AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Asenkron ve senkron motor nedir aralarindaki temel farki aciklayiniz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Asenkron ve senkron motor nedir aralarındaki temel farkı açıklayınız?​

Senkron devir, 3 faz alternatif manyetik döner alanın devir sayısıdır. Asenkron motorlarda rotor, döner alan devrinden bir miktar (kayma oranı kadar) yavaş döner. Senkron devir, makinenin frekansına ve kutup çifti sayısına bağlıdır.

Asenkron motorların ilk kalkınma anında fazla akım çekmesinin nedeni nedir?​

Asenkron motorların ilk kalkınma anında fazla akım çekmesinin nedeni nedir?
Asenkron motor; rotor sıkışması, iki fazda kalma, motor miline bağlanan aşırı yük gibi birçok nedenden dolayı şebekeden aşırı akım çekilmesine neden olur. Çekilen aşırı akım stator sargılarını ısı artışı meydana getirir.

Asenkron motorda kısa devre deneyi hangi amaçla yapılır?​

Deneyin amacı: Asenkron motorun sabit kayıpları (Pfe) demir, (Ps) sürtünme kayıpları bulmak ve Δ bağlantılarında boş çalışmada kalkış akımını inceleyip analiz etmektir. Asenkron motorla boş (yüksüz) çalışmada şebekeden çok küçük akım–güç çekerler. Çekilen bu küçük güç asenkron motorun sabit kayıplarını karşılar.

Senkron motor nedir özellikleri nelerdir?​

Senkron motor nedir özellikleri nelerdir?
Senkron Motor Çalışma Prensibi Manyetik döner alanın hızı ne kadar ise rotor mili de o kadar hızla döner. Yapı olarak senkron generatörler ile aralarında hiçbir fark yoktur. Yalnız senkron generatörlerin rotoru yani uyarması DC akımla beslenir. Senkron motorların rotoru DC akımla, statoru alternatif akımla beslenir.

Yüksek akım ne demek?​

►Aşırı Akım Nedir? Bir elektrik güç sisteminde aşırı akım, iletkenlik süresi boyunca beklenenden daha büyük bir elektrik akımı bulunduğunda aşırı ısı üretilmesi ve bununla birlikte yangın veya ekipman hasarına yol açılmasına sebep olan durumdur.

Aşırı akım hatası nedir?​

Aşırı akım hatası nedir?
Şebeke voltajının sürekli olarak normal değerinin altında bulunması ve böylece motorun düşük momentle çalışması sonucu fazla akım çekmesi. Aşırı yüklerde motorun fazla akım çekmesi. (Nominal akımdan oranında daha fazla akımın çekilmesi. Motorun yol alma ve frenleme süresinin uzun tutulması sonucu, fazla akım çekmesi.

Kısa devre deneyi hangi amaçla yapılır?​

Kısa Devre Deneyi Bu deneyin amacı bakır kayıplarının ve kaçak endüktansların ölçülmesidir. Kısa devre deneyinde transformatörün düşük gerilim sargı uçları kısa devre edilir ve yüksek gerilim sargı uçlarına değişken bir gerilim kaynağı yardımıyla nominal hat akımı uygulanır.
 
Asenkron ve senkron motorlar arasındaki temel farklar şu şekildedir:

1. **Çalışma Prensibi**: Senkron motorlarda rotor, manyetik döner alanın hızıyla senkron olarak dönerken, asenkron motorlarda rotor, döner alanın hızından bir miktar yavaş döner.

2. **Başlangıç Akımı**: Asenkron motorlar başlangıç anında fazla akım çekebilirken, senkron motorlar bu durumu yaşamazlar.

3. **Deney Amaçları**: Asenkron motorlarda kısa devre deneyi, sabit kayıpların ve çalışma prensiplerinin incelenmesi için yapılırken, senkron motorlarda bu tür deneyler daha farklı amaçlar için gerçekleştirilir.

Asenkron motorların başlangıçta fazla akım çekmesinin nedenleri arasında rotor sıkışması, iki fazda kalma, aşırı yük gibi durumlar yer alır. Bu durumlar şebekeden aşırı akım çekilmesine ve dolayısıyla stator sargılarının ısınmasına neden olur.

Senkron motorların özellikleri arasında ise manyetik döner alanın hızıyla rotor mili hızının senkron olması, yapısı itibariyle senkron generatörlerle benzerlik göstermesi ve rotorun DC akımla beslenmesi gibi özellikler bulunur.

"Aşırı akım" terimi, bir elektrik güç sisteminde beklenenden fazla bir elektrik akımının bulunduğu durumu ifade eder. Bu durum, iletkenlik süresi boyunca aşırı ısı üretilmesine ve yangın veya ekipman hasarına yol açabilir.

"Aşırı akım hatası" ise şebeke voltajının normal değerinden düşük olması ve motorun düşük momentle çalışması sonucu fazla akım çekmesi durumunu ifade eder. Bu durum genellikle aşırı yüklerde veya uzun süre yol alma/frenleme esnasında ortaya çıkabilir.

Kısa devre deneyi genellikle bakır kayıplarının ve kaçak endüktansların ölçülmesi amacıyla yapılır. Bu deneyde transformatörün düşük gerilim sargı uçları kısa devre edilir ve yüksek gerilim sargı uçlarına değişken bir gerilim kaynağı yardımıyla nominal hat akımı uygulanır.
 
Geri
Üst