AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arac termostat omru ne kadardir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.966
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Araç termostat ömrü ne kadardır?​

Termostatlar, tıpkı diğer parçalar gibi, sonsuza dek dayanmaz. Termostat arızasıyla ilgili iki senaryo vardır: Termostat açık konumda takılırsa, radyatöre sürekli soğutucu akışı motorun soğuk çalışmasına neden olur.

Araba kaç derecede çalışmalı?​

Araba kaç derecede çalışmalı?
Motorun düşük ısıda kalması yakıt+motor aşınması motor ömrünüde olumsuz etkiler. İdeal hararet çoğu araçta 90 derece olmakla birlikte genelde göstergede ısı değeri yazmasada hararet ibresi göstergenin tam ortasındaysa sıkıntı yoktur ideal seviyesindedir.

Aracın termostatının çıkarılması aşağıdakilerden hangisine sebep olur?​

Aracın termostatının çıkarılması aşağıdakilerden hangisine sebep olur?
Motor termostatı çıkarılırsa motor soğuk çalışır, geç ısınır, aşınmalar artar. Radyatörün su seviyesi motor rölantide çalışırken kontrol edilir.

Termostat neden kapalı kalır?​

Termostat, motordaki soğutma sıvısının akışını düzenler ve motorun düzgün çalışmasında önemli bir rol oynar. Motor çalışmadığında ve soğukken termostat “kapalı” konumda kalır.

Araç kaç derecede hararet yapar?​

Araç kaç derecede hararet yapar?
Hararet Göstergesi Hareket Halindeyken Düşüyor… Araç hareket halindeyken hararet göstergesi düşüyorsa bir sorun var demektir. Normalde aracın ideal çalışma sıcaklığı 90 derecedir. Hararetin 90 derece civarında olması normaldir. Fan müşürü de genellikle 92 derecede fanı açar ve 87 dereceye düştüğünde fanı kapatır.

Araba hararet derecesi kaç olmalı?​

Araba hararet derecesi kaç olmalı?
Aracın hararet göstergesi normal bir ısınmada sabit olarak 85 ile 90 aralığında olmalıdır. Trafiğin yoğun olduğu zamanlarda bu değer 100 dereceyi bulabilmektedir. Ancak bu derecelere yükseldiğinde tekrar 90 seviyesine düşmesi gerekir.
Termostat arızası araca zarar verir mi?​
Termostatın Kapalı Kalması: Radyatöre ulaşamadığı için soğuyamaz. Su devamlı ısınacağı için motor çok fazla ısınır ve hararet yapar. Hararet sonucunda aracınız conta yakabileceği gibi piston dahi eritebilir. Bu durum da komple motor revizyonu gerektirir.
 
Geri
Üst