- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.120
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Benzinli bir motorda sıkıştırma sonu basıncı ne kadardır?
Benzin motor için 14:1 ve dizel motor için 14.8:1 değerleri rekor niteliğindedir.Dizel motorlarda sıkıştırma sonu sıcaklığı kaç C civarındadır?
Hava, dizel motorun silindiri içine çekilir ve bir piston tarafından, kıvılcım ateşlemeli (benzinli) motorlardakinden çok daha yüksek (25 katı bulabilir) bir oranda sıkıştırılır. Hava sıcaklığı 500-700 °C’a ulaşır.Çevrim dört aşamadan oluşur.
- Emme: Karbüratörden gelen benzin-hava karışımı, emme sübabının açılması ile silindir içine çekilir.
- Sıkıştırma: Piston yukarı çıkarak benzin-hava karışımını sıkıştırır.
- Yanma: Sıkışan ve ısınan karışım, bujiden çıkan kıvılcım ile tutuşur.
Araçlarda sıkıştırma oranı ne demek?
Sıkıştırma oranı, bir motorun (içten yanmalı veya Stirling motoru gibi) performansını öngörmek için kullanılan matematiksel oran. Pistonun en altta olduğu zaman ile en üstte olduğu zamandaki yanma odası hacimlerinin bir oranıdır.
Sıkıştırma oranı azalırsa ne olur?
Sıkıştırma oranı çok düşük olan motorda enjektörlerden püskürtülen yakıt tutuşma gerçekleştiremez. Bu durumda vuruntulu çalışma tekrar gündeme gelir. Verimi düşen motor kısa süre sonra zarar görür. Yüksek sıkıştırma oranı da aynı şekilde motora zarar verir.
Hava yakıt oranı arttıkça verim artar mı?
Hava/ yakıt oranının artması basınç artış oranını azaltmıştır. Hava yakıt oranının azaltılması yanmanın erken gerçekleşmesini sağlamıştır. Bu nedenle net iş azalmıştır. Böylece indike termik verim de azalmıştır.Dizel motorların yakıt deposunda biriken su ne zaman tahliye edilir?
Motor bu karışımlı yakıtla 10-15 dakika çalıştırılır ve o haliyle bırakılır. Yakıt Deposundan Suyun Alınması: Mazot deposunun altında veya yakıt filtresinin altındaki su alma muslukları, zaman zaman açılarak biriken su tahliye edilir.Dizel motorlarda piston kolu benzinli motorlara göre daha uzun olduğu dizel motorların tork gücü benzinli motorların tork gücünden daha fazladır. Piston kolu ne kadar uzun olursa krank miline uygulanacak dönüş kuvveti o kadar fazla olacağından dizel motorlarda daha yüksek tork gücü olur.
Benzinli motorlarda yakıtın ateşlenmesi nasıl olur?
Benzinli motorlarda benzin hava ile karışmak suretiyle silindire alınmaktadır, piston ile sıkıştırılır ve buji ile ateşlenerek patlama olayı oluşturulur.
4 zamanlı motor çalışma zamanları nelerdir?
Dört zamanlı bir motorun çalışma şeması: