AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Asansör Konuşması Nedir?

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Asansör konuşması, insanları bir asansör yolculuğu süresinde ikna edebilmeye yönelik hazırlanılmış konuşmalara verilen isimdir. Konuşma mutlaka asansörde geçecek diye düşünmenize gerek yok, herhangi bir yerde kısıtlı zamanınız olduğunu düşünebilirsiniz. İngilizce’de ‘Elevator Pitch’ olarak geçtiğinden dilimizde asansör cümlesi, asansör sunumu olarak de çevrilmiş ve bu şekilde de kullanılmaktadır.

Asansör konuşması genellikle yatırımcı, girişimci ilişkilerinde sıklıkla duyulan bir kavramdır. Girişimcinin birkaç kısa cümlede yatırımcının ilgisini çekmesi gerektiği düşünülür. Bu ilgi çekme aşamasının ardından başka bir toplantı düzenlenebileceği için asansör konuşmasında ilgiyi çekebilen kişi başarılı olmuştur diyebiliriz.

Asansör konuşmalarında en önemli anlar genellikle giriş cümleleri ve konuşulan kişiyi konuyla ilgili meraka ve düşünmeye itebilen soru cümlelerinin iyi kurgulanmasıdır. Bu sunumda insan psikolojisini tanıyor olmanın, yeri geldiğince küçük doğaçlamalar yapmanın ve özgüvenin etkisi oldukça yüksektir. Eğer kısıtlı vaktiniz varken birisini ikna etmeye yönelik bir çabanız olacaksa aşağıdaki yollara göz atabilirsiniz.

İyi Bir Asansör Konuşması Nasıl Olmalıdır?
Bu noktada iletişim bilimine hâkim olmak, sosyolojiye dair bilgi sahibi olmak oldukça fayda sağlar ancak gerekli olanları kısaca da anlatmamız mümkün. Fakat öncelikle bir benzetme yapalım, sonrasında da başlıklarla ilerleyelim. Asansör sunumunuzu sinema alanındaki sinopsis gibi düşünebilirsiniz. Senaryonuz yüzlerce sayfa da olsa, sinopsis tek sayfada bütün konuyu özetlemeyi amaçlar. Yani konunuz çok detaylı da olsa merak uyandırma aşamasında oldukça kısa bir özetinizin olması oldukça önemlidir.

Teknik terimlerden kaçının: Teknik terimleri bu kısacık sunumda kullanmak pek mantıklı olmayabilir. Oldukça yalın bir dil kullanmaya özen gösterin.
Güçlü ve kısa cümleler kurun: Tabii ki bunu yaparken propaganda da yapmayın. 7-8 kelimede görevini tamamlayabilen cümleler oldukça işe yarayacaktır.
Çözüme yönelik hikâyelerden faydalanın: Hikâye anlatımı asansör konuşmalarını etkili kılar. Aynı zamanda bu sayede merak uyandırma konusunda da başarılı olabilirsiniz.
İkinci görüşmeye yönelik bir sorunuz olsun: Kişiyi düşünmeye iten, sizinle tekrar konuşmaktan fayda göreceğine inandığı bir sorunuzun bulunması konuşma istediğiniz gibi giderken sizi ödülünüze ulaştıracaktır.
Görseller canlandıran betimlemeler kullanın: Dinleyicinin zihnini ne kadar harekete geçirebiliyorsanız o kadar iyi. Betimlemeler bu noktada çok işinize yarayabilir.
İronilerden, derin mesajlardan kaçının: Düşünmeye iterken işinize yarayabilseler de, düşünüp kolayca cevapları bulamayan dinleyiciler konuya olan ilgilerini hızlıca kaybedebilirler. Bu isteyeceğiniz son şeydir, ilgilerini konuşma boyunca yüksek tuttuğunuz bir ivme yakalayın.
Motivasyonunuzu çeşitlendirin: Karşınızdaki kişinin modunu tahmin etmeniz için kâhin olmanız gerekiyor. Bundan dolayı motivasyonunuz konuşma içerisinde dahi şekil değiştirebilmeli. Hatta belki birden fazla konuşma ile yola çıkmak dahi size artı katabilir.
Aynı zamanda jest ve mimiklerinizi doğru kullanmak, konu hakkında profesyonel olduğunuzu gösteren bir vücut diliyle hareket etmek çok önemlidir. Bu konuda ayna karşısında konuşmanıza çalışmak, gelebilecek kısa sorularda afallamamayı öğrenmek çok önemli. Vücut dilinizi geliştirdiğinizde, konuşmanızı oturttuğunuzda ve çevrenizle birkaç küçük deneme yaptığınızda sunumunuza hazır hale geleceksiniz. Umarız bu yazımız da sizin çıktığınız yolunuzda yardımcı olabilmiştir. Mesleki hayatınızda başarılar diliyoruz. İyi çalışmalar ve bol şanslar.
 
Geri
Üst