Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Beden egitiminin genel amaclari nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.294
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Beden eğitiminin genel amaçları nelerdir?​

Beden eğitimi ve sporun temel amacı, bireylerin hareket kabiliyetlerinin artırılması yoluyla zihinsel ve fiziksel yönden sağlıklı bireyler yetiştirilmesine yardımcı olmaktır.

Ilköğretim Beden Eğitimi Spor öğretim Programları hangi sınıfları kapsar?​

Ilköğretim Beden Eğitimi Spor öğretim Programları hangi sınıfları kapsar?
Bu doğrultuda Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı, ortaokul 5‐8. sınıflar düzeyindeki öğrencilerin gelişim ihtiyaçları ve eğitim öncelikleri göz önüne alınarak “Hareket Yetkinliği” ile “Aktif ve Sağlıklı Hayat” olmak üzere iki temel öğrenme ve gelişim alanı üzerine tasarlanmıştır.

Beden eğitimi ve sporun faydaları nelerdir?​

Beden eğitimi ve sporun faydaları nelerdir?
Beden Eğitiminin ve Spor Dersinin Yararları 1)Bütün organ ve sistemlerini seviyesine uygun olarak güçlendirebilme ve geliştirebilme. 2)Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilme. İyi duruş alışkanlığı edinebilme. 3)Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel bilgi , beceri, tavır ve alışkanlıklar edinme.

Beden eğitimi dersi ne işe yarar?​

Beden eğitimi derslerinde öğrencilere bedenlerini geliştirme ve formda tutmanın yanı sıra, başkalarıyla iş birliği yapma, kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanıma da öğretilir. Öğrencilik yıllarını geride bırakan yetişkinler de, bu tür etkinliklere katılabilirler.

Beden Eğitimi programlarının okul programlarına oranı nedir?​

Beden Eğitimi programlarının okul programlarına oranı nedir?
Beden eğitimi programlarındaki amaçların yüzdeleri: Sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluğun arttırılması (ilköğretim programlarında %17 ve ortaöğretim programlarında %18) ve aktif yaşam tarzının kazandırılması (ilköğretim programlarında %12 ve ortaöğretim programlarında %14), kişisel ve toplumsal gelişim (ilköğretim …

Yenilenen Beden Eğitimi öğretim programları hangi felsefi yaklaşıma göre hazırlanmıştır?​

Yenilenen Beden Eğitimi öğretim programları hangi felsefi yaklaşıma göre hazırlanmıştır?
“Beden eğitimi dersi yeni öğretim programında yapılandırmacı yaklaşım temel alınmış, öğrenme ortamlarının çeşitlendirilmesi ve öğrencinin doğrudan sürecin içinde olmasına dikkat edilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenciler, kendi öğrenmelerini yapılandırırlar.

Beden eğitimi dersinin önemi nedir?​

Düzenli bir şekilde fiziksel aktivitede bulunmak obeziteyi önler ve tansiyon seviyenizi düzenlemeye yardımcı olur. Fiziksel aktivite ayrıca, iskelet gelişimleri boyunca öğrencilerin sağlıklı kemik yapısına sahip bir şekilde büyümelerini sağlar.

Beden eğitiminin özellikleri nelerdir?​

Beden eğitiminin özellikleri nelerdir?
Kısacası beden eğitimi bireyin beden sağlığını, beden becerilerini geliştirmeye yönelik, gerektiğinde çevresel koşullara ve katılımcıların özelliklerine göre değiştirilebilen esnek kurallara dayalı oyuna, cimnastiğe, spora dönük alıştırma ve çalışmaların tümünü kapsayan geniş tabanlı bir etkinliktir.”
 
Beden eğitiminin genel amaçları şunlardır:

1. Bireylerin hareket kabiliyetlerini artırarak fiziksel ve zihinsel sağlıklarını desteklemek.
2. Sağlıklı ve aktif bir yaşam tarzını teşvik etmek.
3. Bireylerin beden becerilerini geliştirmek ve bedensel öz güvenlerini artırmak.
4. Sosyal ve duygusal becerilerin gelişimine katkıda bulunmak.
5. Disiplin, takım çalışması, liderlik gibi değerleri öğretmek.

Bu amaçlar doğrultusunda beden eğitimi derslerinde çeşitli sportif etkinlikler, oyunlar, egzersizler ve ders içi aktivitelerle öğrencilere geniş bir yelpaze sunulmaktadır.

Beden eğitimi derslerinde öğrencilere bedenlerini geliştirme ve formda tutmanın yanı sıra, iş birliği yapma, güçlü ve zayıf yönlerini tanıma gibi beceriler de kazandırılır. Bu dersler sadece fiziksel sağlık için değil, aynı zamanda sosyal ve duygusal gelişim için de önemlidir.

Beden eğitimi programları okul programlarının içinde belirli bir yüzdeyle yer alır. Bu programlarda genellikle sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk arttırılması, aktif yaşam tarzının kazandırılması, kişisel ve toplumsal gelişimin desteklenmesi gibi hedefler belirlenir ve bu hedeflere yönelik ders içerikleri oluşturulur.

Son olarak, beden eğitimi dersi yeni öğretim programlarında yapılandırmacı yaklaşımla hazırlanmıştır. Yapılandırmacı yaklaşıma göre, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini yapılandırarak öğrenmeleri sağlanır ve öğrenme ortamları çeşitlendirilir. Bu sayede öğrenciler daha etkili ve kalıcı bir şekilde bilgi ve becerileri edinirler.
 
Geri
Üst