- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.132
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Arka amortisör ne işe yarar?
Amortisörlerin asıl görevi yayların salınımını azaltmak ve çukura düşüldüğünde ve bir tümsekten geçildiğinde defalarca yaylanarak lastiklerin yol tutuşunun azalması ve hakimiyetin kaybolmasını engellemektir. Amortisör küçük olmasına rağmen, çok etkili parçadır.Arka amortisör patlak olursa ne olur?
Patlak amortisörler lastiğin yola teması dengesizleştirir, aracınızın yol tutuşu zayıflar. Bozuk bir amortisör, aracın virajlarda savrulma riskini daha fazla arttırır. Aracın fren sistemi zayıflar ve fren mesafesi uzar. Bozuk bir amortisör, direksiyonun sertleşmesine sebep olabilir, güvenli sürüş yapmanızı engeller.Amortisör nedir tip?
Amortisör (Fransızcadan: amortisseur), makinelerde çalışma sırasında meydana gelen sarsıntı ve titreşimlerin şiddetini ve etkisini azaltmak için kullanılan elemanlar. Amortisörler hareket yönüne ters, hız ile orantılı bir direnç gösterirler. Böylece sarsıntı ve titreşim doğuran enerjiyi ısıya çevirerek yutarlar.
Teleskopik amortisör nedir?
Bu tip amortisörler tekerlek kısmına bağlı içi yağ dolu silindir ve arabanın gövdesine bağlı çubuk piston grubu olmak üzere iki ana parçadan meydana gelirler. Silindir kısmının dış zarfı iki kat olup ara kısım yedek yağ deposu vazifesini görür.Süspansiyon Sistemleri nelerdir?
Süspansiyon sistemi; araçların gövde ile tekerlekleri arasına yerleştirilerek aracın ağırlığını taşıyan, sürüş konfor ve güvenliğini sağlayan, yol yüzeyinden kaynaklanan sarsıntı, salınım ve ani şokları absorbe eden, seyir ve dönüşlerde aracın maksimum seviyede yola tutunmasını sağlayan sistemdir.Arka amortisörün bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Amortisör Arızası Belirtileri Nelerdir?
Otomobillerde sürüş esnasında, yoldaki engebeler sebebiyle meydana gelecek sarsıntıların şiddetini ve etkisini hafifletmek için kullanılan yağ pompalarıdır. Amortisörler araçların hareket yönüyle ters, aracın hızı ile paralel bir direnç gösterirler.
Süspansiyon, araçlarda tekerlek ile yol arasındaki temasın sürekli olmasını sağlayan teknik bir sistemdir. Fren yapıldığında doğru reaksiyonu almak ve direksiyon hareketi ile yön değiştirmek için bu süspansiyonlardan yararlanılmaktadır.