AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Balans ayari bozuk olursa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Balans ayarı bozuk olursa ne olur?​

Balans ayarı bozuksa tüm lastikler eşit dönüş yapmaz ve sürüş sırasında aracın zıplaması, yoldan bağımsız sarsılması oluşabilir. Lastikler yola eşit olarak basmadığı için ayar zamanında yapılmaz ise gereksiz aşınmalar meydana gelebilir ve lastik ömrü beklenenden erken dolabilir.
Araba neden rot ayarı tutmaz?
Bir teker diğerine göre dengesiz aşınmış olabilir. Elektrik destekli direksiyonsa bir yazılım değişikliği de gerekiyor, aksi halde balans tutmuyor. Klasik hidrolikse arka tekerlerden olabilir arkadaşın dediği gibi. CODELINK direksiyon açı sensör sıfırlama, lastik rotasyonu gibi nedenler akla geliyor.

Balans ayarı ne kadar?​

Rot balans ayarı fiyatı 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL 2022 yılında rot balans fiyatları ortalama 150-200 TL aralığında değişiyor. Aracın ön düzen ayarının yapılmasına (lastikler sökülmeden) rot ayarı denir.
Aracın rot ayarı bozulursa ne olur?
Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar. Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir. Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.

Balans ayarının yapılmaması neye sebep olur?​

Balans ayarı yapılmadığı taktirde jant veya lastikteki birkaç gramlık ağrılık dengesizliğinden dolayı yaklaşık 90-100km/h gibi veya daha yüksek hızlarda balans ayarı bozuk olan lastikte titreşim oluşacaktır. Bu durum araç kabininde veya direksiyonda titreşime sebep olamakta sürüş konforunu ve güvenliğini düşürmektedir.
Aracın balansı neden bozulur?
Lastik balans ayarı neden bozulur? Lastiklerde katettikleri kilometre ve zorlu zemin koşullarına göre, bazen aldıkları darbeler, kaldırıma çarpma gibi nedenlerden ötürü zamanla denge ve duruşunda bozulmalar meydana gelir.

Rot başı bozuk olursa ne olur?​

Rot başı arızalıysa, aracın direksiyon kontrolü titreşimden dolayı zayıflar, direksiyonda boşluk oluşur, lastikler hem direksiyon hareketine geç tepki verir hem de dengesiz aşınır. Rot başının kopması ya da kırılması halinde ise aracın kontrol dışı hareketi çok ciddi kaza riski oluşturabilir.
Rot neden bozulur?
Rot ayarı neden bozulur? Rot ayarı bozulması, araç bir kaldırım taşına çarptığında veya çukura girdiğinde, ayrıca aracın süspansiyon ayarını bozabilecek kazalar gibi daha ciddi durumlarda meydana gelebilir. Rot ayarı süspansiyon bileşenleri aşındığında veya değiştirildiğinde de bozulabilir.

Balans ayarı ne kadar sürer?​

Rot balans ayarı yaklaşık 20-30 dk. süren bir işlem olup ortalama 50-100 TL’ye yapabilirsiniz. (Not: En son 60 TL’ye yaptırmıştım.) Tabi genel olarak rot balans ayarı yılda bir kez veya aracın en az her 10.000 km’sinde yapılması gereken bir işlem olduğunu hatırlatalım.
Değişiminden sonra balans ayarı yapılmaması aşağıdakilerden hangisine neden olur?

Arabanın direksiyonu neden eğri duruyor?​

Oldukça sinir bozucu olan bu durumun sebebi; aracın ön takımında bozulan bir parça değiştirilmiştir. Ancak araç rot ayarına sokulmamıştır. Bu sebeple direksiyon yamuk kalmıştır veya direksiyon simidi sökülmüş ve dikkatsiz takıldığı için yamuk kalmış olabilir.
Arka lastik balans bozulduğu nasıl anlaşılır?
Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme ya da vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir. – Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa bu arka tekerleklerin balans ayarının bozulduğunu gösterir.

Rot Kolu bozulursa ne olur?​

Rot ayarı bozulduğunda araç sağ sola çekme yapıp sürüş güvenliğini tehlikeye atacaktır. Bunun dışında tekerlerde oluşacak açısal bozukluklar tekerin dengesiz şekilde aşınmasına sebep olacaktır.
Araçlarda rot başı arızası nasıl anlaşılır?
Bu boşluklar oluştuğunda; Tekerlekler direksiyon hareketine geç tepki verir, çukur ve kasislerde ses olur, araç kontrol dışı hareketler yapar, tek yön arızasında bir tarafa kayar ve direksiyonda boşluk hissi oluşur. Bu belirtiler rot başı arızasının en belirgin özellikleridir.

Rot ayarının bozukluğu nasıl anlaşılır?​

Sürüş esnasında aracın olması gerektiğinden daha fazla titremesi ya da sağa veya sola çekmesi, rot balans ayarının bozuk olduğunun öncelikli işaretleridir. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda kolaylıkla bozulabilen rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km’de bir kontrol ettirilmesi önerilir.
Araba motorunda neler var?
Bir motorun bazi parçalari sunlardir: mars motoru, piston, segman, piston kolu, silindir kapagi, supap kapagi, eme manifoltu, egzost manifoltu, silindir gövdesi, silindir gömlegi, karter, conta, külbütör, emme supapi, ekzost supapi, supap itecegi, krank mili, kam mili, volan dislisi, eksantrik dislisidir.

Balans ayarı kaç km’de yapılır?​

Lastik balans ayarı ne zaman yapılır? Lastiklerin denge ayarının bozulması sürüş koşullarına göre değişse de, şehir içinde kullanılan bir araç için yılda en az bir kez vaya 15.000 kilometrede bir lastiklerinizin balans ayarını yaptırmanızı tavsiye ederiz.
Arka tekerlere rot ayarı yapılır mı?
Eğer tekerlekler arasında açısal bir bozukluk tespit edilirse ön ve arka düzen rot ayarı işlemi yapılır. Rot kolları rot ayarı programının olduğu bilgisayarlı makinaya bağlanır. Bozukluğun derecesi belirlenir ve uzmanlar tarafından temel ayarına döndürülerek işlem sonlandırılır.

Arabanın arka bagajında neler var?​

Bagajda Neler Bulunmalı?
Lastik havası balansı etkiler mi?
Nette şu bilgi var: Lastik hava basınçları farklı değerlerdeyken yapılan balans ayarı, lastik havaları fabrika ölçülerine getirildiğinde yine ayarsızlık meydana getirir.

Rot ayarı hangi lastiklere yapılır?​

Yan rüzgârın olduğu düz, eğimsiz bir yolda seyahat ederken aracınızın büyük ölçüde sola veya sağa çektiğini ya da lastiklerinizin aşırı aşındığını fark ettiyseniz, aracınızın rot ayarının yapılması gerekmektedir.
 
Geri
Üst