AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Atesleme zaman gecikmesi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
142.311
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ateşleme zaman gecikmesi nedir?​

Tutuşma Gecikmesi: Bujide kıvılcımın çakmasıyla, hava-yakıt karışımın yanması arasında geçen süreye tutuşma gecikmesi denir. Tutuşma gecikmesi süresi sabittir ve motor devrine bağlı olarak değişmez. Motor devri değişirken, tutuşma gecikmesi süresinin kalması, avans verilmesinin gerekçesini oluşturur.

Platin ayarı bozuksa ne olur?​

Avans Ayarı Bozulursa Ne Olur? Aracın avans ayarının bozulması sonucu hava/yakıt karışımı, bujiler tarafından tam randımanlı olarak ateşlenemez. Bunun sonucu olarak aracın çalışmasını etkileyen bir takım olumsuz sonuçlar ortaya çıkar.

Avans vuruntusu nasıl anlaşılır?​

Avans vuruntusu nasıl anlaşılır?
eğer benzin kaliteli değilse, yüksek viteste yokuş çıkarken yada yüksek viteste düz yolda giderken motordan şıkırtı gelirdi. Araba hızlandıktan ve devrini kazandıktan sonra bu ses kesilirdi. Buna avans vuruntusu(sesi) derdik.

Motorda ateşleme zamanı erken olursa sonuç ne olur?​

Motorda ateşleme zamanı erken olursa sonuç ne olur?
Erken-ateşleme, patlamanın getirdiği ilave sorunlar olmasa bile, normalden daha yüksek yanma odası hararetine neden olacaktır.

Avans ayarı yüksek olursa ne olur?​

Avans ayarı doğrudan yakıtın yanışı ile alakalı olduğundan ekonomi, performans ve hararet bakımından çok önemli bir rol oynar. Ayar gereğinden fazla olursa vuruntu olacağından hem güç düşer, hem emme manifoldunda geri tepmeler olabilir hem de motor harareti yükselir.

Platin ayarı nedir ehliyet?​

a) Platin: Açılıp kapanarak endüksiyon bobininin yüksek gerilim meydana getirmesine yardımcı olur. b) Meksefe (kondansatör): Platinin yüksek gerilimden zarar görmesini önler. c) Tevzi makarası: Yüksek gerilimin sırası ile bujilere gönderilmesini sağlar.

Arabanın avans vurması nedir?​

Arabanın avans vurması nedir?
Avans Vurması: Motor içerisinde gerçekleşen yanmanın daha erken gerçekleşmesidir.

Motorda erken ateşleme nedir?​

Motorda erken ateşleme nedir?
bujiler ateşleme yapmadan önce karışımın yanması olayına erken tutuşma denir. bu durumda alev hızı önemli bir faktördür. alev hızı, vuruntuyu doğrudan etkiler. yüksek olursa vuruntu ihtimali düşük olur.

Erken ateşleme ne demek?​

Motorlardan her devirde maksimum verim elde edebilmek için derece olarak verilmesi gereken erken ateşleme miktarına ateşleme avansı denir. Bujinin daha sıkıştırma zamanındayken ateşlenmesi, aynı miktar benzinin yanmasından daha fazla performans elde edilmesini sağlar.

Vuruntulu çalışma nasıl olur?​

Vuruntulu Çalışma Nedir? Detonasyon olarak da adlandırılan vuruntulu çalışma, silindir içerisine alınan hava yakıt karışımında, bujinin yaptığı ateşlemenin düzensiz olmasıdır. Yanlış zamanda yapılan ateşleme; patlama yerine tutuşma olmasına neden olur. Bu durumda motor vuruntulu olarak çalışır.

Avans ayarı kaç derece olmalı?​

Avans ayarı kaç derece olmalı?
Genellikle rölanti devrinde ateşleme avansı 5-10 derece KMA civarındadır. Avans ayarı artırıldıkça rölanti devri yükselir. Ancak bu rölanti ayarı anlamına gelmez. Avans arttıkça yanma verimi arttığı için rölantide yükselme olur.
 
Ateşleme zaman gecikmesi, motorda yanma odasına hava-yakıt karışımının püskürtülmesi ile bu karışımın ateşlenme arasındaki süreye denir. Bu süre, buji tarafından ateşleme işleminin gerçekleşmesi ve karışımın yanmaya başlaması arasındaki zaman dilimidir. Ateşleme zaman gecikmesi, motor devrindeki değişikliklerden etkilenmez ve sabit olarak kalır. Motor devri değiştiğinde, ateşleme zaman gecikmesinin sabit kalması, avans ayarının önemini ortaya koyar.

Avans ayarı, motordaki hava-yakıt karışımının tam randımanlı olarak ateşlenmesini sağlamak için önemlidir. Eğer avans ayarı bozulursa, bujiler tarafından tam randımanlı ateşleme gerçekleşemez ve bu da aracın performansını olumsuz etkiler. Aracın çalışmasında bozulmalar meydana gelebilir.

Avans vuruntusu, yüksek viteste yokuş çıkarken veya düz yolda hızlanırken motor sesinde şıkırtı şeklinde duyulan bir ses olarak tanımlanabilir. Bu durum genellikle benzinin kalitesiz olması durumunda ortaya çıkar ve motor devrinin artmasıyla bu ses kesilebilir. Avans vuruntusu, ateşleme zamanının yanlış ayarlanmasından kaynaklanabilir ve bu durumda motorun performansını olumsuz yönde etkileyebilir.

Motorda ateşleme zamanının erken olması durumunda, yanma odası hararetinin normalden daha yüksek olabileceği belirtilmektedir. Bu durumda, patlamanın getirdiği ilave sorunlar olmasa bile yüksek yanma odası hararetine neden olabilir.

Avans ayarının fazla olması durumunda, vuruntu meydana gelebilir ve bu durum hem aracın gücünü düşürebilir hem de motor hararetini artırabilir. Bu nedenle avans ayarının doğru şekilde ayarlanması önemlidir.

Platin ayarı ise endüksiyon bobininden yüksek gerilim meydana getirilmesine yardımcı olan bir parçadır. Meksefe (kondansatör) platinin yüksek gerilimden zarar görmesini engellerken tevzi makarası yüksek gerilimin sırasıyla bujilere gönderilmesini sağlar.

Arabanın avans vurması, motor içerisinde gerçekleşen yanmanın daha erken gerçekleşmesi durumunu ifade eder. Bu durum genellikle yanma odasındaki hava-yakıt karışımının erken tutuşmasından kaynaklanabilir ve motorda olumsuz etkilere sebep olabilir.

Motorda erken ateşleme, bujilerin karışımı ateşlemeden önce yanmaya başlaması durumudur. Alev hızı bu durumda önemli bir faktördür ve yüksek alev hızı vuruntu ihtimalini düşürebilir.

Vuruntulu çalışma, silindir içerisindeki hava-yakıt karışımının düzensiz bir şekilde yanmasına sebep olan durumdur. Yanlış zamanda gerçekleşen ateşleme sonucu patlama yerine tutuşma olur ve bu da motorun düzensiz çalışmasına neden olabilir.

Son olarak, avans ayarı genellikle rölanti devrinde 5-10 derece KMA civarında olmalıdır. Avans ayarının artması, yanma verimini artırabilir ancak bu ayar rölanti devri ile aynı anlama gelmez. Avans arttıkça yanma verimi artacağı için rölantide yükselme olabilir.
 
Geri
Üst