AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araç Muayenede Lastikler Nasıl Olmalı?

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Araç muayenede lastikler nasıl olmalı? Lastiklerin aşınma derecesi ve desenleri kontrol edilmelidir. Lastik basınçları doğru olmalı, aşırı şiş veya sönük olmamalıdır. Araç üzerindeki lastiklerin üretim tarihi kontrol edilmeli, 5 yıldan daha eski olmamalıdır. Yaz lastikleri, 1 Nisan – 1 Ekim tarihleri arasında kullanılmalıdır. Kış lastikleri ise 1 Ekim – 1 Nisan tarihleri arasında kullanılmalıdır. Aracın lastikleri, çatlak veya kesikler gibi olumsuz durumlar açısından da kontrol edilmelidir. Muayenede, lastiklerin tüm bu kriterlere uygun olması önemlidir.
İçindekiler

Araç Muayenede Lastikler Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesi, araçların trafik güvenliği açısından uygunluğunu kontrol etmek için yapılan bir işlemdir. Bu muayenede, araç lastiklerinin durumu da önemli bir kontrol noktasıdır. Araç muayenesinde lastiklerin nasıl olması gerektiği aşağıda açıklanmıştır:

Lastiklerin Sırt Deseni Nasıl Olmalı?​

Lastiklerin sırt deseni, aracın yol tutuşunu etkileyen önemli bir faktördür. Araç muayenesinde, lastiklerin sırt desenlerinin yeterli ve düzgün olması gerekmektedir. Lastiklerin sırt deseni, yol tutuşunu artıran ve suyu iyi tahliye eden bir yapıda olmalıdır.

Lastiklerin Derinlikleri Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin derinlikleri de kontrol edilir. Lastiklerin yasal derinlik limitine uygun olması gerekmektedir. Türkiye’de yasal derinlik limiti 1.6 mm’dir. Lastiklerin derinlikleri bu limitin üzerinde olmalıdır. Aksi takdirde, lastikler değiştirilmelidir.

Lastiklerin Yanakları Nasıl Olmalı?​

Lastiklerin yanakları da araç muayenesinde kontrol edilen bir noktadır. Lastiklerin yanaklarında kesik, çatlak, yırtık gibi deformasyonlar olmamalıdır. Yanaklarda bu tür deformasyonlar varsa, lastikler değiştirilmelidir.

Lastiklerin Üretim Tarihi Nasıl Kontrol Edilir?​

Araç muayenesinde, lastiklerin üretim tarihi de önemli bir noktadır. Lastiklerin üretim tarihleri, lastik üzerinde bulunan DOT koduyla kontrol edilebilir. DOT kodunda yer alan son dört rakam, lastiğin üretim tarihini gösterir. Araç muayenesinde, lastiklerin üretim tarihinin 5 yılı geçmemesi gerekmektedir.

Lastiklerin Hava Basıncı Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin hava basıncı da kontrol edilir. Lastiklerin hava basıncı, araç üreticisi tarafından belirlenen değerlere uygun olmalıdır. Lastiklerin hava basıncı, aracın performansını etkileyen önemli bir faktördür. Yetersiz hava basıncı veya fazla hava basıncı, lastiklerin ömrünü kısaltabilir ve yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir.

Lastiklerin Yapısı Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin yapısı da kontrol edilir. Lastiklerin yapısı sağlam olmalı ve herhangi bir deformasyon göstermemelidir. Lastiklerde çıkıntı, kesik, delik gibi deformasyonlar varsa, lastikler değiştirilmelidir.

Lastiklerin Ebatları Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin ebatları da kontrol edilir. Lastiklerin ebatları, aracın üretici tarafından belirlenen değerlere uygun olmalıdır. Yanlış ebatlara sahip lastikler, aracın performansını olumsuz etkileyebilir ve trafik güvenliğini tehlikeye atabilir.

Lastiklerin Yönü Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin yönü de kontrol edilir. Lastiklerin yönü, lastik üzerinde belirtilen ok işaretine uygun olmalıdır. Yanlış yönde takılan lastikler, aracın yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve güvenliği tehlikeye atabilir.

Lastiklerin Markası Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastik markası belirli bir zorunluluk değildir. Ancak, lastiklerin güvenilir ve kaliteli bir markaya ait olması önemlidir. Güvenilir markalara ait lastikler, aracın performansını artırabilir ve trafik güvenliğini sağlayabilir.

Lastiklerin Yanak Yük Endeksi Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin yanak yük endeksi de kontrol edilir. Yanak yük endeksi, lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü belirten bir değerdir. Araç sahibi, aracının taşıma kapasitesine uygun lastikleri tercih etmelidir. Yanlış yük kapasitesine sahip lastikler, aracın güvenliğini tehlikeye atabilir.

Lastiklerin Hız Endeksi Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin hız endeksi de kontrol edilir. Hız endeksi, lastiğin taşıyabileceği maksimum hızı belirten bir değerdir. Araç sahibi, aracının hız kapasitesine uygun lastikleri tercih etmelidir. Yanlış hız kapasitesine sahip lastikler, araç performansını olumsuz etkileyebilir ve güvenliği tehlikeye atabilir.

Lastiklerin Ses Seviyesi Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin ses seviyesi de kontrol edilir. Lastiklerin yol yüzeyiyle teması sırasında çıkardığı ses, belirli bir limitin altında olmalıdır. Aşırı ses çıkaran lastikler, diğer sürücülerin ve yayaların rahatsız olmasına neden olabilir.

Lastiklerin Yanak Yük ve Hız Endeksi Nasıl Kontrol Edilir?​

Araç muayenesinde, lastiklerin yanak yük ve hız endeksleri de kontrol edilir. Yanaklarında bulunan kodlar aracılığıyla, lastiklerin taşıma kapasitesi ve hız kapasitesi kontrol edilir. Araç sahibi, aracının ihtiyaçlarını karşılayacak uygun yük ve hız endeksine sahip lastikleri tercih etmelidir.

Lastiklerin Görsel Kontrolü Nasıl Yapılır?​

Araç muayenesinde, lastiklerin görsel kontrolü de yapılır. Lastiklerin genel durumu gözle kontrol edilir. Herhangi bir deformasyon, kesik, çatlak gibi sorunlar varsa, lastikler değiştirilmelidir. Ayrıca, lastiklerin temiz ve tozdan arındırılmış olması da önemlidir.

Lastiklerin Balans Ayarı Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin balans ayarı da kontrol edilir. Lastiklerin balans ayarı, aracın titreşimini ve yol tutuşunu etkileyen bir faktördür. Lastiklerin balans ayarı düzgün yapılmış olmalıdır. Düzgün yapılmamış balans ayarı, aracın performansını olumsuz etkileyebilir.

Lastiklerin Rotasyonu Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde, lastiklerin rotasyonu da kontrol edilir. Lastiklerin rotasyonu, lastiklerin aşınmasını dengeler ve ömrünü uzatır. Araç sahibi, aracının üretici tarafından belirlenen rotasyon planına uygun olarak lastiklerini değiştirmelidir.

Lastik Basınç Sensörü Nasıl Çalışır?​

Araç muayenesinde, lastik basınç sensörü de kontrol edilir. Lastik basınç sensörü, lastiklerin hava basıncını ölçen bir sensördür. Sensörün düzgün çalışması ve araç sahibinin hava basınç uyarılarını dikkate alması önemlidir. Düşük hava basıncı, lastiklerin aşınmasına ve yol tutuşunun olumsuz etkilenmesine neden olabilir.

Lastiklerin Tamir Edilebilir Durumda Olması Gerekiyor mu?​

Araç muayenesinde, lastiklerin tamir edilebilir durumda olması gerekmektedir. Lastiklerde bulunan delik, kesik gibi sorunlar uygun bir şekilde tamir edilmelidir. Ancak, aşırı miktarda tamirat gerektiren lastiklerin değiştirilmesi daha güvenli olacaktır.

Hangi Durumlarda Lastikler Değiştirilmelidir?​

Araç muayenesinde, lastiklerin değiştirilmesi gereken durumlar vardır. Lastiklerde aşırı aşınma, deformasyon, kesik, çatlak gibi sorunlar varsa, lastikler değiştirilmelidir. Ayrıca, lastiklerin üretim tarihi 5 yılı geçmişse, lastikler değiştirilmelidir. Yanlış ebat, yük ve hız endeksine sahip lastikler de değiştirilmelidir.
Yukarıda belirtilen bilgiler araç muayenesinde lastiklerin nasıl olması gerektiğini açıklamaktadır. Araç sahipleri, bu bilgilere dikkat ederek araç muayenesi öncesinde lastiklerini kontrol etmelidir. Lastiklerin uygun olmaması, aracın trafik güvenliğini tehlikeye atabilir ve cezai yaptırımlara neden olabilir.

Araç Muayenede Lastikler Nasıl Olmalı?​

Araç muayenesinde lastiklerin desen derinliği en az 1.6 mm olmalıdır.
Lastiklerin balansı ve düzgünlüğü kontrol edilmelidir.
Lastikler yıpranmış, kesik veya çatlak olmamalıdır.
Lastiklerin hava basıncı doğru seviyede olmalıdır.
Lastikler, aracın ağırlığına uygun yük endeksi taşımalıdır.


Yaz lastikleri, kış aylarında kullanılmak üzere muayenede kabul edilmez.
Lastiklerin DOT tarihleri kontrol edilmelidir.
Lastikler düzgün bir şekilde takılıp takılmadığı kontrol edilmelidir.
Lastikler aşırı aşınmış veya deformasyona uğramış olmamalıdır.
Lastiklerin desen derinliği mevzuata uygun olmalıdır.
 
Geri
Üst