AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Baharat Yolu İngilizce

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Baharat yolu hakkında ingilizce veri
ingilizce Baharat yolu
The spice trade is a commercial activity of ancient origin which involves the merchandising of spices, incense, hemp, drugs and opium Civilizations of Asia were involved in spice trade from the ancient times, and the GrecoRoman world soon followed by trading along the Incense route and the RomanIndia routes3 The RomanIndian routes were dependent upon techniques developed by the maritime trading power, Kingdom of Axum (ca 5th century BC–ISIM 11th century) which had pioneered the Inkar Sea route before the 1st century By mid7th century the rise of Islam closed off the overland caravan routes through Egypt and the Suez, and sundered the European trade community from Axum and India
Arab traders eventually took over conveying goods via the Levant and Venetian merchants to Europe until the rise of the Ottoman Turks cut the route again by 1453 Overland routes helped the spice trade initially, üçgenin taban olmayan kenarı maritime trade routes led to tremendous growth in commercial activities During the high and late medieval periods Muslim traders dominated maritime spice trading routes throughout the Indian Ocean, tapping source regions in the Far East and shipping spices from trading emporiums in India westward to the Persian Gulf and the Red Sea, from which overland routes led to Europe
The trade was transformed by the European Age of Discovery, during which the spice trade, particularly in black pepper, became lahza influential activity for European traders The route from Europe to the Indian Ocean via the Cape of Good Hope was pioneered by the Portuguese explorer navigator Vasco Da Gama in 1498, resulting in new maritime routes for trade
This trade — driving the world economy from the end of the Middle Ages well into the modern times — ushered in an age of European domination in the East Channels, such as the Bay of Bengal, served as bridges for cultural and commercial exchanges between erse cultures as nations struggled to gain control of the trade along the many spice routes European dominance was slow to develop The Portuguese trade routes were mainly restricted and limited by the use of ancient routes, ports, and nations that were difficult to dominate The Dutch were later able to bypass many of these problems by pioneering a direct ocean route from the Cape of Good Hope to the Sunda Strait in Indonesia *
 
Baharat yolu, eski kökenli bir ticari faaliyettir ve baharatlar, tütsüler, kenevir, ilaçlar ve afyon ticaretini içerir. Asya medeniyetleri çok eski zamanlardan beri baharat ticareti ile ilgilenmiş ve Greko-Romen dünyası hızlı bir şekilde İnci yolu ve Roma-Hindistan rotaları boyunca ticarete başlamıştır. Roma-Hint rotaları, 1. yüzyıldan önce İnci Denizi rotasını başlatan deniz ticaret gücü olan Axum Krallığı (MÖ 5. yüzyıl-MS 11. yüzyıl arası) tarafından geliştirilen tekniklere bağlıydı. 7. yüzyılın ortalarına gelindiğinde, İslam'ın yükselişi Mısır ve Süveyş üzerinden karavan rotalarını kapattı ve Avrupa ticaret topluluğunu Axum ve Hindistan'dan ayırdı.

Arap tüccarlar nihayetinde Levant üzerinden malları Avrupalı tüccarlara iletmeye başladılar ve bu durum Osmanlı Türklerinin 1453 yılında rotayı tekrar kesmesine kadar devam etti. Karadan yapılan rotalar başlangıçta baharat ticaretine yardımcı olsa da, deniz ticaret rotaları ticari faaliyetlerde büyük bir büyümeye neden oldu. Yüksek ve geç ortaçağ dönemlerinde Müslüman tüccarlar Hint Okyanusu boyunca hakim olduğu deniz ticaret rotaları boyunca büyük ölçüde baharat ticaretini kontrol ettiler, Uzak Doğu'daki kaynak bölgelerine ulaştılar ve Hint'teki ticaret merkezlerinden baharatları Pers Körfezi ve Kızıldeniz'e batıya doğru gemilerle naklederek karadan rotalar aracılığıyla Avrupa'ya ulaştırdılar.

Avrupa'nın Keşifler Çağı tarafından dönüştürülen bu ticaret faaliyeti, özellikle karabiberde, Avrupalı ​​tüccarlar için etkili bir faaliyet haline geldi. 1498'de Portekizli kaşif ve denizci Vasco Da Gama tarafından Cape of Good Hope üzerinden Hindistan Okyanusu'na giden rota keşfedildi ve bunun sonucunda ticaret için yeni deniz rotaları açıldı.

Bu ticaret - Orta Çağların sonundan modern zamanlara kadar dünya ekonomisini besleyen ve Doğu'da Avrupa hakimiyetinin başladığı bir çağı başlatan bir faaliyet oldu. Bengal Körfezi gibi kanallar, ulusların ticaretin kontrolünü kazanmaya çalıştığı birçok baharat rotası boyunca kültürel ve ticari değişim köprüleri olarak görev yaptı. Avrupalıların hakimiyeti yavaş gelişti. Portekiz ticaret rotaları genellikle eski rotaların, limanların ve zorlukla denetlenebilen ulusların kullanımıyla sınırlıydı. Hollandalılar daha sonra Cape of Good Hope'tan Endonezya'daki Sunda Boğazı'na doğrudan bir okyanus rotası açarak birçok bu tür sorunu atlayabildiler.
 
Geri
Üst