Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Aracin motor gucu neden duser?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.020
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Aracın motor gücü neden düşer?​

Sorun kalitesiz yakıttan olabileceği gibi, avans ayarı bozukluklarından, ateşleme sistemi (bobin, buji) arızalarından, yakıt pompası, enjektörler, sensörlerden, vb. kaynaklanabilir.

Araç neden çekişten düşer?​

Özellikle araçların bakımlarının düzenli yapılmaması kalitesiz yakıt kullanılması ve yağ değişiminin zamanında yapılmaması, aracı çekişten düşürür.Gaz beyninin gaz ayarı düzgün değilse ve hava ayarında sorun varsa, veya karbüratör hava alıyorsa, araç çekişten düşer.

Motor ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?​

Motor ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?
Kendi aracınızın motorunun bitip bitmediğini anlamak yeni araç alırken anlamaktan nispeten daha kolaydır. Öncelikle en bilinen yöntem aracınızın yağ yakmasıdır. Eğer araç yağ yakıyorsa bu motorun bittiğine işaret olabilir. Sarsıntılı ve düzensiz çalışmak da motorun bittiğine işaret olabilir.

Motor yüzdesi neden düşer?​

Yağ yakan motorlar yakıt ile yağı beraber yaktığı için daha fazla enerji üretir. Buna bağlı olarak motor yüzdesi fazla çıkar. Aktarma sistemlerinde (debriyaj, diferansiyel) arızası olan veya baskı balatası zayıf araçların motor yüzdeleri çok daha düşük çıkacaktır.

Araba yokuşta neden çekişten düşüyor?​

Yokuşta Çekişi Düşüren Nedenler 1- Avans ve sente ayarı bozuk ise aracın çekişinde düşüklük meydana gelir. 2- Hava filtresi bilinçsiz yere değişip yeniden ayarlanmazsa aracın çekişi düşer. 3- Bujilerden birisi ve daha fazlası arızalı ise çekiş ve tekleme sorunu çıkar.

Aracın 8 veya 16 valf olduğunu nasıl anlarız?​

Aracın 8 veya 16 valf olduğunu nasıl anlarız?
8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan “eski” sistem. 16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan “yeni” sistem.
Benzinli araba nasıl güçlendirilir?​
Motor Performansı Artırmanın Yolları Nelerdir?
- Araba Ağırlığını Azaltın.
- Egzoz Sistemini Yükseltin.
- Katalitik Konvertörü İptal Etmek.
- Emme Manifoldu.
- Hava Filtresi.
- Eksantrik Mili Derecesi.
- Hafif Volan Montajı
- Jant Kullanımı
Motor kontrol sistemi arızası ne demek?​
Motor arıza lambası sarı yanıyor: İkaz ışığı sarı renkliyse, motorun çalışmasında ciddi sıkıntılar var ve arıza moduna geçiş yapılmış demektir. Arıza modu, motorun zarar görmemesi için devreye giren bir sistemdir. Fakat bu sistem motoru çok uzun süre koruyamaz. Bir an önce bir servise başvurulmalıdır.

Dizel araçta güç kaybı neden olur?​

Dizel araçta güç kaybı neden olur?
Dizel motorlarda yüksek basınçla yakıt, silindirlere püskürtülüyor. Yakıt püskürten küçük yakıt enjektörlerinde de zamanla karbon birikebiliyor. Bu karbon birikmesiyle birlikte dizel motorlar daha az güç üretmeye ve daha fazla yakıt emmeye başlıyorlar.

Motor güç kaybı nasıl anlaşılır?​

Bu güç kaybını test edebilmek için ekspertiz servislerimiz de Dynometrekullanılmaktadır. Sonrasında motorun genel durumu hakkında büyük bir hassasiyet ile incelemeler yapılır. Ve müşterilerimize rapor edilir. Dynometre üzerinde teste alınan bir araç yağ yakıyor ise, aynı beygir gücünü vermez.

Dizel motor performansı yüzde kaç olmalı?​

% 70 lerdedir. Eğer aracın motorunda bi sağlıksız durum yoksa, buji yağ filtre ve bobin değişimiyle fabrika değerine çok yakın sonuçlar alınır. O yüzden bu yüzde olayı bakımdan önce ve sonra çok farkeder. Su yakma vs yoksa da bakım ile %95 civarı alınabilir en az.

Radyatör performansı etkiler mi?​

Radyatör performansı etkiler mi?
Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

Motor gücü yüzde kaç olmalı?​

Halk arasında yanlış yaygınlaşmış bir durum olan motor yüzdesi kayıp gücün motor gücüne olan oranıdır. Bu oran tüm araçlarda üretim aşamasında ortalama %85 gibi bir değere tekabül eder.

Opel Astra motor arıza lambası neden yanar?​

Opel Astra ESP ışığı sistemde bir arıza olunca da yanar, yol şartları oldukça makûssa da yanar şayet devre dışı vazgeçilmişse de yanar. Astra ESP ışığı aracınızda bir arıza olunca yanmaktadır. Yol şartları kötü ise bundan dolayı da yapabilir. ESP ayarınızı kapatmışsanız bu arıza ışığının yanması gayet normaldir.
 
Motor gücü düşmesine neden olan birçok faktör bulunmaktadır. Kalitesiz yakıt kullanımı, avans ayarındaki bozukluklar, ateşleme sistemi arızaları (bobin, buji), yakıt pompası, enjektörler, sensörler gibi birçok etken motor gücünün düşmesine sebep olabilir. Aynı şekilde aracın bakımlarının düzenli yapılması, kaliteli yakıt kullanımı, avans ve hava ayarlarının doğru olması da motor gücünün korunmasına yardımcı olabilir.

Çekişten düşmeye neden olan faktörler arasında ise aracın bakımlarının aksatılması, kalitesiz yakıt kullanımı, yağ değişim zamanlarının kaçırılması, gaz beyni ayarlarının bozuk olması, hava ayarında sorunlar, karbüratör problemleri gibi durumlar bulunmaktadır. Bu faktörlerin düzeltilmesi çekişin artmasına ve aracın performansının yükselmesine yardımcı olacaktır.

Motorun ömrünün bittiğini anlamanın belirtileri arasında yağ yakma, sarsıntılı ve düzensiz çalışma gibi durumlar bulunabilir. Aracınızın motorunun bitip bitmediğini anlamak için uzman bir servise danışmanız ve gerekli kontrolleri yaptırmanız önemlidir.

Motor yüzdesinin düşmesine neden olan etkenler arasında yağ yakan motorlar, aktarma sistemlerindeki arızalar, baskı balatası zayıflığı gibi durumlar bulunmaktadır. Bu gibi sorunlar motorun verimini düşürebilir ve performansını etkileyebilir.

Yokuşta çekişten düşmeye neden olan faktörler arasında avans ve sente ayarlarının bozuk olması, hava filtresinin düzgün ayarlanmaması, arızalı bujiler gibi durumlar yer alabilir.

Aracın valf sayısını anlamanın yolu genellikle motorun üst kısmına bakarak yapılır. 8 valflı motorlar genellikle SOHC (Single Over Head Camshaft) olarak geçer ve her silindir başına 1 emme ve 1 egzoz valfi bulunur. 16 valflı motorlar ise genellikle DOHC (Double Over Head Camshaft) olarak geçer ve her silindir başına 2 emme ve 2 egzoz valfi bulunur.

Motor kontrol sistemi arızası, aracınızın motorunda ciddi sorunlar olduğunu ve arıza moduna geçildiğini ifade eder. Sarı renkte yanmakta olan motor arıza lambası, acil bir şekilde bir servise başvurmanız gerektiğini gösterebilir.

Dizel araçlarda güç kaybı genellikle yakıt enjektörlerinde biriken karbonla ilişkilidir. Bu durum dizel motorun performansını olumsuz yönde etkileyebilir ve daha az güç üretilmesine neden olabilir.

Motor güç kaybı genellikle yağ yakma testi ve detaylı incelemeler sonucunda tespit edilebilir. Motor gücünün azalması durumunda uzman bir servise başvurarak gerekli kontrolleri yaptırmanız önemlidir.

Dizel motor performansı genellikle %70 civarında olmalıdır. Ancak düzenli bakım ve gerekli kontroller yapıldığında bu oran %95'e kadar çıkabilir. Sağlıklı bir dizel motorda buji, yağ filtresi ve bobin gibi parçaların değişimi ile fabrika performansına yakın sonuçlar alınabilir.

Radyatör performansı aracınızın soğutma sistemi için oldukça önemlidir. Düzenli bakım ve temizlik yaparak radyatörün performansını arttırabilirsiniz. Kirli ve paslı radyatörler motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını engelleyebilir.

Halk arasında yaygın olan bir yanılgı olan motor yüzdesi, kayıp gücün motor gücüne oranı olarak tanımlanır. Genellikle tüm araçlarda üretim aşamasında %85 gibi bir değere denk gelir.

Opel Astra'da motor arıza lambasının yanma nedeni genellikle araçta bir arıza olduğunu gösterir. ESP lambası ise yol şartlarına bağlı olarak ya da devre dışı bırakıldığında yanabilir. Aracınızda bu tür lambalar yanıyorsa, acil bir şekilde bir servise başvurmanız önerilir.
 
Geri
Üst