AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Atesleme bobini kac km de degisir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.304
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ateşleme bobini kaç km de değişir?​

Ateşleme bobinleri ortalama 30 bin km de bir değiştirilmelidir. Ancak bu araç kullanım şeklinize göre değişebilir.

Bobinin çalışıp çalışmadığı nasıl anlaşılır?​

Soket çıkarıldığı anda motorda herhangi bir sarsıntı veya titreşim varsa, o ateşleme bobini sağlamdır. Yine soket çıkarıldığı anda motorun çalışmasında hiçbir değişiklik meydana gelmiyorsa o ateşleme bobini ise arızalıdır ve silindirde kıvılcım oluşmadığı için yanma da olmamaktadır.

Ateşleme bobini tamir edilir mi?​

Ateşleme bobini tamir edilir mi?
Ateşleme bobini tamir edilir mi? Ateşleme bobinleri tek kullanımlık tamiratları mümkün olmayan yedek parça kategorisindedir. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.

Araba buji kaç volt ile çalışır?​

Araba buji kaç volt ile çalışır?
Ateşleme bobinleri, gelişen teknolojiden faydalanarak üretilen direkt ateşlemeli benzinli motorlarda, her bir silindir için ayrı ayrı buji kafalarına takılarak ve 30 bin voltluk gerilim üretilerek bujilerde kıvılcım oluşmasına yarayan elektronik parçalardır.

Endüksiyon bobini kaç volt elektrik üretir?​

Endüksiyon bobinini kulesinden bir yüksek gerilim kablosuyla 20.000 voltluk gerilim, distribütör orta kulesine iletilir.

(Kalem tip buji üstü Ateşleme bobini?​

Bağımsız (direkt) ateşleme sistemine sahip motorlarda her bujinin tepesinde kendi ateşleme bobini vardır, bu yazı kalem bobinler üzerinden konuyu açıklayacaktır. Ateşleme Bobini Nasıl Çalışır? (Direkt-Bağımsız Ateşleme Sistemi) (Kalem tip buji üstü ateşleme bobini)

Neticesinde Ateşleme bobini kıvılcım oluşmaktadır?​

Neticesinde Ateşleme bobini kıvılcım oluşmaktadır?
Yine soket çıkarıldığı anda motorun çalışmasında hiçbir değişiklik meydana gelmiyorsa o ateşleme bobini ise arızalıdır ve silindirde kıvılcım oluşmadığı için yanma da olmamaktadır. Kontrol edilen silindirde ateşleme meydana gelmiyorsa o bujinin ateşleme bobini ya da buji arıza olabilir.

Bu şekilde ateşleme bobini silindir kapağına yerleştirilir.?​

Bu şekilde ateşleme bobini silindir kapağına yerleştirilir.?
Aşağıdaki resimde gösterildiği gibi, bobinin elektrik soketi sökülür ve ateşleme bobinin silindir kapağına sabitleyen bir civata sökülür, böylece ateşleme bobini yukarı çekilerek çıkartılır. Dikkat: Motor çok sıcakken buji ateşleme bobini çıkarılmaz.
(Kalem tip buji üstü) ateşleme sistemi?​
(Direkt-Bağımsız Ateşleme Sistemi) (Kalem tip buji üstü ateşleme bobini) Elektronik (bağımsız) ateşleme sisteminde kullanılan ateşleme bobinleri temel çalışma prensibi olarak, klasik ateşleme sistemindeki endüksiyon bobini gibi çalışır.
 
Merhaba,

Ateşleme bobinleri genellikle 30 bin kilometre aralıklarla değiştirilmesi önerilir. Ancak aracın kullanım şekline, kilometreye ve diğer faktörlere bağlı olarak bu süre değişebilir.

Bobinin çalışıp çalışmadığını anlamanın bir yolu soketin çıkarılmasıdır. Eğer soket çıkarıldığında motorda herhangi bir sarsıntı veya titreşim oluyorsa ateşleme bobini sağlamdır. Eğer soket çıkarıldığında motorun çalışmasında herhangi bir değişiklik olmuyorsa, ateşleme bobini arızalı olabilir ve silindirde kıvılcım oluşmayabilir.

Ateşleme bobinleri genellikle onarılamaz ve tek kullanımlıktır. Eğer aracınızda ateşleme bobini arızalandıysa, genellikle tamir etmek yerine yenisiyle değiştirmeniz gerekecektir.

Arabanın bujileri 30 bin voltluk gerilim üreten ateşleme bobinleri tarafından çalıştırılır. Her bir silindir için ayrı ayrı buji kafalarına takılan ateşleme bobinleri sayesinde bujilerde kıvılcım oluşarak yanma işlemi gerçekleşir.

Endüksiyon bobini, 20.000 voltluk gerilim üretebilir ve bu yüksek gerilim kablosuyla distribütöre iletilir. Bu sayede kıvılcım oluşturulur ve motorun çalışmasını sağlar.

Ateşleme bobinlerinin çalışması, belirli bir silindirde kıvılcım oluşturarak yanma işlemini gerçekleştirmesi anlamına gelir. Eğer kontrol edilen silindirde ateşleme meydana gelmiyorsa, bujinin ateşleme bobini veya buji arızalı olabilir.

Ateşleme bobinlerinin silindir kapağına nasıl yerleştirildiği konusunda, genellikle bobinin elektrik soketi çıkarılır ve sabitleyici civata sökülerek ateşleme bobini çıkartılır. Ancak bu işlemi yaparken motora zarar vermemek için motorun çok sıcak olmadığından emin olmak önemlidir.

Elektronik ateşleme sistemlerinde kullanılan kalem tip buji üstü ateşleme bobinleri, bağımsız ateşleme sistemlerinde her bir buji kafasının üzerinde bulunur. Bu bobinler, klasik endüksiyon bobinleri gibi çalışarak kıvılcım oluştururlar.
 
Geri
Üst