AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Beden Egitimi ve Sporda Ogretim ilkeleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.876
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim ilkeleri nelerdir?​

1-EMİR KOMUT YÖNTEMİ

Beden eğitimi öğretiminde kaç gelişim alanı vardır?​

3.1. Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı’nda 2 öğrenme alanı ve 7 alt öğrenme alanı bulunmaktadır.

Yenilenen beden eğitimi öğretim programları hangi felsefi yaklaşıma göre hazırlanmıştır?​

Yenilenen beden eğitimi öğretim programları hangi felsefi yaklaşıma göre hazırlanmıştır?
Günümüze kadar ülkemizde uygulanan öğretim programlarında davranışçı yaklaşım temel alınmıştır. “Beden eğitimi dersi yeni öğretim programında yapılandırmacı yaklaşım temel alınmış, öğrenme ortamlarının çeşitlendirilmesi ve öğrencinin doğrudan sürecin içinde olmasına dikkat edilmiştir.

Beden eğitimi nedir meb?​

Beden eğitimi nedir meb?
Kısacası beden eğitimi bireyin beden sağlığını, beden becerilerini geliştirmeye yönelik, gerektiğinde çevresel koşullara ve katılımcıların özelliklerine göre değiştirilebilen esnek kurallara dayalı oyuna, cimnastiğe, spora dönük alıştırma ve çalışmaların tümünü kapsayan geniş tabanlı bir etkinliktir.”

Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim nedir?​

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Dewey’e göre eğitim; yaşantıların yeniden örgütlenmesi ya da yenilenmesidir. Ertürk’e göre ise eğitim;bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak eğitimin amaçlarına uygun değişme meydana getirme sürecidir.

Ders planında öğrenme alani nedir?​

Öğrenme alanı veya öğrenme ortamı, öğretme ve öğrenmenin gerçekleştiği bir yeri ifade eder. Bu terim genellikle dershane veya sınıf’a daha kesin bir alternatif olarak kullanılır, ancak aynı zamanda gerçek ve sanal bir iç mekan veya dış mekan konumuna atıfta bulunabilir.

Beden eğitiminde hangi becerilerin kazandırılması hedeflenir?​

Beden eğitiminde hangi becerilerin kazandırılması hedeflenir?
Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı’nın amacı; öğrencilerin hayatları boyunca kullanacakları hareket becerileri, aktif ve sağlıklı hayat becerileri, kavramları ve stratejileri ile birlikte öz yönetim becerileri, sosyal becerileri ve düşünme becerilerini de geliştirerek bir sonraki öğrenim düzeyine …

Türk eğitim sisteminde öğretim programları nelerdir?​

Türk eğitim sisteminde öğretim programları nelerdir?
Türk eğitim sistemi 12 yıllık zorunlu kademeli eğitim olarak üç kademeye ayrılmıştır. Birinci kademe dört yıl süreli ilkokul (1. 2. 3. ve 4. sınıf), ikinci kademe dört yıl süreli ortaokul (5. 6. 7. ve 8. sınıf) ve üçüncü kademe dört yıl süreli lise (9. 10. 11. ve 12. sınıf) olarak düzenlenmiştir.

Beden eğitimi ve sporun tanımı nedir?​

Beden Eğitimi ve Spor Arasındaki Fark Nedir? BEDEN EĞİTİMİ, bireyin beden ve ruh sağlığının gelişmesi için yapılan hareketlerin bütünüdür. SPOR ise, bireyin beden ve ruh sağlığının gelişmesi yanında, belli kurallara göre rekabet ölçüleri içinde mücadele etme, heyecan duyma, yarışma ve üstün gelme amacını içerir.

Beden eğitimi derslerinin amaçları nelerdir?​

Beden eğitimi derslerinin temel amacı öğrencilerimizin zihin – beden bütünlüğünün gelişimine, sinir-kas ve eklem koordinasyonuna, yaşam boyu sporun sağlığa faydaları konusunda bilinçlendirilmelerine, işbirliği ve takım ruhu içerisinde hareket etme becerisini, kurallara göre davranma alışkanlığı kazanmalarına, güven …
 
Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim İlkeleri konusuna dair verdiğiniz bilgilerinizi dikkate alarak açıklamalar yapabilirim.

1. **Emir Komut Yöntemi:** Bu yöntemde öğretici, öğrencilere doğrudan talimat vererek istedikleri hareketleri yapmalarını sağlar.

2. **Gelişim Alanları:** Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı'nda 2 öğrenme alanı ve 7 alt öğrenme alanı bulunmaktadır. Bu alanlar, öğrencilerin bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesini hedefler.

3. **Felsefi Yaklaşım:** Yenilenen beden eğitimi öğretim programları, yapılandırmacı yaklaşımı temel alır. Bu yaklaşım, öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif katılımını ve öğrenme ortamlarının çeşitlendirilmesini ön plana çıkarır.

4. **Beden Eğitimi Tanımı:** MEV tarafından verilen tanıma göre, beden eğitimi bireyin beden sağlığını ve becerilerini geliştirmeye yönelik, esnek kurallara dayalı aktiviteleri kapsayan bir etkinliktir.

5. **Öğretim İlke ve Yöntemleri:** Öğretim, bireyin yaşantılarından öğrenme sağlaması ve davranışlarında amaçlara uygun değişiklikler yapması sürecini ifade eder.

6. **Öğrenme Alanı:** Ders planında öğrenme alanı, öğretim ve öğrenmenin gerçekleştiği fiziksel veya sanal mekanları ifade eder.

7. **Kazandırılan Beceriler:** Beden eğitimi derslerinde kazanılmak istenen beceriler arasında; hareket becerileri, sağlıklı yaşam alışkanlıkları, sosyal beceriler ve düşünme yetenekleri bulunur.

8. **Türk Eğitim Sistemi:** Türk eğitim sistemi 12 yıllık zorunlu kademeli eğitimi içerir ve ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere üç kademedir.

9. **Spor ve Beden Eğitimi:** Beden Eğitimi bireyin beden sağlığını ve becerilerini geliştirme sürecine odaklanırken, spor rekabetçi yönü olan, belirli kurallara göre yapılan fiziksel aktiviteleri ifade eder.

10. **Beden Eğitimi Derslerinin Amaçları:** Öğrencilerin beden ve zihin bütünlüğünün geliştirilmesi, sağlıklı yaşam bilincinin kazandırılması, takım ruhu ve kurallara uygun davranış alışkanlıklarının geliştirilmesi gibi hedeflere odaklanır.

Bu bilgiler ışığında konuyla ilgili detaylı bir şekilde bilgi vermek isterseniz paylaşımlarınızı bekliyorum.
 
Geri
Üst