Aracin motor blogu neden catlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
230.863
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Aracın motor bloğu neden çatlar?​

Silindir bloğu, iki dış katman ve bir iç katmandan oluşan dökme metal bir alaşımdan yapılan malzemedir. Motor çok ısındığında, termal stresin bir sonucu olarak silindir kapağı çatlar. Motorunuzun bir kez bile aşırı ısınmasına izin vermek, silindir kapağının çatlamasına neden olabilir.

Silindir kapağındaki çatlak nasıl anlaşılır?​

Silindir Kapağı Çatlağı Belirtileri
- Soğutma Sıvısı Kaçakları Silindir bloğunda oluşacak bir çatlak aracınızın soğutma sıvısı eksiltmesine neden olabilir.
- Yağ Kaçağı Belirtisi. Silindir bloğunun çatlamış ile yağ kaçakları da görülebilir.
- Motorda Duman Gözlemlenmesi.
- Performans Kayıpları
KULLANIMI Radyatördeki eski suyu boşaltın,yeni su ile doldurun. Termostat açılana kadar motoru rolantide çalıştırın sonrasında termostatı sökün. İlacı alacak kadar su eksiltin. İlacı kuvvetli bir şekilde 5-10 dk çalkalayarak termostatı söktüğünüz hazneden boşaltın.
Araba bloğu nedir?
Motorun ana gövdesine yani motorun bütününe motor bloğu denir. Blok halindeki bu yapıya motorun çalışmasını sağlayan diğer parçalar eşlik eder. Yanmaya dayanıklı, basınca dayanıklı olması beklenen motor blokları aracın performansına direk etki eder.
ABRO motor blok silindir çatlak tıkayıcı nasıl kullanılır?
İlacı kuvvetli bir şekilde 5-10 dk çalkalayarak termostatı söktüyseniz termostatı söktüğünüz hazneden , sökmediyseniz radyatöre boşaltın. Aracı 15 dakika kadar çalıştırıp tur atın ve kontrol edin. Sızıntı kesilecektir. Sızıntı kesilince suyu boşaltın yeni su veya antifiriz koyunuz.

Conta yanık olduğu nasıl anlaşılır?​

Motor Conta Yanması Belirtileri Nelerdir?

Silindir kapağı neden kırılır?​

Silindir kapağının çatlamasının en büyük nedeni motorun yüksek hararet görmesidir. Motor su sıcaklığının ani olarak düşmesi ve yükselmesi silindir kapağının çatlamasının diğer sebebidir. Silindir kapağı çatladığı zaman motor çalışır ancak su kaybı ve soğutma sıvısı içersinde yüksek basınç oluşur.
Aluminyum alaşımı kapak motor sıcak halde sıkılırsa deforme (eğilme) olur. Silindir kapaklarının sıkılmasında en önemli nokta, kapağın conta üzerine tam olarak basmasını sağlamaktır. Aksi halde motor çok sık conta yakar ve kapakta çarpılmalar meydana gelir.
Würth radyatör tıkayıcı nasıl kullanılır?
Kullanmadan önce kutuyu iyice çalkalayın. Kutu içeriğini sıcak soğutma suyuna ekleyin. Kalorifer vanasını açın ve motoru en az 10 dakika çalıştırın. Soğutma suyu seviyesini ve sızdırmazlığı yeniden kontrol edin.
Motor bloğu neresi?
Motorun bütün parçalarının koyulduğu yani motorun bütününe motor bloğu denir. Blok halinde olan bu gövdeye motorun diğer parçaları bulunur. Sıcaklık ve basınca, aşınmaya dayanıklı olması gereken motor blokları araç performansıyla doğrudan ilişkilidir. Genellikle aracın ön tarafında yer alır.

ABRO Radyatör tıkayıcı nasıl kullanılır?​

Abro Stop Leak Radyatör Çatlak Tıkayıcı Toz
- Aracınızı çalıştırmadan önce radyatör soğukken kapağını açın.
- Radyatördeki su ısınana kadar motoru çalışır durumda bırakın.
- Su ısındıktan sonra Abro Stop Leak’ı radyatör suyuna boşaltınız.
- Radyatör kapağını kapatık aracınızı kullanınız.
 
Geri
Üst