AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Avrasya tuneli ne kadar zamanda yapildi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.597
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Avrasya tüneli ne kadar zamanda yapıldı?​

Yap-İşlet-Devret Modeli Yap-işlet-devret modeliyle 1 milyar 245 milyon dolarlık bir yatırımla 22 Aralık 2016’da hayata geçirildi. Tünelden 2017 yılında 15.6 milyon, 2018 yılında ise 17,5 milyon araç geçti. En yüksek geçiş yapılan gün 13 Mayıs 2018 tarihi olan Anneler Gününde 65 bin 799 araçla gerçekleşti.

Avrasya Tüneli ne zaman kuruldu?​

20 Aralık 2016Avrasya Tüneli / Açılış tarihi

Tünel aydınlatması nasıl yapılır?​

Tünel aydınlatması nasıl yapılır?
Eşik bölgesi, erişim bölgesinden sonra gelen, hız sınırına bağlı olarak uzunluğu güvenli fren mesafesine eşit olan bölgedir. Bu bölgenin ilk yarısında aydınlatma, dış ortam aydınlığına eşit miktarda yapılır. Bölgenin sonuna geldiğinde ise ilk aydınlık değerlerinin yüzde 40’ına kadar düşülmelidir.

Avrasya Tüneli ne zaman devlete gececek?​

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yap-işlet-devret modeliyle yapılan Osmangazi Köprüsü’nün 2035, Kuzey Marmara Otoyolu’nun işletmesinin 2030’da kamuya devredileceğini açıkladı. Avrasya Tüneli’nin işletmesi ise 2042’de devlete geçecek.

Avrasya Tüneli kim yaptı?​

Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), 2009 yılında Avrasya Tüneli’ni gerçekleştirmek üzere kuruldu. ATAŞ, Avrasya Tüneli Projesi’nin finansman, inşaat ve yaklaşık 25 yıl boyunca işletmesinden sorumludur. Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketleri, ATAŞ’ın iki eşit ortağıdır.

Avrasya Tüneli ne kadar derin?​

Avrasya Tüneli ne kadar derin?
Projenin 5,4 km’lik kısmı deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor.
Avrasya Tüneli kaç yıllığına yap-işlet-devret?​
Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştiren Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş., tünelin işletilmesini de 25 yıl 28 gün süreyle üstlenmiştir. İşletme süresinin tamamlanması ile Avrasya Tüneli kamuya devredilecektir.
Avrasya Tüneli ne kadar uzun?​
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlıyor. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet veren Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.
 
Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi olarak bilinir ve Asya ile Avrupa yakalarını deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlar. Tünel, 1 milyar 245 milyon dolarlık bir yatırımla yap-işlet-devret modeliyle 22 Aralık 2016'da hizmete açılmıştır. İlk yıllarında oldukça yoğun bir araç trafiği yaşanmıştır; 2017'de 15.6 milyon araç ve 2018'de 17.5 milyon araç tünelden geçmiştir. En yüksek araç geçişi günü, 13 Mayıs 2018 Anneler Günü'nde 65 bin 799 araçla gerçekleşmiştir.

Avrasya Tüneli'nin toplam uzunluğu 14.6 kilometre olup, proje kapsamında deniz tabanı altına özel teknoloji ile inşa edilen iki katlı bir tünel ile diğer bağlantı tünellerinden oluşmaktadır. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıdadır.

Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), projenin finansmanını, inşaatını ve yaklaşık 25 yıl boyunca işletmesini üstlenmiştir. Türkiye'den Yapı Merkezi ve Güney Kore'den SK E&C şirketleri ATAŞ'ın iki eşit ortağıdır. Projenin işletme süresi 25 yıl 28 gün olarak belirlenmiştir ve sürenin sonunda tünel devlete devredilecektir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na göre, Avrasya Tüneli'nin de işletmesinin 2042 yılında devlete geçmesi planlanmaktadır. Bu süreç, yap-işlet-devret modeline göre gerçekleşmektedir.
 
Geri
Üst