AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arka diferansiyel arizasi nasil anlasilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
141.142
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Arka diferansiyel arızası nasıl anlaşılır?​

Diferansiyel Arıza Belirtileri
- Araç hareket ettiğinde duyulan sürtünme, uğultu ve ötme sesi.
- Yol tutuş özelliğinin kaybolması ve virajlarda aracın kontrolünün zorlaşması.
- Aracın hızı ile birlikte artan titreşimler.
- Araç hareket halinde iken duyulan yağ yanık kokuları.
- Lastiklerde düzensiz aşınmalar.

Arka aks bozulursa ne olur?​

Aks kafası arızası da bu şekilde çok önemlidir ve kopması, kırılması durumunda araç yolda kalır. Aynı şekilde aksın diğer herhangi bir eklem parçaları kırılırsa da araç yine yolda kalacaktır. Bir diğer zararı ise aracın titreme yapması ve sürüş dinamiklerine zarar vermesidir.

Aks arızası nasıl belli olur?​

Aks arızası nasıl belli olur?
Aks Arızası Belirtileri Nelerdir?
- Dönüşlerde Duyulan Tıkırtı Sesleri. Arızalı bir aks milinin en yaygın belirtisi, direksiyonu döndürdüğünüzde duyulan tıklama sesidir.
- Tekerleklere Bulaşan Gres Yağı
- 3. Sürüş Sırasında Aşırı Titreşim.
- Aracın Zıplaması

Arka aks mili nedir?​

Genel olarak AKS mili nedir sorusuna yanıt vermek gerekirse, AKS mili motorlu araçlar içerisinde diferansiyel sistemlerinden çıkan dönme hareketi işlemini tekerleklere ileten çelik bir mildir. Sistematik bir şekilde bakıldığında motordan sağlanan güç ve tork AKS mili sayesinde tekerleğe ulaştırılır.

Aks körüğü patlarsa ne olur?​

Aks körüğü yırtıldığı takdirde yağ kaçırır ve bu durumda da aks mafsalı gres yağıyla yağlanır ve körüğün hemen değiştirilmesi gerekir. Önden çekişli araçlar üzerinde şanzımanla diferansiyel tek kutu içerisinde bulunur. Yani aksların iç tarafları direkt olarak vites kutusundaki diferansiyele girip yataklanır.

Mafsal nedir ne işe yarar?​

Mafsal nedir ne işe yarar?
Mafsal ya da Eklem, hareket eden iki parçanın hareket edebilme özelliklerini kaybetmeden birbirine bağlanmasını sağlayan mekanik sistemdir. Mafsallar hareketin yönüne ve doğrultusuna göre çeşitlenebilir. En bilinenleri silindirik mafsal ve küresel mafsallardır.

Mafsal Istavrozu ne işe yarar?​

İstavroz Mafsal farklı çalışma sistemlerine ait farklı eksenlerde çalışmak için üretilmiş olan iki farklı mili, açılı bir şekilde birbirine bağlayan ve millere hareket iletmeye yarayan parça türlerine istavroz mafsal (üniversal mafsal) denir.
 
Arka diferansiyel arızası belirtileri oldukça önemlidir ve şu şekilde fark edilebilir:

1. **Araç Hareketi Esnasında Sürtünme, Uğultu ve Ötme Sesleri:** Araç hareket ettiğinde, arka diferansiyel arızası durumunda garip sürtünme, uğultu veya ötme sesleri duyulabilir.

2. **Yol Tutuşunun Kaybolması ve Kontrol Zorluğu:** Virajlarda aracın kontrolünün zorlaşması veya yol tutuş özelliğinin azalması gibi durumlar arka diferansiyel arızasının belirtileri olabilir.

3. **Artan Titreşimler:** Araç hızıyla birlikte artan titreşimler, arka diferansiyel sorununa işaret edebilir.

4. **Yağ Yanık Kokuları:** Araç hareket halindeyken yağın yanmasıyla gelen belirgin kokular, arka diferansiyel arızası belirtisi olabilir.

5. **Düzensiz Lastik Aşınmaları:** Arka differansiyel arızası durumunda lastiklerde düzensiz aşınmalar meydana gelebilir.

Arka aksın bozulması durumunda araçta ciddi sorunlar yaşanabilir. Özellikle aks kafasının arızalanması veya kırılması durumunda araç yolda kalabilir ve sürüş dinamikleri ciddi şekilde bozulabilir. Bu durumda titreme, kontrol sorunları gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

Aks arızaları genellikle belirtilerle kendini belli eder. Dönüşlerde tıkırtı sesleri, tekerleklere bulaşan gres yağı, aşırı titreşimler ve aracın zıplaması gibi belirtiler aks arızası olduğunu düşündürebilir.

Arka aks mili, motorlu araçlardaki diferansiyel sisteminden gelen dönme hareketini tekerleklere iletme görevini üstlenen çelik bir mil olarak tanımlanabilir. Güç ve tork, araç motöründen aldığı enerjiyi tekerleklere aktarmak için aks mili üzerinden iletilir.

Aks körüğünün patlaması durumunda yağ kaçağı oluşabilir, bu da aks mafsalının gres yağı ile yağlanmasına sebep olabilir. Bu durumda körüğün hemen değiştirilmesi gerekmektedir. Özellikle önden çekişli araçlarda şanzımanla diferansiyel tek bir kutu içinde bulunduğundan, aksın iç taraflarında direk olarak vites kutusundaki diferansiyele bağlandığı unutulmamalıdır.

Mafsal, iki hareket eden parçayı birbirine bağlayarak hareket kabiliyetlerini korumaya yardımcı olan mekanik bir sistemdir. Mafsallar, hareketin yönü ve doğrultusuna göre farklılık gösterebilir ve örneğin silindirik veya küresel mafsallar şeklinde çeşitlenir.

İstavroz mafsal, farklı sistemlerin farklı eksenlerde çalışması için üretilmiş iki farklı mil arasında açılı bir bağlantı sağlayarak, hareketin iletilmesine yardımcı olan bir parça türüdür. Bu sayede farklı eksenlerdeki hareketler uygun şekilde aktarılabilir.
 
Geri
Üst