AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Basari testleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Başarı testleri nelerdir?​

Başarı testleri, çocukları değerlendirmede kullanılan ve çocukların ne bildiğini ve ne yapabildiğini ölçen testlerdir. Belli bir öğrenme sürecinin sonunda elde edilen bilgi, beceri ve anlayışı ölçen bu testler güçlü ve zayıf olunan alanları belirler ve başka yapılması gereken testleri önerir.

Standart Başarı Testi Nedir?​

Standart başarı testleri, öğrencilerin içinde bulundukları özel koşulları dikkate almayan ve herkese genel olarak uygulanıp sonuçları genele göre değerlendirilen başarı testleridir. Öğretmen yapımı başarı testleri ise öğretmenlerin sınıflarında öğrencilerine uygulamak üzere geliştirdikleri başarı testleridir.

Bir testin güvenirliği nasıl hesaplanır?​

Bir testin güvenirliği nasıl hesaplanır?
Bu yöntemde test bir gruba uygulandıktan sonra iki yarıya bölünür ve testin iki yarısından aldıkları puanlar arasındaki korelasyon hesaplanır. Hesaplanan korelasyon katsayısı testin yarısının güvenirliğini gösterir. Daha sonra istatistiksel bir formül kullanılarak (Sperman-Brown) testin tümünün güvenirliği hesaplanır.

Projektif testlerin özellikleri nelerdir?​

Projektif testlerin özellikleri nelerdir?
Projektif testlerin genel özellikleri şunlardır;
- Dolaylı bir yöntemdir. Birey verdiği cevabın önemini bilmez.
- Cevap özgürlüğü vardır.
- Projektif testlerde uyarıcı tam olarak belirlenmemiştir.
- Kişiliği bütün olarak değerlendirmeye yönelmiştir.

Objektif ve projektif testler nelerdir?​

Bu noktada, kişilik ile ilgili kâğıt-kalem testlerinin çoğu objektif testler grubuna girmektedir. Projektif testler ise, yapılandırılmamış bir test malzemesi karşısında bireylerin ana motiflerini ve kişilik örüntülerini değerlendirmektedir.

Ölçek geliştirme aşamaları nelerdir?​

Ölçülecek Kavramın/Yapının Özelliklerinin Belirlenmesi.
 
Başarı testleri, öğrencilerin bilgi, beceri ve anlayış seviyelerini ölçmek amacıyla kullanılan araçlardır. Bu testler genellikle belirli bir öğrenme sürecinin ardından yapılarak öğrencilerin ne öğrendiği ve hangi alanlarda zayıf ya da güçlü olduklarını belirlemeye yardımcı olurlar. Başarı testleri, öğrencilere hangi konularda destek gerektiğini belirlemek ve daha fazla gelişim sağlamak için önemli bir araçtır.

Standart başarı testleri, öğrencilerin genel başarılarını değerlendirmeye yönelik olan ve herkese aynı şekilde uygulanan testlerdir. Bu testler genellikle öğrencilerin içsel ve dışsal koşullarını dikkate almayarak genel olarak uygulanır ve sonuçları genel bir referans noktasına göre değerlendirilir. Öte yandan, öğretmen yapımı başarı testleri ise öğretmenlerin kendi sınıflarında öğrencilerine yönelik özel olarak geliştirdikleri testlerdir.

Bir testin güvenirliğinin hesaplanması için genellikle testin iki yarıya ayrılması ve bu iki yarının puanları arasındaki korelasyonun hesaplanması yöntemi kullanılır. Bu korelasyon katsayısı, testin yarısının güvenirliğini gösterirken, daha sonra istatistiksel formüller kullanılarak testin genel güvenirliği hesaplanır. Örneğin, Sperman-Brown formülü, testin tümünün güvenirliğini hesaplama sürecinde kullanılabilir.

Projektif testler, dolaylı bir yöntem olarak tanımlanabilir. Birey verdiği cevabın önemini bilemediği için cevaplarında daha özgürdür. Bu tür testlerde uyarıcıların tam olarak belirlenmemesi ve kişiliğin bütünsel olarak değerlendirilmesine odaklanılması gibi özellikler bulunmaktadır. Genel olarak, projektif testlerin amacı, bireylerin kişilik yapısını daha derinlemesine anlamak ve çözümlemek üzerinedir.

Objektif testler genellikle belirli bir yapıya dayalı olarak sunulan ve önceden belirlenmiş cevap seçeneklerini içeren testlerdir. Bu tür testlerde cevaplar doğrudan ölçütlerle karşılaştırılarak nesnel bir değerlendirme yapılabilir. Projektif testler ise, daha serbest formatta sunulan ve bireyin kişilik özelliklerini yansıtması amaçlanan testlerdir.

Ölçek geliştirme aşamaları genellikle şu adımları içerir: ölçülecek kavramın ya da yapının özelliklerinin belirlenmesi, uygun ölçme araçlarının seçilmesi, ölçeğin oluşturulması ve pilot uygulamaların gerçekleştirilmesi. Bu aşamalar, ölçeklerin güvenilirlik ve geçerlilik açısından doğru bir şekilde geliştirilmesini amaçlar.
 
Geri
Üst