AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

B Bloom kim?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

B Bloom kim?​

Benjamin Samuel Bloom (21 Şubat 1913 – 13 Eylül 1999), eğitim hedeflerinin sınıflandırılmasına ve tam öğrenme teorisine katkıda bulunan Amerikalı bir eğitim psikoloğuydu .

Bloom taksonomisi neden revize edildi?​

Bloom Taksonomisi; üst düzey bilişsel bilgileri tam olarak ifade edememesi, güncel bazı meselelerin taksonomi ile bağdaştırılamaması ve değerlendirme basamağında ortaya çıkan güçlükler gibi nedenlerden ötürü Anderson ve Krathwohl önderliğinde bir çalışma grubu tarafından revize edildi ve günün ihtiyaçlarına cevap veren …

Bilişsel taksonomi nedir?​

Bilişsel taksonomi nedir?
BİLİŞSEL TAKSONOMİ NEDİR? Bilişsel Taksonomi, bilgi ve zihinsel becerilerin gelişimini içermektedir. Bloom Taksonomisine göre öğrencilerin düşünme seviyeleri an basit aşamadan en karmaşık aşamaya doğru altı seviyeden oluşmaktadır. Bilgi : Sonradan öğrenilen bilginin tanınması ve hatırlanması becerisidir.

Bloom taksonomisi kaç alandan oluşur?​

Bloom’a göre bir hedef, tek bir alanla ilgili olarak ortaya çıksa da gerçekte Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor olmak üzere üç alanın birbiriyle bağlantısı söz konusudur. Bloom’un taksonomisinde Bilişsel alan; düşünce, zihinsel etkinlikler, yorum yapma gibi davranışları içerir.

Bloom taksonomisi kullanımının eğitimde sağladığı en önemli avantajı nedir?​

Bloom modelini oluşturan temel şey; öğrenciye etki eden kişisel algılama farklılıklarını kontrol altında tutarak öğretimin niteliğinin kontrol edilebilmesidir. Bu model ek çaba ve zaman ile her öğrencinin verilmek istenilen bilgiye ulaşmasının mümkün olduğunu göstermektedir.

Bilişsel ve duyuşsal ne demek?​

Bilişsel ve duyuşsal ne demek?
Bilişsel alan zihinsel etkinliklerin baskın olduğu davranışların kodlandığı; duyuşsal alan öğrenilmiş duyguların kodlandığı devinişsel alan becerilerin kodlandığı alan olarak ele alınabilir.
Bilişsel düzey ne demek?​
Bireyin bilgiyi işlemesine ve zihinsel süreçleri öğrenmeye yoğunlaşan bir taksonomidir. Bilişsel alanda hedeflenen kazanımlar 6 farklı alt basamakta sınıflandırılır. Değerlendirme basamağına doğru ilerledikçe üst düzey düşünme becerileri ortaya çıkar.
Bloom taksonomisi duyuşsal alan nedir?​
Bloom’un taksonomisinde; Bilişsel alan; düşünce, zihinsel etkinlikler, yorum yapma gibi davranışları içerir. Duyuşsal alan; duyarlılık, inanç, tutum, ilgi, dünya görüşüne sahip olma gibi içsel davranışları içerir. Devinişsel alan; hareket, spor, kaslarla ilgili beceri gerektiren davranışları içerir.

Bloom taksonomisi basamakları nelerdir?​

Bloom taksonomisi basamakları nelerdir?
Bloom Taksonomisi
- İnsanın zihinsel süreçlerinin ele alındığı bilişsel alan 6 basamaktan oluşmaktadır.
- 1- BİLGİ BASAMAĞI:
- 2- KAVRAMA BASAMAĞI:
- 3- UYGULAMA BASAMAĞI:
- 4- ANALİZ BASAMAĞI:
- 5- SENTEZ BASAMAĞI:
- 6- DEĞERLENDİRME BASAMAĞI:
- DUYUŞSAL ALAN.
 
Benjamin Samuel Bloom, eğitim hedeflerinin sınıflandırılmasına ve tam öğrenme teorisine katkıda bulunan Amerikalı bir eğitim psikoloğuydu. Bloom Taksonomisi, üst düzey bilişsel bilgileri tam olarak ifade edememesi, güncel bazı meselelerin taksonomi ile bağdaştırılamaması ve değerlendirme basamağında ortaya çıkan zorluklar gibi nedenlerden ötürü Anderson ve Krathwohl önderliğinde bir çalışma grubu tarafından revize edilmiştir.

Bilişsel Taksonomi, bilgi ve zihinsel becerilerin gelişimini içeren bir kavramdır. Bloom Taksonomisine göre öğrencilerin düşünme seviyeleri altı aşamadan oluşmaktadır: Bilgi, Kavrama, Uygulama, Analiz, Sentez, ve Değerlendirme. Bu taksonomi öğrencilere farklı düşünme becerileri seviyelerinde ulaşmayı amaçlar.

Bloom taksonomisi üç alandan oluşur: Bilişsel, Duygusal ve Psikomotor. Bilişsel alan düşünce, zihinsel etkinlikler, yorum yapma gibi davranışları içerirken, Duygusal alan duyarlılık, inanç, tutum, ilgi gibi içsel davranışları kapsar. Psikomotor alan ise hareket, spor, kaslarla ilgili beceriler gibi fiziksel davranışları içerir.

Bloom modelinin eğitimde sağladığı en önemli avantaj, öğrencilerin farklı algılarına ve öğrenme stillerine uyum sağlayarak öğretimin niteliğini kontrol edebilme olanağı sunmasıdır. Bu model, her öğrencinin istenilen bilgiye ulaşmasını sağlamak için ek çaba ve zaman harcayarak mümkün kılmaktadır.

Bilişsel düzey, bireyin bilgiyi işlemesine ve zihinsel süreçlere odaklanan bir taksonomidir. Hedeflenen kazanımlar, düşük seviyeden yüksek seviyeye doğru 6 farklı alt basamakta sınıflandırılır. Değerlendirme basamağına ilerledikçe üst düzey düşünme becerileri geliştirilir.

Buradan da anlaşılacağı üzere Bloom taksonomisi, eğitimde interaktif bir öğrenme sürecini destekler ve öğrencilerin çok çeşitli beceriler geliştirmesine yardımcı olur.
 
Geri
Üst