AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bir cocugun ihtiyaclari nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.653
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Bir çocuğun ihtiyaçları nelerdir?​

Okul Öncesi Çocuğun Temel İhtiyaçları
- İyi Bakım, beslenme, sevgi ve şefkat.
- Güven.
- Hareket.
- Yetişkin Desteği.
- Yaratıcılığı Destekleyici ve estedik duygusunu geliştirici ortam.
- Kendini Tanıma, kanıtlama ve özgüven.
- Diğer çocuklarla birlikte olma ve oynama.

Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin yaşadığı sorunlar nelerdir?​

Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin yaşadığı sorunlar nelerdir?
Bu sorunlardan bazıları; maddi sorunlar, toplumun bakış açısından rahatsız olma, çevreleri ile iletişim kurmakta güçlük çekme, çocuğa ilişkin sürekli yaralanma/kaza korkusu yaşama, çocuğun geleceğinden kaygı duyma, çocuklarının engeli nedeniyle suçluluk duygusu yaşama, tedavi sürecinde zorlanma ve çevrelerinden sosyal …

Çocuğun ruhsal ihtiyaçları nelerdir?​

Çocuğun ruhsal ihtiyaçları nelerdir?
Çocukların psikolojik ihtiyaçları çok çeşitli olmakla birlikte bazı temel psikolojik ihtiyaçlar sevme ve sevilme ihtiyacı, öz saygı (benlik saygısı) ihtiyacı ve eğitim – bilgi (kendini gerçekleştirme) ihtiyacı olarak sıralanabilir.

Sanatı anlama ve sanattan zevk alma orijinal eserler oluşturma Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinde yer alan hangi ihtiyaç türüdür?​

Sanatı anlama ve sanattan zevk alma, orijinal eserler oluşturmaestetik ihtiyacını, Kişinin doğuştan var olan potansiyelini ve kabiliyetlerini tam olarak meydana çıkarabilmesi ve sergilemesi isekendini gerçekleştirme ihtiyacınıoluşturmaktadır (Batman, 2016; Erdem, 2008; Fahrioğlu, 2013; McLeod, 2017).

Çoçuk Hakları Sözleşmesi Türkiye’de ne zaman kabul edildi?​

Çoçuk Hakları Sözleşmesi Türkiye’de ne zaman kabul edildi?
Türkiye, 14 Eylül 1990 tarihinde imzaladığı Birleşmiş Milletler Sözleşmesi’ne 9 Aralık 1994 tarihli ve 4058 sayılı TBMM Uygun Bulma Kanunu uyarınca taraf olmuş ve anılan Sözleşme Türkiye açısından onay belgelerimizin BM Sekretaryası’na tevdi edilmesini müteakip 4 Mayıs 1995 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir.

Koruyucu haklar nelerdir?​

Koruyucu haklar nelerdir?
Koruyucu haklar (negatif statü hakları), aynı zamanda olumsuz haklar olarak da adlandırılır. Bu kümede haklar, kişiyi topluma ve devlete karşı koruyan haklardır. Bu kümede haklar için devlete düşen görev, bu hak ve özgürlükleri tanımak ve bunlara dokunmamak (karışmamak)tır.
Ozel gereksinimli nedir?​
Özel gereksinimli çocuk; hastalık, kaza, sendrom gibi çeşitli nedenlerle, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından, akranları ile beklenilen düzeyde farklılıklar gösteren çocuktur.

Ailede yer alan bireylerin desteklenmesi amacıyla sürdürülen sistemli ve planlı eğitimsel çabalar olarak tanımlanan destek türü nedir?​

Ailede yer alan bireylerin desteklenmesi amacıyla sürdürülen sistemli ve planlı eğitimsel çabalar olarak tanımlanan destek türü nedir?
d) Aile Eğitimi Hizmetleri, ailede yer alan bireylerin desteklenmesi amacıyla sürdürülen sistemli ve planlı eğitimsel çabalar olarak tanımlanabilir.

Temel ruhsal ihtiyaçlar nelerdir?​

Temel ruhsal ihtiyaçlar nelerdir?
İnsanoğlu ruhsal anlamda adeta, temel ihtiyaçlar paketi ile doğar. Bu ihtiyaç paketinin içinde dört temel öge vardır. Bunlar; sevilmek, değer görmek, onaylanmak ve takdir edilmektir. Ruhumuzun bu ihtiyaçları, dünyaya geldiğimiz andan itibaren, tıpkı yaşamak için beslenme mecburiyetimiz kadar gereklidir.
 
Çocuklarımızın ihtiyaçlarıyla ilgili oldukça önemli başlıklara değindiniz. İyi bir bakım, beslenme, sevgi ve şefkat gibi temel ihtiyaçların yanı sıra güven, hareket, yetişkin desteği, yaratıcılığı destekleyici ortam, özgüven, diğer çocuklarla birlikte olma ve ruhsal ihtiyaçlar gibi unsurlar çocukların sağlıklı gelişimi için oldukça büyük öneme sahiptir. Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin yaşadığı sorunlar da dikkate alınması gereken konulardan biridir. Maddi sorunlar, toplumun bakış açısından rahatsızlık duyma, iletişim zorlukları, gelecek kaygıları ve sosyal izolasyon gibi konular bu ailelerin karşılaştığı zorluklardan bazılarıdır.

Çocukların ruhsal ihtiyaçları da oldukça önemlidir. Sevme ve sevilme ihtiyacı, öz saygı (benlik saygısı) ihtiyacı ve eğitim-bilgi (kendini gerçekleştirme) ihtiyacı gibi psikolojik ihtiyaçlar, çocukların sağlıklı bir şekilde büyüyüp gelişmesine katkı sağlar. Bu ihtiyaçların karşılanması, çocukların hayat kalitesini arttırır ve ruhsal açıdan dengeli bireyler olmalarını destekler.

Bunun yanı sıra çocukların sanattan zevk alma ihtiyacı da önemlidir. Sanatın, estetik ihtiyaçları karşılaması ve kendini gerçekleştirme ihtiyacını desteklemesi açısından önemli bir rolü vardır. Çocuklar sanat aracılığıyla ifade edebilir, yaratıcılıklarını geliştirebilir ve özgün eserler oluşturabilirler.

Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin Türkiye'de kabul edilme tarihi, ülkemiz için önemli bir dönüm noktası olmuştur. 14 Eylül 1990 tarihinde imzalanan ve 4 Mayıs 1995'te yürürlüğe giren bu sözleşme, çocukların haklarını koruyan ve onları destekleyen bir çerçeve oluşturmuştur.

Aile içinde bireylerin desteklenmesi için yapılan sistemli ve planlı eğitimsel çabalar ise aile eğitimi hizmetleri olarak adlandırılır. Bu hizmetler, ailenin ihtiyaçlarına yönelik eğitimleri içerir ve aile üyelerinin desteklenmesi, bilgi ve becerilerinin arttırılması amaçlanır.

Son olarak, temel ruhsal ihtiyaçlar sevilmek, değer görmek, onaylanmak ve takdir edilmek gibi önemli unsurları içerir. Bu ihtiyaçlar, insan ruhunun sağlıklı gelişimi için gereklidir ve yaşamın başlangıcından itibaren karşılanması önem taşır. Bu ihtiyaçlarının karşılanması, bireyin benlik saygısını güçlendirir ve sağlıklı ilişkiler kurmasını destekler.
 
Geri
Üst