AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arac Yokusta neden Bayilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.523
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Araç Yokusta neden Bayilir?​

Bunun yukarıda anlattığım nedenleri dışında genel nedeni gaz tepkime gecikmesinden kaynaklanır. Yani aracınızın gaz pedalına bastığınızda motora giden sinyalin yeterince hızlı ulaşmamış olması aracın tepkime reaksiyonunu düşürür ve sürücü tabiri ile gaz yemez. Yani hantallaşır ve bayılır.

Yokuş yukarı araba nasıl kaldırılır?​

Yokuş yukarı araba nasıl kaldırılır?
Yokuşta araba kaldırılacaksa ve araç manuel vitese sahipse öncelikle hem frene hem de debriyaja basılması gerekir. Frene ve debriyaja basıldığı sırada vites 1’e getirilir ve ayak fren pedalından çekilip gaza basılarak kavrama sağlanır. Böylece araç güvenle hareket etmiş olur.

Dizel araç yokuşta neden bayılır?​

Aracınızın motorunda dolaşan hava akımında kesintiler ve akımda bozulmalar olduğunda yine dizel aracınızın çekişinin düşmesine neden olabilmektedir. Araçlara çok fazla kişinin binmesi ve fazla yük konulması aracın çekişini olumsuz etkileyecek bir diğer nedendir.

Araç kalkışta neden vuruntu yapar?​

Araç kalkışta neden vuruntu yapar?
Akslarda oluşan boşluklar, aracın vuruntulu bir şekilde kalkış yapmasına sebep olabilir. Aksların değişimi ile sorun çözülecektir. Motor takozlarındaki deforrmasyon da kalkış esnasında vuruntu olmasına neden olabilir. Motor takozlarının kaliteli bir parça ile değiştirilmesi önerilir.
Yokuş yukarı çıkarken araba nasıl kullanılır?​
Yokuşta araç kaldırırken ilk önce aracın vitesi bire alınır daha sonra el frenini çekerek aracı normal şekilde kaldırır. Alınan bu önlem sayesinde araç geriye kaymaz. Araç harekete başladıktan sonra el freni indirilir aracın hareket etmesi sağlanır. Yokuşlu yollarda aracın hızı düşükken gaza basmayın.

Araba ilk kalkışta neden titreme yapar?​

Araba ilk kalkışta neden titreme yapar?
Otomatik Şanzımanlı Araçlarda Silkeleme, özellikle kalkışta meydana geliyorsa, genellikle tork konvektöründen kaynaklanmaktadır. Tork konvertörü içerisinde bulunan balatalar, şanzımanın motordan gelen yükü direk alması gerektiği zaman basınç altında kavrama yaparlar.

LPG’li araç neden boğulur?​

Arabalar belli zamanlarda motor boğulması denen olayı yaşarlar. Motor boğulmasının sebebi ise motorun çalışması için benzin ve hava karışımı ile birlikte silindirlere aşırı derecede benzin girmesi sonucunda meydana gelmektedir.
 
Yokuş yukarı çıkarken aracınızı kaldırma ve ilerletme konusunda verdiğiniz bilgiler oldukça faydalı ve doğru. Araba yokuş yukarı çıkarken vites seçimi ve el freni kullanımı büyük önem taşır. Bu sayede aracın geriye kaymasını önleyebilirsiniz.

Dizel araçların yokuşta bayılması konusu da önemli bir konudur. Hava akımındaki bozulmalar ve aşırı yükleme dizel aracınızın çekişini olumsuz etkileyebilir. Bu durumda aracın bakımının düzenli olarak yapılması ve yük konusuna dikkat edilmesi gerekmektedir.

Aynı şekilde LPG'li araçların boğulma sorunu da dikkat çeken bir konudur. Motorun aşırı derecede benzinle doyurulması sonucu boğulma meydana gelebilir. Bu durumda aracınızın enjeksiyon sisteminin düzenli olarak kontrol edilmesi ve temizlenmesi gereklidir.

Verdiğiniz bilgilerle araç kullanımı konusunda faydalı ipuçları vermişsiniz. Bu tür detaylı bilgilendirme yazıları araç sahiplerine yolculukları esnasında daha bilinçli ve güvenli sürüş imkanı sunar. Teşekkürler!
 
Geri
Üst