AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Atesleme bobininin arizali oldugu nasil anlasilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
107.015
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ateşleme bobininin arızalı olduğu nasıl anlaşılır?​

Ateşleme bobini arızası nasıl belli olur?
- # 1 – Duman Atma ateşleme bobini arızasının küçük belirtisidir.
- # 2 – Aracın Daha Fazla Yakması
- # 3 – Motor Teklemesi.
- # 4 – Aracın Çalışmaması ateşleme bobini arızası belirtisidir.
- # 5 – Motor Sarsılması, Düşük Rölanti, Çekişin Azalması

Ateşleme bobini neden yanar?​

Bujilerde çatlak meydana gelmesi, Buji kablo bağlantısı noktalarının kısa devre yapması, Elektrik kaçırması veya elektrik kesintisi, Kullanım ömrünün bitmesi, kullanım süresi, yıpranması, zayıflaması nedeniyle ortaya çıkan bozulmalar nedenleri olarak sayılabilir.

Ateşleme zayıf olursa ne olur?​

Ateşleme zayıf olursa ne olur?
Ateşleme bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür. Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Ateşleme modülü ne işe yarar?​

Ateşleme modülü ne işe yarar?
Ateşleme kontrol modülü, ateşleme sisteminin bir parçasıdır. Eski model araçların çoğu, bağımsız bir ateşleme kontrol modülü kullanır. Görevi, bujilerin doğru miktarda voltaj üretebilmesi ve yakıt karışımını tutuşturabilmesi için ateşleme bobin(ler)ine gönderilen elektrik akımını yönetmektir.

Bujilerin arızalı olduğu nasıl anlaşılır?​

Buji Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Marşa basıldığında araç geç çalışıyor ya da çalışmıyorsa,
- Motordan vuruntu sesi geliyorsa,
- Birden yapılan hızlanmada gaz yememe, patlama ve tekleme sorunları oluyorsa,
- Araç performansında düşüş ve yakıt tüketimindeki artış görülüyorsa,

Distribütör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Motorda oluşan tekleme problemleri en büyük göstergesi olabilir. Bu tekleme benzinde kendini gösterebileceği gibi aynı zamanda lpg sisteminde de kendini gösterebilir. Distribütör bir ateşleme sistemi parçası olmasından kaynaklı olarak yaşanan tekleme en büyük arıza göstergesi olacaktır.

Ateşleme bobini ısınınca ne olur?​

Ateşleme bobini ısınınca ne olur?
Aşırı ısınma: Ateşleme bobinleri, konumlarından ötürü çoğunlukla aşırı motor sıcaklıklarına maruz kalırlar. Bu, bobinlerin elektrik iletme kapasitesini azaltarak hem performansını hem de ömrünü etkileyebilir.

Araba ateşlemeyi neden keser?​

Araba ateşlemeyi neden keser?
1- Buji kablo uçları kirlenmiştir, temizlenir. 2- Kabloların yalıtkanı sertleşmiş veya çatlamıştır, yenisiyle değiştirilir. 3- Ateşleme bobini zayıf veya çalışmıyor, değiştirilir.

Buji gevşek olursa ne olur?​

Gevşek takılan buji, silindir kompresyon basınçlarını düşürdüğü için motorun çekişini düşürür ve yakıt sarfiyatını arttırır. Bujilerin önce elle sonra yeni bujiler için 90 derece, eski bujiler için 30 dereceyle anahtarla sıkılması gerekmektedir.

Araç modülü ne işe yarar?​

Ateşleme modülü ise aldığı bilgileri ve motor sıcaklığını ölçerek ateşleme bobinine iletir ve bobin ateşlemeyi yapar. Ateşleme modülleri değişirken altında termal macun sürmek önemlidir. Ateşleme modülü arızası var ise araçta eğer araç bazen çalışır bazen çalışmaz.

Distribütör modülü arızası nasıl anlaşılır?​

Distribütör modülü arızası nasıl anlaşılır?
Distribütör arıza belirtileri
- Distribütör modülü arıza nedeni ile araçta ateşleme sırası bozulabilir ve bu durum tekleme, gaz yememe ve stop etme sorunlarına neden olabilir,
- Performans bariz bir şekilde düşecektir.
- Hava filtresinde küçük hava patlamaları görülebilir.

Buji bozuk olursa ne olur?​

Buji bozuk olursa ne olur?
Bujiler eskirse, biri veya bir kaçı bozulursa araç tam performans çalışmayacaktır. İlk gözlemlenen kusurlardan biri motorun sarsıntılı çalışmasıdır. Bu sarsıntı hissedilir derecededir. Motorun tüm silindirleri tam çalışmadığı için yokuş çıkarken dahi zorlanılır.

Distribütör çalışmazsa ne olur?​

Distribütör düzgün çalışmadığı için aracınız normalden daha fazla yakıt yakar. Bu gibi bir durumu tespit ettiğinizde hemen onarmanız gerekmektedir. Aracınız rolanti düzeninde devam ederken birden stop ediyorsa, yine aynı parçada sorun var demektir ve onarıma ihtiyacı vardır.
 
Ateşleme bobininin arızalı olduğu nasıl anlaşılır sorusu oldukça önemlidir çünkü bu durum aracın performansını ve yakıt tüketimini etkileyebilir. Ateşleme bobini arızası belirtileri şunlar olabilir:

1. **Duman Atma**: Ateşleme bobini arızasının küçük belirtilerinden biri duman atması olabilir.
2. **Daha Fazla Yakma**: Aracın normalden daha fazla yakması da ateşleme bobini arızasının bir işareti olabilir.
3. **Motor Teklemesi**: Motorun düzensiz şekilde çalışması, teklemesi ateşleme bobini sorununa işaret edebilir.
4. **Aracın Çalışmaması**: Aracınızın çalışmaması veya zor çalışması, ateşleme bobini arızasının belirtisi olabilir.
5. **Motor Sarsılması ve Düşük Rölanti**: Motorun sarsılması, düşük rölanti ve çekişin azalması da ateşleme bobini probleminin belirtileri arasındadır.

Ateşleme bobini neden yanar sorusuna gelirsek:
Ateşleme bobininin yanma sebepleri arasında bujilerde çatlak oluşması, buji kablosu bağlantılarında kısa devre, elektrik kaçakları veya kesintileri, kullanım süresinin dolması, yıpranması ya da zayıflaması gibi durumlar yer alabilir.

Ateşleme zayıf olursa ne olur sorusuna gelirsek:
Ateşleme zayıf olduğunda araçta bazı belirtiler ortaya çıkabilir. Araç motoru titreşimli bir şekilde çalışabilir, rölantide stop edebilir, marşa basıldığında motor geç ve zor çalışabilir, çekiş azalabilir ve dolayısıyla çok fazla yakıt tüketmeye başlayabilir.

Ateşleme modülü ne işe yarar sorusuna gelirsek:
Ateşleme modülü, ateşleme sisteminin bir parçasıdır ve bujilere doğru miktarda voltaj iletmek ve yakıt karışımını ateşlemek için ateşleme bobinine elektrik akımı göndermekten sorumludur. Doğru çalışmayan ateşleme modülü araç performansını ve çalışmasını olumsuz etkileyebilir.

Başka bir sorunuz olursa sormaktan çekinmeyin.
 
Geri
Üst