Bilinçli bir tüketici olarak hakları nelerdir?

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Bilinçli bir tüketici olarak hangi haklara sahibiz?
1- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Her tüketici barınma, haberleşme, ulaşım gibi en temel ihtiyaçların karşılanmasını talep etmek hakkına sahiptir. 2- Sağlık ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulmuş olan her türlü mal ya da hizmetin, kullanıcının yaşamına ve sağlığına zarar vermeyecek durumda olması gerekir.

Tüketici hakları nelerdir maddeler halinde kısaca?
8 Temel Tüketici Hakkı

Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı …
Güvenlik ve Güven Duyma Hakkı …
Bilgi Edinme Hakkı …
Seçme Hakkı …
Temsil Edilme (Sesini Duyurma) Hakkı …
Tazmin Edilme Hakkı …
Eğitilme Hakkı …
Sağlıklı Bir Çevreye Sahip Olma Hakkı
Tüketicinin 8 temel hakkı nedir?
Bunlar; temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, seçme hakkı, sesini duyurma(temsil edilme) hakkı, tazmin edilme hakkı, eğitilme hakkı ve sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkıdır.

Bilinçli tüketici hakları ne demektir?
Bilinçli tüketici; çevre dostu, etik ve daha doğru satın alma kararları verebilen müşterilerdir. Çevre ve sosyal bilinci ile nereden alışveriş yapacağını iyi bilen tüketicilerdir. Ayrıca bilinçli tüketici ücret eşitliği ve insani çalışma uygulamalarını da destekler.

Elektronik ürünlerde tüketici hakları nelerdir?
İnternet Üzerinden Yapılan Tüketici İşlemlerinde Yasal Haklar

Tüketici
, sözleşmenin kurulmasından önce, mal veya hizmete dair hususlarda satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilmek zorundadır. …
Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur.
Tüketici haklarına neleri şikayet edebiliriz?
Eğer tüketici satın aldığı mal konusunda herhangi bir ayıplı ya da eksik söz konusu ise, tüketici hakem heyetine başvuru hakkına değerlendirebilir. Aynı zamanda elde edilen mal ya da hizmet üzerinden bir kusurlu durum var ise, yine aynı şekilde başvuru gerçekleştirilebilir.

Alo 175 tüketici Danışma Hattı hangi sorunların çözümüne yardımcı olur?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile tüketiciler, satın aldıkları mal ve hizmetlere ilişkin yaşadığı sorunların yanı sıra insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünler hakkında da bilgi alarak, yaşadıkları sorunları iletebiliyor. Bu hatla bilinçli bir tüketici profili oluşturulması da hedefleniyor.

Tüketici Haklarına Şikayet nasıl olur?
Eğer tüketici satın aldığı mal konusunda herhangi bir ayıplı ya da eksik söz konusu ise, tüketici hakem heyetine başvuru hakkına değerlendirebilir. Aynı zamanda elde edilen mal ya da hizmet üzerinden bir kusurlu durum var ise, yine aynı şekilde başvuru gerçekleştirilebilir.
 
Geri
Üst