Asagidaki sanatcilardan hangisi klasik Turk edebiyatinda Sebk-i Hindi akiminin temsilcilerinden biridir?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.957
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Aşağıdaki sanatçılardan hangisi klasik Türk edebiyatında Sebk-i Hindi akımının temsilcilerinden biridir?​

İran’da doğan Hindistan’da gelişen ve daha çok Hindistan, Afganistan ve Anadolu’da kullanılan akımın önde gelen şairleri Örfî-i Şîrâzî, Feyzî-i Hindî, Tâlib-i A’mulî, Kelîm-i Hemedânî, Sâ’ib-i Tebrîzî, Şevket-i Buharı ve Bîdil’dir. Sebk-i Hindî, XVII. asırdan itibaren Türk edebiyatında etkisini östermeye başlamıştır.

Sebki hindi tarzı ne demek?​

Sebk-i Hindî, XVI. asırdan XVIII. asra kadar yani Örfî-i Şîrâzî’den Bîdil’e kadar geçen süre içinde hem Hindistan’da hem de Hindistan dışında yaşayan ve Hint edebî zevkinin, felsefesinin ve Hint şiirinin etkisinde kalan kişileri İranlı olan şairlerin oluşturdukları şiir tarzı eserlere verilen isimdir.

Sebki Hindi nasıl yazılır?​

Sebki Hindi nasıl yazılır?
Sebk-i Hindî Edebiyat Terimi Olarak Sebk-i Hindî: Türk edebiyatına XVII. İran şairlerinin etkisiyle girdi. Bu nedenle sebk-i İsfahâni diye de bilinir. İran edebiyatına ise Hindistan’dan geçmiştir.

SEBK ne demek?​

İleri geçme, ilerleme. Öne göçme. Vâki olma.

Sebki Hindi akımının ilk temsilcisi kimdir?​

8 İran şiirinde özellikle Bîdil-i Dihlevî tarafından temsil edilmistir.

Sebki hindi şiirinin dil özellikleri nelerdir?​

Sebki hindi şiirinin dil özellikleri nelerdir?
Sebk-i Hindî etkisindeki şairler günlük yaşamdan uzaklaşmışlardır. Açık ve düz olan anlatım yerine kapalı, mecazlı, güç anlaşılır bir şiir söylemişlerdir. Dilleri diğer şairlere göre daha ağırdır. 3’lü, 4’lü tamlamalara yer vererek anlaşılmaz olmayı amaçlamışlardır.

Hangisi Sebk-i Hindi Akımı ile ilgili?​

Türk edebiyatında bir edebi akım şeklinde ortaya çıktığını söylemek gerekir. Ancak günümüzde bazı akademisyenler tarafından hala bir edebi akım olarak kabul edilmez. Hindistan’da ortaya çıkan sebki hindi akımı, Babürlü Türk hükümdarlarının saraylarında Farsça yazan ozanlar tarafından geliştirilmiştir.

Sebk i Hindi akımının temsilcileri kimlerdir?​

Bu ekolün bizim edebiyatımızdaki etkileri XVII. ve XVIII. yy’lara dayanmaktadır. Bu tarzın bizim edebiyatımızdaki temsilcileri arasında ise Nâilî, Nebî, Fehim-i Kadim, İsmetî, Şehrî, Şeyh Gâlib gibiisimleri saymak mümkündür. Bu akımda mânâ, sözden daha önemli kılınmıştır.

Nailî ve Sebk i Hindî nin tanınmasında önemli katkı sağlayan kimdir?​

Nailî ve Sebk i Hindî nin tanınmasında önemli katkı sağlayan kimdir?
Bu akımın 18. yüzyıldaki en önemli temsilcisi Divan edebiyatının son ve en büyük şairi Şeyh Galip’tir.

SEP ki Hindi akımının özellikleri nelerdir?​

 
Sebk-i Hindi akımı, klasik Türk edebiyatında etkili olan bir edebi akımdır. Bu akım, XVII. yüzyıldan itibaren Türk edebiyatında görülmeye başlamıştır. Sebk-i Hindi akımının temsilcileri arasında Örfî-i Şîrâzî, Feyzî-i Hindî, Tâlib-i A’mulî, Kelîm-i Hemedânî, Sâ’ib-i Tebrîzî, Şevket-i Buharı ve Bîdil gibi şairler bulunmaktadır.

Sebk-i Hindi tarzı, genellikle İran kökenli şairlerin Hindistan'ın edebi zevkinden ve şiir geleneğinden etkilenerek oluşturduğu bir tarzdır. Anlatımı kapalı, mecazlı ve güç anlaşılır bir şekilde ifade edilen bu tarzda dil ağırdır ve 3'lü, 4'lü tamlamalara sıkça yer verilerek anlaşılmazlığı ön plana çıkarır. Şiirde günlük yaşamdan uzaklaşılır ve daha soyut, derin anlamlar aranır.

Sebk-i Hindi akımının dil özellikleri genellikle diğer şairlere göre daha ağır ve anlaşılması güç olan bir dili vurgular. Şairler, açık ve düz anlatım yerine kapalı bir üslup kullanarak okuyucunun düşünmesini ve yorum yapmasını istemişlerdir. Bu akımın önde gelen isimleri, dili ve ifade biçimleriyle kendilerini diğer edebi akımlardan ayırmışlardır.

Sebk-i Hindi akımının önemli temsilcileri arasında Nâilî, Nebî, Fehim-i Kadim, İsmetî, Şehrî, Şeyh Gâlib gibi şairler bulunmaktadır. Sebk-i Hindi, Türk edebiyatına farklı bir bakış açısı getirmiş ve geleneksel edebiyattan farklı bir tarzı benimsemiştir. Bu akım, mânâyı sözden daha önemli kılarak edebiyatta derinlik arayışını vurgulamıştır.
 
Geri
Üst