Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Basitten karmasiga ilkesi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
39.803
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Basitten karmaşığa ilkesi nedir?​

11) Basitten Karmaşığa (Kolaydan Zora) İlkesi: İlkenin isminden de anlaşılacağı üzere , önce her öğrencinin rahatlıkla anlayabileceği basit konu ve etkinliklere yer verilmesi öğrencinin özgüvenini ve o derse karşı olan tutumunu olumlu yönde etkilemektedir.

Öğrenci düzeyine uygunluk ilkesi nedir?​

Öğrenci düzeyine uygunluk ilkesi nedir?
Bu ilke; eğitim-öğretim etkinliklerinin öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklara ve öğrencilerin gelişim seviyesine uygun olarak geliştirilmesini öngörür. Bu ilkeye uygun olarak öğretmen öncelikle öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini dikkate alır ve yapacağı öğretme-öğrenme etkinliklerini buna göre gerçekleştirir.

Programlı öğretimin temel ilkeleri nelerdir?​

Programlı Öğretimin etkli bir şekilde uygulaması için temel ilkelerin tam anlamıyla uygulanması gerekir. Bu ilkeler; 1- Küçük adımlar 2- Öğrenmeye etkin katılım 3- Sonuç hakkında anında bilgi alma 4- Bireysel hız 5- Doğru cevap ilkesidir.

Öğretim programının ögeleri nelerdir?​

Öğretim programının ögeleri nelerdir?
Ancak bir programı oluşturan temel öğeler dört tanedir. Bunlar; 1-Kazanım/ amaç/ hedefler 2-İçerik 3-Öğrenme-öğretme süreci 4-Ölçme ve değerlendirme boyutlarıdır.
Çocuğa görelik ilkesi ne demek?​
(Dilidüzgün 2000, 261). Özdemir’e göre “çocuğa görelik” ilkesi, çocuğun ilgi ve beklentilerini, gereksinimlerini, dil evrenini göz önünde tutmayı, hazırlanacak okuma metnini bunlarla örtüştürmeyi zorunlu kılar. (Özdemir, 1983, 28). Çocuksuluğu ise tam tersine dilin acemice kullanımı ve ilkellik olarak görür.

Açıklık ilkesi ne demek?​

Açıklık ilkesi ne demek?
Açıklık ilkesi, kamu hukukunda kamu görevlerinin aksi yasalarca öngörülmedikçe gizli yapılmaması* anlamında kullanılmaktadır.

Tam öğrenme modeli özellikleri nelerdir?​

Tam Öğrenme Modeline göre, dünyadaki herhangi bir kişinin öğrenebildiği şeyi, herkes öğrenebilir; ancak iyi öğrenen ve iyi öğrenemeyen, hızlı öğrenen ve yavaş öğrenen öğrenciler vardır. Öğrenme ortamının uygun olması ve öğrenciler arasındaki farkların giderilmesiyle tam öğrenmenin gerçekleşebileceği öne sürülür.

Bloom’un tam öğrenme modeli yüzde kaç?​

Bloom’un tam öğrenme modeli yüzde kaç?
Bloom Tam Öğrenme Modeli Temel Özellikleri Tam Öğrenme Modeli’nde, tam öğrenme ölçütü %70 olarak belirlenmiştir. Öğrencinin, verilen kurallara uyması durumunda öğrenme düzeyinin yüzde yüze yakın bir seviyeye çıkabileceği savunulur.

Heterojen gruplar nasıl oluşturulur?​

4) Ayrılıp Birleşme Tekniği: Heterojen gruplar oluşturulur. İşlenen konular bölümlere ayrılır. Gruplardaki herkes bir bölümün uzmanı olarak görevlendirilir. Her gruptan bir üye alınır ve yeni bir grup oluşturulur.
 
"Basitten karmaşığa ilkesi nedir?" başlıklı mesajınızda, bu ilkenin öğretim sürecindeki önemine vurgu yapılıyor. İlkenin amacı, öğrencilere konuları anlatırken önce basit ve kolay anlaşılır konular ve etkinlikler sunarak öğrencilerin özgüvenini artırmaktır. Böylece, öğrencilerin derslere karşı tutumlarını olumlu yönde etkilemek ve öğrenmeyi teşvik etmek hedeflenmektedir.

"Öğrenci düzeyine uygunluk ilkesi nedir?" başlıklı mesajda ise öğrenci düzeyine uygunluk ilkesinin açıklanması yer almaktadır. Bu ilke, eğitim-öğretim sürecinde öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar ve öğrencilerin gelişim seviyelerinin dikkate alınarak etkinliklerin planlanmasını gerektirir. Öğretmenler, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini göz önünde bulundurarak öğretme-öğrenme etkinliklerini bu doğrultuda düzenler ve öğrencilere uygun bir öğrenme ortamı sağlar.

"Programlı öğretimin temel ilkeleri nelerdir?" başlıklı mesajda ise programlı öğretimin etkili bir şekilde uygulanabilmesi için temel ilkelerin uygulanmasının önemi vurgulanmaktadır. Bu ilkeler; küçük adımlar, öğrenmeye etkin katılım, sonuç hakkında anında geri bildirim, bireysel hız ve doğru cevap ilkesidir.

"Öğretim programının ögeleri nelerdir?" başlıklı mesajda ise öğretim programının dört temel ögesinin belirtildiği görülmektedir. Bu ögeler; kazanım/amaç/hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme/değerlendirme boyutlarıdır.

Diğer başlıklar altında verilen bilgilerde ise "Çocuğa görelik ilkesi"nin açıklaması, "Açıklık ilkesi"nin ne anlama geldiği, "Tam öğrenme modeli"nin özellikleri ve "Bloom'un tam öğrenme modelinin yüzde kaç olduğu gibi konulara değinilmektedir.

Son olarak, "Heterojen gruplar nasıl oluşturulur?" başlıklı mesajda ayrılıp birleşme tekniğinin kullanılarak heterojen grupların nasıl oluşturulabileceğine yönelik bir bilgi verilmektedir. Bu teknik, işlenen konuları bölümlere ayırarak her gruptan bir uzman belirleyip yeni heterojen gruplar oluşturmayı içerir.
 
Geri
Üst