AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Bilgisayarın Kullanım Amacları

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Bilgisayarın Kullanım Amacları

BİLGİSAYAR AĞLARININ KULLANIM AMACLARI

Şirketler İcin Kullanım Amacları

(1) Kaynak Paylaşım: Şirket personelinin ve kaynağın bulunduğu coğrafi konuma ve aralarındaki uzaklığa bağlı olmaksızın, şirket personelinin kaynaklara (sistemlere, yazıcılara, programlara, verilere) erişebilmesi amaclanır

(2) Yuksek Guvenirlik: Alternatif donanım olanağı yarattığı icin donanımlardan birinin bozulması durumunda, diğer donanımlarının bozulanın gorevini ustlenmeleri, sistem performansının duşmesine karşılık, sistem guvenilirliğini artırır Askeri uygulamalarda, bankacılıkta, hava trafiği kontrol sistemlerinde, nukleer reaktor guvenliğinde ve diğer bircok uygulamalarda, donanım arızası durumunda sistemin calışmaya devam edebilmesi cok buyuk onem taşır

(3) Para Tasarrufu: Kucuk bilgisayarların fiyatperformans oranları buyuklere oranla daha duşuk değerdedir; daha iyidir Anacatı bilgisayarları, PC ’lere oranla on kat hızlı olabilirler, ancak fiyatları cok daha fazla olur Bu nedenle tasarımcılar PC ’lerden oluşan sistemler tasarlamaya yonelmişlerdir Bu sistemde her kullanıcı icin bir PC vardır ve veriler bir ya da daha fazla dosya sunucu makinesinde saklanırlar Kullanıcı Sunucu (Client Server) modeli adı verilen bu sistem cok daha kullanışlıdır

Kullanıcı Sunucu modelinde, iletişim genellikle kullanıcının sunucudan bazı işler yapmasını talep eden mesajları sunucuya gondermesi şeklinde oluşur Sunucu istenilen işi yaptıktan sonra kullanıcıya yanıt gonderir Bu modelin uygulandığı sistemlerde, az sayıda sunucuyu kullanan cok sayıda kullanıcı bulunur Kullanıcı Sunucu modeline dayalı sistemlerin kullandıkları protokollere ornek olarak İnternette Kullanılan TCP IP protokol kumesini gosterebiliriz

(4) Olceklenebilirlik: Ağın haberleşme yuku arttıkca, sisteme istemciler ekleyerek sistem performansını arttırabilme yeteneği olarak tanımlanan olceklenebilirlik, bilgisayar ağının kullanım amaclarından biridir Merkezi anacatı bilgisayarlarının kapasiteleri dolduğu zaman, bu sistemlerin daha buyuk kapasiteli istemlerle değiştirilmesi gerekir Bu yontem hem daha masraflıdır hem de sistem değişikliği sırasında kullanıcıların işlerinin aksamasına neden olabilir Ote yandan Kullanıcı Sunucu modelinde, sisteme ihtiyac duyulduğu kadar kullanıcı makinesi ya da sunucu eklenebilir

(5) Haberleşme Ortamı: Bilgisayar ağları, aynı şirketin uzak birimlerinde calışan kullanıcılar arasında haberleşme olanağı sağlar Kullanıcılar aynı belge uzerinde işlem yapabilirler ve birbirlerine mesaj gonderebilirler

(6) Elektronik Ticaret: Internet uzerinden urun tanıtımı ve satışı sağlar Bu uygulamaya kısaca eticaret denir

Kişisel Kullanım Amacları

Bilgisayar ağları ile evlere hizmet verilmesi 1990 ’dan sonra başlamıştır ve şu amaclara yoneliktir

(1) Uzaktaki Bilgiye Erişmek: Bu alandaki uygulamalar, banka ve yatırım hesapları işlemlerinin evden yurutulmesi, katalog incelemesi ve evden sipariş verilmesi, gunluk gazetelerin PC ’lere yuklenmesi ya da yazıcılardan dokturulmesi ve hemen hemen her konudaki (iş, sanat, bilim, sağlık, seyahat, spor, hobiler vs) gibi sistemlere erişilmesi şeklinde sıralanabilir Butun bu uygulamalar bir kişi ile uzaktaki bir veritabanı arasındaki etkileşimlerdir

(2) Kullanıcılar Arasında Haberleşme: Bu alandaki en yaygın uygulama elektronik postadır Gercek zamanlı bir eposta ile bircok kullanıcının, konferans goruşmesi şeklinde toplantı yapması da mumkundur Sohbet odaları, bu uygulamaya verebileceğimiz en yaygın ornektir Haber grupları ise gercek zamanlı olmayan ve grup uyelerine kendi konularındaki mesajların gonderildiği bir uygulamadır

(3) Etkileşimli Eğlence: Talep uzerine video hizmeti, cok kişi ile oynanan gercek zaman benzetim oyunları, hayali ortamlarda gecen hayali oyunlar, ucuş benzeticileri ile iki takım halinde oynanan ucak savaşları oyunları, alternatif senaryoların sağlandığı ve senaryosu seyirci tarafından secilebilen filmler etkileşimli eğlence icin verebileceğimiz bazı orneklerdir

Sosyal Sorunlar

Bilgisayar ağlarının evlere kadar uzanıp dunya capına yayılması, beraberinde toplumsal ve ahlaksal sorunlarda getirmiştir Bazı haberleşme gruplarının, bazı konularda yaptıkları metin, resim ya da video haberleşmelerinin diğer kullanıcıları rahatsız ettiği ve bu tur haberleşmelerin 18 yaşından kucuk kullanıcılar icin zararlı olduğu konusu, kullanıcılar ile ağ işletmecileri arasında tartışmalara yol acmaktadır Bunun gibi ceşitli sorunlar da sıralanabilir
 
Geri
Üst