- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.120
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Belge ve çeşitleri nelerdir?
BELGE ÇEŞİTLERİBelge yönetimi fonksiyonlari nelerdir?
Belge yönetim sistemlerinin temel fonksiyonları; bilginin üretilmesi, tutulması ve kullanılmasıdır.Sistemin unsurları, belge yönetim çalışmalarının gerektirdiği kaynakları, sorumlulukları, düzenlemeleri, araç gereçlerin tasarımı ve sürekliliğinin sağlanmasını kapsamaktadır.Belgelerin yaşam döngüsü evreleri nelerdir?
Belge yaşam döngüsü belgelerin ortaya çıktıkları andan tümüyle ortadan kaldırıldıkları veya kalıcı olarak elde tutuldukları ana dek geçirdikleri aşamalara denir. gözünde dökümanların yaşam döngüsü, dört aşamada ortaya çıkmaktadır: 1- Yaratım ve tanımlama, 2- Değerlendirme, 3- Kontrol ve kullanım, 4-Tasfiye.
Belge akışını izlemek nedir?
Belge akışı eğitiminin tanımı; belgelerin akışlarını ve belgelerin önemini içerek eğitimdir. Belge akışı eğitiminin genel amacı; büro içerisinde kullanılan malzemelerin, kurumun dosya planlamasına göre yapılışının anlatıldığı eğitimdir.Belge yönetimi türleri nelerdir?
4 Farklı Belge Türünden Bahsedilebilir:Belge nelerdir?
Resmi geçerliliği olan her türlü yazılı ve görsel dokümana belge denir. Bu kelime mecazen kanıt ve ispat manasında kullanılır. Örneğin ”ben belgelerle konuşuyorum” demek ”kanıtlarım var” anlamına gelir.
Bunlar ‘ISO 5127 Enformasyon ve Dokümantasyon- Sözlük’, ‘ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemleri – Gereklilikler’ ve ‘ISO 14001 Çevresel Yönetim Sistemleri – Özel Kullanım Kılavuzu’ standartlarıdır.
EBYS’nin Faydaları
Belge Yaşam Döngüsü elemanları nelerdir?
Örneğin Ham (1993:26), belgelerin yaşam döngüsünün toplam dört evreden oluştuğunu ifade etmektedir. Ham’a göre belgeler, üretim, güncel kullanım, yarı güncel ya da güncel olmayan depolama ve imha ya da muhafaza etme şeklinde dört evreye sahiptir.
Kuruluşa belgeler hangi araçla gelir Megep?
GELEN BELGELER Kuruluşlara gelen belgeler, ➢ PTT kanalıyla, ➢ Çeşitli kuruluşların kuryeleri veya iş sahibi kişiler eliyle, ➢ Faks, Teleksle, ➢ Kargo ile, ➢ E-posta (E-mail) gibi özel haberleşme araçları ile gelmektedir.Hangisi belge yönetimi Aşamaları?
Belge Yönetimi Dört Aşamada Ele Alınmaktadır. Bunlar; (1) üretim-dolaşım (2) dosyalama-erişim-kullanım (3) depolama-koruma (4) değerlendirme-düzenlemedir.Kurumsal belge yönetimi Nedir?
Belge Yönetimi ve Kurumsal Bilgi Belge yönetimi; kurumsal bilginin üretimini, kabulünü (onaylanmasını), kullanılmasını, depolanmasını, korunmasını ve tekrar erişimini sağlayan bir yaklaşımdır. Yani belge yönetimi; belgelerin üretiminden son düzenlenmesine kadar sistematik bir kontroldür.