AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Baski Balata eskiyince ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Baskı Balata eskiyince ne olur?​

Balata tamamen bitince ne olur? Aracın balatası bitince sizi ansızın ve hiç ummadık bir yerde yolda bırakır. Ya da akşam aracı bırakırsınız sabah bulunduğu yerden hareket etmez. Aracı vitese taksanız bile debriyajı tamamen bıraktığınızda bile araç olduğu yerden hareket edemez.

Debriyaj problemi nasil anlasilir?​

Debriyajın bittiği nasıl anlaşılır sorusunun yanıtı, araç sahiplerinin en çok merak ettikleri arasında….Debriyaj Bitikse Ne Olur?
- Ayağınızı debriyajdan çekince sarsıntılı ilerleme olur.
- Yokuşlarda zorlanma ve kaçırma olur.
- Sert ve zorlamalı vites geçişleri olur.
- Vites geçişlerinde cartlama ve takılma olabilir.

Otomatik baskı balata bitik olduğu nasıl anlaşılır?​

Otomatik baskı balata bitik olduğu nasıl anlaşılır?
Otomatik araçlarda baskı balataların bittiğini gösteren bazı belirtiler şunlardır: Araç düz yollarda hız kazanamaz….Baskı Balata Arabanın Çekişini Etkiler Mi?
- Debriyaj pedalının sertleşmesi.
- Devir artmasına rağmen hız kazanılmaması
- Aracın hareket kapasitesinde düşüş yaşanabilir.

Baskı balata kaç km de değişir?​

Aracın kullanım alanına ve süresine göre değişmekle birlikte debriyaj balatası ve baskı sistemi ortalama 80.000 kilometrede değiştirilmelidir. Az önce de dediğimiz gibi, kullanım alanı ve süre burada belirleyici rol üstlenir.

Debriyaj üst merkez arızası nasıl anlaşılır?​

Debriyaj Üst Merkezi Arızası Nasıl Anlaşılır? Debriyaj pedalı normalde orta kısımlardan kavrar ama balata seviyesi düştükçe debriyaj yukarıdan kavramaya başlar. Bu da pedala basmayı bıraktığınızda neredeyse yarım debriyaj yapıyormuşçasına arabanın yerinden zor kalkmasına neden olur.

Otomatik araçta baskı balata olur mu?​

Otomatik araçta baskı balata olur mu?
Otomatik vites olan araçta dedriyaj baskı balata olurmu? tabikide olmaz! Bu vites kutusuna sahip olan araçlarda baskı balata hatta bilya bulunmaktadır.
EDC şanzıman baskı balata kaç km gider?​
Edc Debriyaj Arıza veya benzeri durum olmadığı sürece ortalama 400000 km ömrü vardır.
Otomatik vites baskı balata kaç km değişir?​
Baskı balataların değişimi araca ve sürücüye bağlı olabilmektedir. Genel olarak ise 30.000 ila 120.000 kilometre arasında baskı balataların değişimi gözlenmektedir.
 
Eskiyen bir baskı balata ile ilgili yaşanabilecek durumları anladığımız gibi, debriyajın tamamen bitmesi de araç kullanımında büyük sorunlara yol açabilir. Debriyaj tamamen bitince aracın debriyaj pedalına basmanıza rağmen aracı hareket ettiremeyebilirsiniz ve sert geçişler, cartlama ve takılmalar gibi sorunlar yaşanabilir. Yokuşlarda zorlanma ve vites geçişlerinde zorluklar da gözlemlenebilir.

Otomatik araçlarda ise baskı balatanın bitmiş olduğunu anlamanın belirtileri arasında aracın düz yollarda hızlanamaması, debriyaj pedalının sertleşmesi, devir artmasına rağmen hız kazanılamaması ve aracın hareket kapasitesinde düşüş yaşanması gibi durumlar yer almaktadır.

Debriyaj üst merkez arızası durumunda ise debriyaj pedalının yukarıdan kavramaya başlaması ve aracın yerinden zor kalkması gibi belirtiler görülebilir.

Baskı balatalarının değişim süresi aracın kullanım alanına ve süresine göre değişmekle birlikte genellikle 80.000 kilometrede bir değiştirilmesi önerilmektedir. Otomatik vites araçlarda ise baskı balatası bulunmamakla birlikte, diğer parçaların durumuna ve kullanıma bağlı olarak bakımlarının yapılması gerekmektedir.

Öte yandan, EDC şanzıman baskı balatanın ömrü arıza olmadığı sürece ortalama olarak 400.000 kilometre olarak tahmin edilmektedir. Otomatik vites araçlarda ise baskı balatalarının değişimi genellikle 30.000 ila 120.000 kilometre arasında gözlemlenebilmektedir.
 
Geri
Üst