AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Atesleme bobini bozuk oldugu nasil anlasilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Ateşleme bobini arızası nasıl belli olur?
- # 1 – Duman Atma ateşleme bobini arızasının küçük belirtisidir.
- # 2 – Aracın Daha Fazla Yakması
- # 3 – Motor Teklemesi.
- # 4 – Aracın Çalışmaması ateşleme bobini arızası belirtisidir.
- # 5 – Motor Sarsılması, Düşük Rölanti, Çekişin Azalması

Ateşleme modülü neden bozulur?​

En çok arıza sebebi ise orijinal bobin bozulduğunda yan sanayi bobin kullanılmasıdır. Kalitesiz malzeme ile üretilen bu ürünler çok kısa sürede bozulur. Bujiler kırıldığında ya da bozulduğunda arızaya sebep olabilir. Buji kablolarında kırılma, ezilme, bükülme gibi durumlarda arıza sebeplerinden sayılabilir.
Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?
Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor. Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlar: Aşırı ısınma.
Ateşleme bobinin içinde ne var?
Her ateşleme bobinin içinde iki tane sargı bulunur. Birincil sargı yani primer ve ikincil sargı yani sekonder olarak ayrılırlar. Bu iki sargı iç içedir ve en içte de bir adet demir nüve yani çekirdek bulunur. Bu da manyetik alanın güçlendirilmesi için tasarlanmıştır.

Ateşleme bobini tamir edilir mi?​

Bobini tamir etme şansı pek mümkün değildir. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.

Ateşleme bobini nerede bulunur?​

Bir otomobildeki her buji kendi ateşleme bobinine sahiptir. Bobin ya fiziksel olarak bujiye kablolarla bağlanır ya da kablo kullanmadan bujinin üzerine oturur.
Ateşleme modülü ne işe yarar?
Ateşleme kontrol modülü, ateşleme sisteminin bir parçasıdır. Eski model araçların çoğu, bağımsız bir ateşleme kontrol modülü kullanır. Görevi, bujilerin doğru miktarda voltaj üretebilmesi ve yakıt karışımını tutuşturabilmesi için ateşleme bobin(ler)ine gönderilen elektrik akımını yönetmektir.
Ateşleme bobini ısınınca ne olur?
Aşırı ısınma: Ateşleme bobinleri, konumlarından ötürü çoğunlukla aşırı motor sıcaklıklarına maruz kalırlar. Bu, bobinlerin elektrik iletme kapasitesini azaltarak hem performansını hem de ömrünü etkileyebilir.

Bobin değişimi ne kadar sürer?​

Her bobinde 1 civata bulunur, bazı araçlarda ise 4 bobini birden tutan bir kapak olabilir bu türlerde kapağı sökmeniz yeterlidir. Neyse konumuza dönelim, bobinleri çıkartıp yenilerini takın ve somunlarını sıkın. Takribi olarak bu işlem 5 dakika sürer veya eliniz alışkınsa sürmez bile.

Bobin değişimi ne kadar tutar?​

Ateşleme bobin ücreti marka modele göre farklılık gösterir eski tip araçlarda tanesi 40-50 TL iken yeni modellerde 100 TL’den başlamaktadır. Aracınızda bobine gelene kadar genelde buji ve buji kablolarını değiştirme de hesaba katılmalıdır.
Ateşleme bobini parçaları nelerdir?
Ateşleme bobinlerinde genelde sarım oranı 1/100 ‘dür. Primer devre sarım sayısı 200, sekonder devre sarım sayısı ise 20000’dir. Bobin içerisinde ince silisli saclardan yapılmış bir çekirdek üzerine sekonder devre ve bunun üzerine de primer devre sarılmıştır.
Bobin arızası nasıl giderilir?
Emin olmak için ise buji kontrol edilmeli ve buji sağlamsa ateşleme bobini bozuktur. Ateşleme bobininin nasıl sökülmesi gerektiği anlatılacak olursa bobinin elektrik soketi sökülmeli ve ateşleme bobinin silindir kapağına sabitleyen bir cıvata sökülür. Böylece ateşleme bobini yukarı çekilerek çıkarılabilir.

Bobin fiyatı ne kadar?​

Ateşleme Bobini Sıkça Sorulan Sorular %5 indirimle PEUGEOT 306 307 406 GRİ SOKETLİ ATEŞLEME BOBİNİ (DELPHİ) 5970A8 Ateşleme Bobini 641 TL’ye, %5 indirimle TOYOTA VERSO ATEŞLEME BOBİNİ 2002–2009 Ateşleme Bobini 338 TL’ye, %6 indirimle Ford Focus 1.6Ti-VCT 2005-2018 Bosch Ateşleme Bobini 461 TL’ye sahip olabilirsiniz.

Ateşleme modülü nerede?​

Ateşleme modülü genelde eski tip otomobillerde kullanılır. Kullanım yerleri ise genelde Distribütör denilen parçanın içerisinde veya üzerinde olur.
Distribütör modülü arızası nasıl anlaşılır?
Distribütör arıza belirtileri
- Distribütör modülü arıza nedeni ile araçta ateşleme sırası bozulabilir ve bu durum tekleme, gaz yememe ve stop etme sorunlarına neden olabilir,
- Performans bariz bir şekilde düşecektir.
- Hava filtresinde küçük hava patlamaları görülebilir.
 
Geri
Üst