SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Başka mezhepten olan bir imamın arkasında namaz kılınabilir mi?
Farklı bir mezhebe mensup olan imama uyarak namazı cemaatle kılmakta bir sakınca yoktur Zira mezhep farklılığı namazda iktidaya (imama uymaya) engel değildir Her ne kadar ‘başka bir mezhepten olan imam, namazda iken muktedinin mezhebine gore namazı bozan bir davranışta bulunursa, muktedinin namazı fasit olur’ (elFetava’lHindiyye, I, 93; İbn Abidin, Reddu’lmuhtar, II, 302303) şeklinde bir ictihad varsa da, bu konudaki daha doğru yaklaşım, imamın kendi mezhebine gore namazı bozulmadığı surece, hangi mezhepten olursa olsun ona uyan kişinin de namazının tamam olduğu yaklaşımıdır Bu son goruş, selefin uygulamalarına muvafık olduğu gibi cemaat ruhunun gereğiyle de uyumludur Nitekim İmam EbU Yusuf, kan aldırdıktan (hacamat) sonra abdest almadan imamlık yapan Halife Harun Reşid’in arkasında namaz kılmıştır (İbn Ebu’l‘İz, Şerhu’l‘akideti’Tahaviyye, s 545) Ayrıca imamın kendi mezhebindeki şartlara aykırı bir davranış icinde bulunup bulunmadığını araştırmak da gerekmez (İbn Abidin, Reddu’lmuhtar, II, 302303)
Farklı bir mezhebe mensup olan imama uyarak namazı cemaatle kılmakta bir sakınca yoktur Zira mezhep farklılığı namazda iktidaya (imama uymaya) engel değildir Her ne kadar ‘başka bir mezhepten olan imam, namazda iken muktedinin mezhebine gore namazı bozan bir davranışta bulunursa, muktedinin namazı fasit olur’ (elFetava’lHindiyye, I, 93; İbn Abidin, Reddu’lmuhtar, II, 302303) şeklinde bir ictihad varsa da, bu konudaki daha doğru yaklaşım, imamın kendi mezhebine gore namazı bozulmadığı surece, hangi mezhepten olursa olsun ona uyan kişinin de namazının tamam olduğu yaklaşımıdır Bu son goruş, selefin uygulamalarına muvafık olduğu gibi cemaat ruhunun gereğiyle de uyumludur Nitekim İmam EbU Yusuf, kan aldırdıktan (hacamat) sonra abdest almadan imamlık yapan Halife Harun Reşid’in arkasında namaz kılmıştır (İbn Ebu’l‘İz, Şerhu’l‘akideti’Tahaviyye, s 545) Ayrıca imamın kendi mezhebindeki şartlara aykırı bir davranış icinde bulunup bulunmadığını araştırmak da gerekmez (İbn Abidin, Reddu’lmuhtar, II, 302303)