AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Avukatlar KEP adresi almak zorunda mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Avukatlar KEP adresi almak zorunda mı?​

Tebligat kanununun 7/A maddesinde yapılan değişiklikle avukatlara da elektronik tebligat 01.01.2019 tarihinden itibaren KEP adresi almak zorunlu hale getirildi.

Avukat KEP adresi nedir?​

Kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, elektronik ortamda yapılan resmi yazışmaların yasal düzenlemelere uygun olarak ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlayan bir posta adresidir. Elektronik ortamda iletilerini güvenli bir şekilde göndermek isteyenler tarafından dünyada ve Türkiye’de çok sık kullanılır.
Madde 11 – (Değişik birinci fıkra : 6/6/1985 – 3220/5 md.) Vekil vasıtasıyla takip edilen işlerde tebligat vekile yapılır. Vekil birden çok ise bunlardan birine tebligat yapılması yeterlidir. Eğer tebligat birden fazla vekile yapılmış ise, bunlardan ilkine yapılan tebliğ tarihi asıl tebliğ tarihi sayılır.
TNB KEP ne demek?
TNB KEP, Türkiye Noterler Birliği Vakfı Teknoloji şirketi olarak 13 Ocak 2012 tarihinde kurulmuş olup, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmeti vermek üzere lisanslanmış ilk özel kuruluştur.
Kimler KEP adresi almak zorunda?
KEP adresi almak, limited, anonim ve komandit şirketlerde zorunludur. Bu şirketlere tebligatlar elektronik ortamda yapılmaktadır ve bu nedenle bu şirketlerin KEP adresi alması zorunludur.

Avukat elektronik tebligat zorunlu mu?​

7201 sayılı Tebligat Kanunu’nun 7/a maddesi gereğince, Barolara kayıtlı avukatlara tebligatın elektronik yolla yapılması zorunludur. Bu durum kanuni düzenleme ile zorunlu olmasına rağmen avukatların büyük çoğunluğu e-Tebligat adreslerini aktif etmemekte ve kullanmamaktadırlar.

Avukatlar KEP adresi nasıl alır?​

TC kimlik numaranızı ve size gösterilen güvenlik kodunu ilgili alanlara girdikten sonra BAŞVUR butonuna basarak KEP başvurunuza başlayabilirsiniz. Lütfen başvuru esnasında E-imza’nızı yanınızda bulundurunuz.
Başvuru için Gerekli Belgeler
Avukat tebligat çıkarabilir mi?
Avukatlar, vekalet aldıkları işlerde, ilgili yargı mercii aracılığı ile ve bu yargı merciinin tebliğat konusunda bir kararı olmaksızın, diğer tarafa adli kağıt ve belge tebliğ edebilirler.
Avukat e-tebligat nasıl açılır?
UYAP’a e-tebligat adresi tanımlama
- https://ptt.etebligat.gov.tr/login sitesine giriş yapılır sonrasından giriş seçeneklerinden e imza ile giriş seçeneği seçilir tc girilir. sonrasında kod kopyalanır.
- uets java e imza uygulaması bilgisayara indirilerek açılır ve o uygulamaya o kod yapıştırılır.

KEP sistemi ne demek?​

KEP, e-posta teknolojik altyapısını kullanan, bununla birlikte e-postanın gönderim ve alımına dair kanıtların oluşturulup saklandığı hukuken geçerli bir e-posta iletim hizmetidir.

TNB kaydı nedir?​

Sıfır araçların satışı sırasında bayiler tarafından yürütülen tescil işlemleri sonrasında ve EGM tarafından tescil edilecek olan araçların noterde yapılan satışı sonrasında düzenlenir. Bu belgeler bir ay süreyle geçerlidir.
Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.
Hepsiburada KEP adresi zorunlu mu?
Hepsiburada mağaza açmak için gerekenler · Ödemelerin yatırılabilmesi için sabit bir banka hesabı istenir, · Eğer limited veya anonim şirketiyseniz; mersis numarası, ticaret sicil numarası ve KEP e-posta adresiniz de istenecektir, · Her bir mağaza; elektronik, ev-dekorasyon gibi yalnızca bir kategoride satış yapabilir.
 
Geri
Üst