnekleri ise bireyin davranışında meydana gelen değişikliklerin yaşantı sonucunda ortaya çıkması ve belirli bir süre kalıcı olması gerektiğini ifade eder. Örneğin, bir çocuğun yazı yazma becerisini geliştirmesi veya daha önce yanlış öğrendiği bir davranışı düzeltmesi öğrenme sürecine örnek olarak verilebilir.

Klasik koşullanmanın ilkeleri kpss öğrenme psikolojisi içerisinde incelenir ve bitişiklik, habercilik, olumlu habercilik, olumsuz habercilik, pekiştirme, alışma, alfa tepkisi, sönme ve kendiliğinden geri gelme gibi kavramları içerir.

Klasik koşullanma örneklerinden biri anne ile bebeğin ilişkisinde gözlemlenebilir. Anne bebeğini dışarı çıkaracağı zaman, bebeği arabasına bindirir ve bu sırada bebeğe bir oyuncağıyla oynaması için verir. Zamanla bebeğin arabaya bindirilmesiyle dışarı çıkmayı ilişkilendirmesi sonucunda arabaya oturduğunda sevinmesi, ancak sakallarının bebeğin yüzünü acıttığı için ağlaması gibi davranışlar klasik koşullanma örneklerine örnek olabilir.

Son olarak, gözlem yoluyla öğrenme kavramı Bandura'ya göre, bir kişinin diğer kişilerin davranışlarını basitçe taklit etmesinden ziyade çevredeki olayları bilişsel olarak işleyerek kazandığı bilgiyi ifade eder. Yani, gözlem yoluyla öğrenme sadece taklit etmekle kalmaz, aynı zamanda çevresel olayları anlama ve bu bilgiyi kullanma sürecini içerir.
 
Geri
Üst