AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araci rolantide calistirmak ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.624
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Aracı rölantide çalıştırmak ne demek?​

Rölanti tanım olarak motor çalışmaya devam ederken aracın hareketsiz durumda olması demektir. Farklı motor tip ve markalarında aracın rölantide kalması farklılık gösterir. Ancak motor devrinin 500 -1000 devir arasında olması aracın rölantide kalması demektir.

Rölanti ayarı neden bozulur?​

Rölanti ayarı neden bozulur?
Rölanti devrinin yüksek veya düşük olmasının bazı nedenleri vardır. Gaz kelebeği gövdesinde mevcut olan rölanti devri ayar mekanizması arızalıdır. Bu arıza iki şekilde olabilir. Birincisi gaz kelebeği elektronik ise, araç rölanti vaziyetteyken kelebek açıklığını elektronik motoru ayarlar ve bu bölüm arızalı olabilir.

Araba durduğu yerde neden stop eder?​

Arızalı Hararet Müşürü (Su Sıcaklık Sensörü) Yani yanma odasına daha fazla yakıt gönderir. Bu durumda motor stop etmez ancak ısındıktan sonra rölanti sorunları yaşanabilir ve yakıt tüketimi artar. Sensör, normalden daha sıcak okursa ECU yakıt gönderimini azaltacaktır. Bu durum soğuk motorun stop etmesine neden olur.

Rolanti valfi arızası nasıl anlaşılır?​

Rolanti valfi arızası nasıl anlaşılır?
Rölanti Valfi arızalarının en sık yaşanan belirtileri; düzensiz veya olağandışı rölanti devri, Motor Arıza Işığının yanması ve motorun rölantide stop etmesi durumlarıdır.
- 1- Düzensiz Rölanti Devri.
- 2- Motor Arıza Lambası
- 3- Stop Etme.
- 4- Aşırı Elektriksel Yüklenmelerde Stop Etme.

Rolanti ayarı yakıtı etkiler mi?​

Motorlu araçlarda, araç hareketsiz bir haldeyken, az yakıtla doğru çalışma ayarı, rölanti olarak tanımlanmaktadır. Eğer bu çalışma ayarı, ayarsız olursa araç kendi kendine stop edecektir. Frene basınca rölanti düşmesi veya yükselmesi olursa da, aracınız fazla yakıt harcayacaktır.

Aracı stop ettirmeden nasıl kaldırılır?​

Aracı stop ettirmeden nasıl kaldırılır?
El Freni ile Nasıl Kalkar Arabanızı vites boşta ve el freni çekili halde çalıştırın. Debriyaja sonuna kadar basın, vitesi 1’e alın. Ayağınızı debriyajdan yavaşça çekip gaza basın. Yine motorun sesi değişecek, direksiyonda titreme olacak ve araba ileriye doğru atılacak.
 
Aracı rölantide çalıştırmak, motorun çalışırken aracın hareketsiz durumda olmasını ifade eder. Genellikle motor devri 500 ila 1000 devir arasında olduğunda araç rölantide kabul edilir. Rölanti ayarı, aracın motorunun gereğinden fazla ya da az devirle çalışması durumunda bozulmuş olabilir. Bu durumun nedenleri arasında gaz kelebeği gövdesinde bulunan rölanti ayar mekanizmasının arızalı olması yer alabilir. Elektronik gaz kelebekli araçlarda, araç rölantideyken kelebeğin açıklığını elektronik motor ayarlar; bu mekanizmanın arızalı olması durumunda ise rölanti ayarı bozulabilir.

Araç durduğu yerde neden stop eder sorusunun cevabı, arızalı hararet müşürü yani su sıcaklık sensöründen kaynaklanabilir. Bu durumda yanma odasına fazla yakıt gönderilerek motorun rölantide iken stop etmesine neden olabilir. Ayrıca motorun stop etmesi durumu sadece soğuk motorlar için değil, ısındıktan sonra da yaşanabilir ve rölanti sorunlarına yol açabilir.

Rolanti valfi arızası genellikle düzensiz veya olağandışı rölanti devri, motor arıza lambasının yanması, motorun rölantide stop etmesi gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Bu durumda rölanti valfinin arızalanmış olabileceği düşünülebilir. Ayrıca aşırı elektriksel yüklenmelerde de araç stop edebilir.

Rölanti ayarının yakıt tüketimini etkileyebileceği doğrudur. Araç rölantide iken, doğru çalışma ayarıyla az yakıt tüketir. Ancak rölanti ayarı bozuksa, araç kendi kendine stop edebilir veya frene basınca yakıt tüketimi artabilir.

Son olarak, aracı stop ettirmeden kaldırmanın bir yolu el freni ile hareket ettirmektir. Vitesi boşa alın, el frenini çekin, debriyaja basın ve vitesi birinci vitese alın. Sonrasında debriyajı yavaşça bırakarak gaza basın ve araç ileri doğru hareket edecektir.
 
Geri
Üst