AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arka teker neden kayar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.935
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Arka teker neden kayar?​

bir de lastiklerin kalite ve sertliğini göz ardı etmemelisiniz. lastiğiniz dişli olabilir ama sertleşmiş ( dot tarihi) geçmiş ise de kayma yapar. Viteş düşürmeden önce eğer devir düşük ise bir alt viteste motor bir nevi kilitlenmiş gibi olur ve haliyle arka teker de aynı etkiye maruz kalır. Bu nedenle kızaklama yapar.

Yarış motorları lastikleri neden Kaymaz?​

Yarış motorları lastikleri neden Kaymaz?
Yarış hızlarında ve yarış yatışlarında, bu ön tekerin kaymağa başlıyor olması demektir ki üretilen hız ve güç buna sebep olmaktadır. Kayma motoru yavaşlatır. Tekniğin amacı da budur. Bu sizin ne zaman yere yapışacağınızı işaret eder.

Motosiklet yolda neden gezer?​

Motosikletiniz yoldayken, genellikle yanlış hizalanmış ön çatalların neden olduğu gidon ve ön lastik arasındaki yanlış hizalama nedeniyle bir tarafa çekebilir. Bir tarafa çekmesi ayrıca ön lastiğin bir tarafındaki aşınmanın yanı sıra dengesiz bir ön lastikten de kaynaklanabilir.

Motosiklet neden sallanır?​

Motosiklet neden sallanır?
Bu sorun genelde ağırlık dengesindeki bozukluktan dolayı oluyor. Herhangi bir sebepten dolayı ön teker yere tam basmıyordur ağırlık arkaya binmiştir. Arkadaki çantalar çok ağır olabilir. Arka amortisörün ön yükleme ayarı çok düşük olabilir.

Motosiklet lastiğine balans ayarı yapılır mı?​

tıpkı otomobil lastiği gibi motosiklet lastiklerine de balans yapılıyor, İstanbul için buz motor ve İSTOÇ ta Anes motorun lastik motajı işini yapan bir lastikçi var fiyatları 30-40 TL arasında.

Drag lastiği nedir?​

Drag lastiği nedir?
drag yarışları için hazırlanan araçlarda kullanılan lastik türüdür. lastik dümdüz bir yapıya sahipir ve kullanılan madde normal lastiklerden farklıdır.tam performans alabilmek için lastikleri ısıtmak gerekir. zira ısınmassa lastik bi iş görmez,ısınıncada vantuz gibi yola yapışır.

Motosiklette gidon neresi?​

Motosiklet direksiyon barının bitiş noktalarına bağlanan gidon denge topuzu ise gidonun daha dengeli ve kolay bir şekilde hareket ettirilmesini sağlar. Gidon üzerinde bulunan donanımlara ek olarak harici parçalar da direksiyona eklenebilir.
 
Arka teker neden kayar sorusuna verilen cevapta lastiklerin kalite ve sertliğinin önemli olduğu vurgulanmış. Kaliteli ve esnek lastikler kayma olasılığını azaltırken, sertleşmiş veya eski lastikler kaymaya sebep olabilir. Ayrıca, düşük devirdeyken vites düşürülmesi veya motorun alt viteste kilitlenmesi durumunda arka tekerlek de kayabilir.

Yarış motorları lastikleri genellikle kaymaz çünkü yarış hızları ve yatışları lastiklerin sağlam kalmasını ve yere tutunmayı sağlar. Bu da motosikletin sürücünün hızını ve kontrolünü korumasını sağlar.

Motosikletin yolda gezmeye başlaması genellikle yanlış hizalanmış ön çatal veya dengesiz ön lastikten kaynaklanabilir. Bu durumda gidon ve ön teker arasındaki hizalama problemi motosikleti bir tarafa çekebilir.

Motosikletin sallanması genellikle ağırlık dengesindeki bozukluklardan kaynaklanır. Ön tekerin yere tam basmaması veya arka amortisör ayarlarının düşük olması gibi durumlar sallanmaya neden olabilir.

Motosiklet lastiğine balans ayarı yapılabilir. Bu işlem motosiklet lastiğinin düzgün şekilde dönmesini ve sürüş konforunu artırmayı amaçlar. Balans işlemi yapılırken lastiğin eşit şekilde ağırlık dağılımı sağlanır.

Drag lastiği, drag yarışları için özel olarak tasarlanmış düz yapılı ve özel malzemeden üretilmiş lastik türüdür. Bu lastiklerin yola daha iyi yapışması için ısıtılması gerekebilir.

Motosiklet direksiyon barının bitiş noktalarına bağlanan bileşen gidon olarak adlandırılır. Bu, motosiklet sürücüsünün daha dengeli ve kolay bir şekilde direksiyonu kontrol etmesini sağlar. Gidon üzerinde bulunan donanımların yanı sıra harici parçalar da direksiyona eklenebilir.
 
Geri
Üst