- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.105
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Atesleme arızası nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür. Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.Bobin arızalanınca ne olur?
Araç hiç çalışmaz: Bobin komple arızalandığı için ateşleme oluşturamaz. Ateşleme olmayacağı için de araç çalışmayacaktır. Araç Tekler: Ateşleme bobininde oluşan çatlak genelde bu duruma sebep olur. Bazı durumlarda ise çok bobinli araçlarda bobinlerden biri arızalanırsa araç tekleme yapacaktır.Ateşleme bobini tekleme yapar mı?
Ateşleme bobinleri bozulmuş bir araçta motorun teklemesi görülür. Böyle bir aracın motorunu çalıştırmaya çalışmak, öksürük, püskürtme sesi gibi ses çıkararak motorun yanlış ateşlemesine neden olacaktır. Yüksek hızlarda sürerken, aracın davranışında sarsılma ve tükürme görülecektir.
Araba ateşleme yapmıyor neden?
1- Buji kablo uçları kirlenmiştir, temizlenir. 2- Kabloların yalıtkanı sertleşmiş veya çatlamıştır, yenisiyle değiştirilir. 3- Ateşleme bobini zayıf veya çalışmıyor, değiştirilir.
Distribütör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Motorda oluşan tekleme problemleri en büyük göstergesi olabilir. Bu tekleme benzinde kendini gösterebileceği gibi aynı zamanda lpg sisteminde de kendini gösterebilir. Distribütör bir ateşleme sistemi parçası olmasından kaynaklı olarak yaşanan tekleme en büyük arıza göstergesi olacaktır.Bobin kaç km gider?
Ateşleme bobinleri ortalama 30 bin km de bir değiştirilmelidir.Araba ateşleme yapmıyor ne yapmalıyım?
Bu durumda arıza ateşleme devresinin herhangi bir yerindedir….Ateşleme ikinci devresinde olabilecek arızalar ve çareleri:
- Buji kablo uçları kirlenmiştir, temizlenir.
- Kabloların yalıtkanı sertleşmiş veya çatlamıştır, yenisiyle değiştirilir.
- Ateşleme bobini zayıf veya çalışmıyor, değiştirilir.