Benzinli aracta turbo bozulursa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
198.141
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Benzinli araçta turbo bozulursa ne olur?​

Turbo arızası sonucu egzoz sistemi üzerinde görülebilecek problem emisyon artışı ile ortaya çıkar. Bunun yanında egzoz gazı içerisinde yer alan partikül ve çeşitli bileşenlerde de artış gözlenir. Egzoz emisyonunda artış meydana gelmesi katalitik konvertör ve dizel partikül filtrelerine ciddi oranda zarar verir.
Motor yağı Turboyu etkiler mi?
İdeal motor yağına göre daha viskoz-kalın yağın kullanılması durumunda, turboya olması gerekenden daha geç yağ ulaşır ve problem yaratır.
Benzinli turbo arızası nasıl anlaşılır?
Turbo arızasının Belirtileri
- Yakıt tüketiminin artması
- Rampalarda performans düşüşü
- Turbodan ıslık sesi gelmesi.
- Aracın aynı devirde hissiyatının azalması
- Yağ dumanı
- Turbo göstergesindeki bar göstergesindeki düşüş
- Arıza ışığı yanması
- çiğ duman.

Fazla motor yağı turboya zarar verir mi?​

Soğutma özelliğini kaybetmiş yağ ile yağlanan turbo, soğuma konusunda çok başarılı olamaz. İçinde motor aşınma parçaları bulunan yağ turboya girdiğinde mil ve yataklarda aşınmayı arttırır. Yağ bakımını geciktirmek motordan çok turboya zarar verir.
Turbo kaç km de değişir?
Turbo sistemlerde kullanılması şart olan yarı sentetik veya mümkünse tam sentetik motor yağları ise genellikle 15.000km-30.000km arasında kullanım süresine sahiptir.
Turbo arızası yağ yaktırır mı?
Turbo arizali oldugu zaman aracin yağ yakması gayet normal. İşinin ehli ve yeterli donanima sahip bir ustaya gitmende fayda var. Turbo temiz hava emiş Tribun yatağına yağlama yapılır.
Turbonun içindeki paletleri taşıyan bir mil bulunur. Bu milin aşınmasından dolayı ve milin aşırı boşluk yapmasından dolayı sadece hava basması gereken turbo, o milin boşluğundan geçen yağları da havanın içine katar ve borulara yağ bulaştırır. Sizde boruları yağlanmış olarak görürsünüz.
Turbo yağsız kalırsa ne olur?
Bu tarz kullanım sonucu 150.000devir/dakika hıza çıkabilen pervaneler durana kadar yağsız bir şekilde döner ve mil yatağına zarar verir. Bu şekilde sürekli kullanılmış bir aracın turbosu aşınmalardan dolayı 10.000km’de bile arıza çıkarabilir.
Turbo tamir edilebilir mi?
Turbo, motorun farklı bölgelerinde farklı problemler çıktığında arızalanabilen hassas bir parçadır. Turbo arızalandığında eğer motordaki problem giderilmezse, araca takılan tamir edilmiş ya da orijinal turbo tekrar arızalanacaktır. Bu nedenle motordaki problemin giderilmesi için çalışma yapılması gerekmektedir.

Dizel aracın motor yağı fazla olursa ne olur?​

Fazla yağ dışarı sızabilir ve bujilere temas edebilir. Yağ bujileri kapladığında, kıvılcım üretemeyecek duruma gelir yada kıvılcım üretse de ateşlemeye yetemeyecek kadar az kıvılcım üretebilir. Kirlenmiş bujiler motorun teklemesine, sert çalışmasına neden olabilir veya araç çalışmayabilir bile.
Turbo bakımı ne zaman yapılır?
Bakım zamanı Motor yağlarının kullanım süresi genellikle 7.500km-30.000km aralığında değişir. Turbo sistemlerde kullanılması şart olan yarı sentetik veya mümkünse tam sentetik motor yağları ise genellikle 15.000km-30.000km arasında kullanım süresine sahiptir.
Turbo revizyon fiyatı ne kadar?
Turbo özellikleri de otomobilin motoruna göre değişiklik gösteriyor. Taban fiyat ile örnek verecek olursak turbo revizyon maliyetlerinin 800-1000 lira bandından başladığı söylenebilir. Bu sayede arızanız sıfır turbo fiyatının dörtte/beşte bir maliyetine çözülebilmektedir.

Turbo yağ kaçırırsa ne olur?​

Turbo Yağ Kaçağı Zararları Nedir? Turbo yağ kaçağı motora çok zarar vermez. Fakat yağ kaçağı siz yolda ilerlerken birden bire artmasıyla silindire giren yüksek miktar yağ yanmaya başlar ve silindir kapağı, gömlek, piston başı gibi parçalardan en az birisini eritir.
Turbonun yağ yakması nasıl anlaşılır?
Turbo’nun Motora Yağ Vermesi Nasıl Anlaşılır? Öncelikle yağ yakan dizel motorlarda egzozdan mavi duman çıkar. Eğer bu mavi duman turbo yağ kaçağından kaynaklanırsa özellikle kaçak daha yeniyken turbonun devreye girdiği ve emme vakumu yüksek değerlere ulaştığında kısa bir süre egzozda mavi duman görülür.
 
Geri
Üst