AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Araclarda ateslemeyi ne saglar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Araçlarda ateşlemeyi ne sağlar?​

İçten yanmalı motorlarda benzin ve dizel ile çalışan motorlu araçların aralarındaki en büyük fark ateşleme sistemleridir. Benzin ile çalışan motorlu araçlar bir buji yardımı ile yakıt ve hava karışımını çakmak çakma sistemi gibi ateşler.
Ateşleme avansı ne demektir?
Motorlardan her devirde maksimum verim elde edebilmek için derece olarak verilmesi gereken erken ateşleme miktarına ateşleme avansı denir. Bujinin daha sıkıştırma zamanındayken ateşlenmesi, aynı miktar benzinin yanmasından daha fazla performans elde edilmesini sağlar.

Elektronik ateşleme sistemi ne demek?​

Bağımsız elektronik ateşleme sisteminin görevi, yanma odasına alınan hava – yakıt karışımının en uygun anda buji ile ateşleyerek yanmayı başlatmak için gerekli avansı vermektir. Bujinin tepesinde bulunan ateşleme bobinlerini 12 V ve sinyal akımıyla besleyen elektrik kablosu ve soket vardır.
Dizel araçlarda ateşlemeyi ne sağlar?
Dizel motorlarda buji ile ateşleme olmamaktadır. Sıkıştırılan hava çok yüksek sıcaklığa ulaşarak yakıtı kendiliğinden tutuşturur. Dizel motor ile benzinli motor arasındaki en büyük fark; enjeksiyon sürecinin yapılış şeklidir. Hava ve yakıt karışımı, motorun sıkıştırma oranına uygun olarak sıkıştırılmaktadır.

Meksefe nedir ne işe yarar?​

b) Meksefe (kondansatör): Platinin yüksek gerilimden zarar görmesini önler. c) Tevzi makarası: Yüksek gerilimin sırası ile bujilere gönderilmesini sağlar. 2- Buji: Distribütörden gelen elektrik akımını tırnakları arasında kıvılcım yaratarak silindir içindeki yakıt hava karışımının yanmasını sağlar.
Ateşleme avans ayarı nasıl yapılır?
Başlangıç avans ayarı aşağıdaki gibi yapılır; Motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar çalıştırılır. Platin ayarı ve rölanti devir ayarı yapılır. Distribütördeki vakum avans bağlantısı sökülür. Motorun hava almaması için sökülen bağlantının ucu bir bant ile kapatılır.

Ateşleme gecikmesi nedir?​

Tutuşma Gecikmesi: Bujide kıvılcımın çakmasıyla, hava-yakıt karışımın yanması arasında geçen süreye tutuşma gecikmesi denir. Tutuşma gecikmesi süresi sabittir ve motor devrine bağlı olarak değişmez. Motor devri değişirken, tutuşma gecikmesi süresinin kalması, avans verilmesinin gerekçesini oluşturur.
Klasik ateşleme sistemi nedir ve parçaları nelerdir?
GÖREVİ: Benzinli motorlarda,yanma odasına sıkıştırılmış olan yakıt hava karışımının buji ile ateşlenmesini sağlar. PARÇALARI: Akümülatör, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, platin, kondansatör, tevzi makarası ile buji ve buji kablolarından oluşur. alıcılarında elektrik ihtiyacını karşılar.

Klasik ateşleme sistemi nasıl çalışır?​

Klasik Ateşleme Sistemi Nasıl Çalışır? Bataryadan gelen düşük gerilimli akım, kontak anahtarından geçip bobin birinci devre sargılarını dolaşarak platin kontakları üzerinden devresini tamamlar. Akımın, bobin birinci devre sargılarından geçmesi süresince bobin içinde elektromanyetik alan oluşur.
Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini arızası nasıl belli olur?
- # 1 – Duman Atma ateşleme bobini arızasının küçük belirtisidir.
- # 2 – Aracın Daha Fazla Yakmasıda ateşleme bobini arızası olabilir.
- # 3 – Motor Teklemesi.
- # 4 – Aracın Çalışmaması ateşleme bobini arızası belirtisidir.
- # 5 – Motor Sarsılması, Düşük Rölanti, Çekişin Azalması

Ateşleme bobini neden bozulur?​

Ateşleme Bobini Neden Arıza Yapar? En çok arıza sebebi ise orijinal bobin bozulduğunda yan sanayi bobin kullanılmasıdır. Kalitesiz malzeme ile üretilen bu ürünler çok kısa sürede bozulur. Bujiler kırıldığında ya da bozulduğunda arızaya sebep olabilir.
 
Geri
Üst