AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bilissel yuku azaltmak icin neler yapilabilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Bilişsel yükü azaltmak için neler yapılabilir?​

Bilişsel yük teorisi herhangi bir eğitici bağlam için uygulanabilir. Bunu yapmanın yollarından biri öğrencilere dayatılan konu dışı bilişsel yükü en aza indirmek, ikincisi ise öğrencileri bir düşüncenin karmaşıklığıyla boğan araç-amaç analizinden kaçınmaktır.

Bilişsel yük nedir Ekşi?​

insan beyninin belli bir an itibariyle zihnine yüklenmekte olan algı miktarıdır. insan beyni daha pratik ve verimli çalışabilme adına bilişsel yükünü düşük tutma eğilimindedir. bu durumun en basit örneği, ders işlenirken koridordan gürültüler gelmesi üzerine öğretmenin kapıyı kapatmasıdır.
Bilişsel yük teorisi, insan beyninin uzun süreli ve geçici bellek olmak üzere ikili yapıda olduğunu ve yeni bir öğrenme meydana gelirken bilginin uzun süreli belleğe geçmesi için içerikte 7 öğeden fazlasına yer verilmemesi gerektiğini savunan bir teori.
Bilgiyi işleme kuramı nedir?
Bilgiyi işleme kuramı, insanın dünyayı anlamak için kullandığı zihinsel süreçleri yakından inceler. Bu kuram, bilgisayar süreçlerini insan öğrenmesinin süreci ile kıyaslayarak öğrenmeyi açıklamaya çalışır. İnsan zihni bilgiyi alır, işler, şekillendirir ve içeriğini değiştirir.
Ikili kodlama nedir?
Çoklu ortam tasarımlarına kuramsal çerçeve sağlayan İkili Kodlama Kuramı, aynı bilginin birbirini destekleyen farklı biçimlerde kodlanmasının, öğrenmede verimliliği ve etkililiği artıracağı varsayımına dayanmaktadır.

Bilişsel yük ne demektir?​

Bilişsel yük, çok boyutlu bir yapı olarak ele alınmakta ve belirli bir çalışma sırasında insanın bilişsel sisteminde oluşan baskı olarak tanımlanmaktadır. Bilişsel işyükü kuramı, bilgi işlem yaklaşımında etkili olan bölünmüş dikkat ve iş etkileri açıklayarak çalışma belleği kapasitesinin kısıtlarını vurgulamaktadır.

Konu dışı yük nedir?​

Konu dışı yük, iyi tasarlanmamış öğretim materyalleri ve iyi olmayan öğretim tasarımı sonucunda çalışma belleğinin yüklenmesidir. Tasarlanan öğrenme ortamı, uygun olmayan bilgileri ya da bilgi işleme sürecini olumsuz yönde etkileyen diğer materyalleri içeriyorsa konu dışı yük yüksek olacaktır.
Bilgiyi işleme kuramı iki temel öğe üzerinde durmaktadır. Birincisi üç yapıdan oluşur; duyusal kayıt , kısa süreli bellek / çalışan bellek ve uzun süreli bellektir. İkincisi ise bilişsel süreçleri içerir. Bunlar içsel, zihinsel eylemlerdir ve bilginin bir yapıdan diğerine geçişini sağlarlar.
Duyusal kodlama nedir?
Bedensel kodlama ile başladığımız algoritma mantığını, akabinde verilen komutları ellerimizi kullanarak ve bir aracı hareket ettirerek özümsüyoruz.
Gereksizlik ilkesi nedir?
Gereksizlik İlkesi Bu ilkeye göre resim ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlarda; resim sözlü anlatım ve metnin birlikte kullanıldığı durumlara göre öğrenenler daha iyi öğrenirler. Yani bir sunumda resim ve metnin bir arada bulunması öğreneni her iki unsuru taramak zorunda bırakacaktır.

Bilgiyi işleme süreci ne ile başlar?​

Bilgiyi işleme kuramının birinci adımı bireyin duyu organları yolu ile çevreden gelen uyarıcıları alması ile başlar. Duyusal kayıda gelen bilgilerin çoğu atılır ve bir kısmı da çok kısa bir süre tutularak algılanır ve tanınır. Duyular dikkat ve algı süreçleri aracılığı ile kısa süreli belleğe geçirilir.

Bilgisayar bilgi işleme süreçleri nelerdir?​

Toplama (Collecting) Düzenleme (Organising) Analiz (Analysing) Kaydetme ve Geri Çağırma (Storing and Retrieving)
 
Geri
Üst